Jak wiele można napisać przez rok o branży handlu online? Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój możliwości platform sprzedażowych i rosnące zainteresowanie klientów zakupami online z pewnością wiele, dlatego w 2023 na Advoxowym blogu pojawiło się ponad 80 różnorodnych publikacji. Pisaliśmy zarówno o branżowych trendach, najnowszych informacjach ze świata e-handlu (co dwa tygodnie na łamach Prasówki), jak i dzieliliśmy się praktycznymi poradami oraz wskazówkami dotyczącymi projektowania sklepów internetowych. To wszystko, by inspirować, edukować i dzielić się pasją do eCommerce. Jesteś ciekawy, jakie treści cieszyły się największą popularnością w tym roku? Subiektywne zestawienie najciekawszych artykułów czeka na Ciebie w tym, ostatnim tego roku, wpisie!
Według danych Statista globalna wartość handlu zagranicznego osiągnęła w 2023 roku imponującą kwotę 785 miliardów dolarów, a prognozy sugerują dalszy wzrost. Przewiduje się, że do 2030 roku ta wartość może sięgnąć nawet 7900 miliardów dolarów. Powyższe liczby wskazują, że wyjście poza granicę kraju ze sprzedażą online to szansa, by zwiększyć obroty we własnym sklepie internetowym. Uważasz, że to dobry plan, ale nie wiesz, od czego zacząć?
Z myślą o Tobie opracowaliśmy serię wywiadów z ekspertami, w których krok po kroku przedstawiamy tajniki cross border commerce, czyli sprzedaży zagranicznej online. W każdej części skupiamy się na innym aspekcie międzynarodowej działalności, rozpoczynając od analizy konkurencji, przechodząc poprzez systemy płatności i rozwiązania techniczne, kończąc na poradach dotyczących marketingu w wielu krajach. To co, zdecydujesz się postawić pierwsze kroki w cross border commerce w nowym roku?
2023 rok można zdecydowanie uznać za kolejny ważny okres dla branży e-handlu. Postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji przyniósł nowe narzędzia usprawniające codzienną pracę w sklepie internetowym. Niemniej jednak rozwój AI (artificial intelligence) to tylko jeden z wielu obszarów, które w ostatnim czasie przyciągnęły uwagę społeczności skupionej wokół sprzedaży online…
Aby być na bieżąco z branżowymi trendami, warto regularnie odwiedzać naszego bloga, gdzie omawiamy najważniejsze kwestie związane z eCommerce. W minionym roku poruszyliśmy różnorodne tematy takie jak: personalizacja doświadczeń użytkownika oparta na analizie danych czy rosnące znaczenie treści typu User Generated Content w promocji ofert sklepów internetowych. Jeśli planujesz pozostać na bieżąco również w 2024 roku (co wydaje się być nieuniknione, biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój branży), koniecznie nadrób zaległości z tego roku!
Jakie elementy na Twojej stronie mogą wpłynąć na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym? Odpowiedź na to pytanie stanowi obszerny temat, który zasługuje na dedykowany artykuł lub nawet całą serię publikacji. Na szczęście nie musisz daleko szukać, aby odnaleźć te cenne informacje - w tym roku na naszym blogu pojawiło się wiele publikacji dotyczących tego, jak zoptymalizować działanie swojego e-sklepu i poprawić doświadczenia klientów. Znajdziesz tu m.in.: porady dotyczące przeprowadzania audytu sklepu internetowego, sugestie odnośnie projektowania stron produktów, a także argumenty przemawiające za zastosowaniem one-step checkout na Twojej platformie sprzedażowej. Jak myślisz - ile z tych wskazówek wykorzystasz w praktyce?
Na Advoxowym blogu piszemy zarówno o najnowszych trendach, przedstawiamy praktyczne wskazówki, jak i odkrywamy kulisy tworzenia sklepów internetowych, dzieląc się naszą techniczną wiedzą. W bieżącym roku skoncentrowaliśmy się między innymi na tematach takich jak: analiza najpopularniejszych systemów zewnętrznych do zarządzania informacją produktową (PIM), moduły usprawniające procedurę zwrotów (RMA) czy innowacyjne podejście do projektowania architektury e-sklepu, znane jako composable commerce. Dlaczego warto poświęcić czas na zgłębianie tych zagadnień? Ponieważ osiągnięcie długoterminowego sukcesu w e-handlu wymaga solidnych podstaw, obejmujących stabilną platformę i funkcjonalności, które sprawnie wspierają obsługę zamówień, nawet przy rosnącym ruchu. Potrzebujesz dawki technicznych informacji? Już wiesz, gdzie ich szukać!
W mijającym 2023 roku mogliśmy zaobserwować znaczące przemiany w dziedzinie e-handlu. Postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji, wzrost znaczenia handlu zagranicznego online, a także nowe metody i narzędzia do optymalizacji pracy to tylko niektóre z tematów, które dominowały w branży. Skoro tak wiele się wydarzyło, pozostaje zadać jedno pytanie - co przyniesie 2024 rok dla eCommerce? Czekając na kolejne innowacje i trendy, warto śledzić na bieżąco Advoxowego bloga. Jesteś gotowy na nową dawkę wiedzy, inspiracji i wartościowych wskazówek? Bez wątpienia znajdziesz je tutaj w nadchodzących miesiącach!