Zadbaj o dobry przepływ informacji o produkcie w Twoim sklepie internetowym - zdecyduj się na wdrożenie systemu PIM
Dysponujesz bardzo szerokim asortymentem produktów i zauważasz, że manualne wprowadzanie poprawek (w ich opisach, zdjęciach, dokumentacji technicznej itd.) zabiera Twoim pracownikom sporą część dnia pracy? Informacje dotyczące Twoich produktów rozsiane są po wielu miejscach, co niekiedy powoduje trudności w odnalezieniu wszystkich i złożeniu w całość? Prowadzisz sprzedaż przez kilka różnych kanałów (sklep internetowy, social media, aplikacja mobilna, drukowane katalogi), a konieczność dostosowywania sposobu przedstawienia informacji o produkcie przekłada się jedynie na coraz więcej chaosu w danych? Na szczęście istnieje rozwiązanie, które pozwala rozwiązać wszystkie te problemy - system zarządzania informacją o produkcie, czyli PIM (ang. Product Information Management).
Stale rosnąca liczba jednostek magazynowych (SKU), zróżnicowane kanały prowadzenia sprzedaży czy oferta produktowa charakteryzująca się licznymi zmiennymi niekiedy potrafią stać się zmorą sklepu internetowego. Oczywiście, tego typu rozwój firmy (w zakresie produktów oraz związanych z nimi danych, m.in. cen, etykiet, grafik czy opisów) jest pozytywnie odbierany zarówno przez klientów, jak i właścicieli, ale ma również drugą stronę. Taka sytuacja zwiększa bowiem ryzyko, że przez nieuwagę czy błąd wynikający z ręcznego wprowadzania danych klient otrzyma nieprawidłowe lub niespójne informacje w wybranym kanale sprzedażowym.
Z pomocą w takim momencie przychodzi system PIM, który pozwala centralizować dane o produktach, aktualizować je i wysyłać w odpowiedniej formie do każdego z naszych kanałów sprzedaży. Szybko, wygodnie i prosto - dzięki automatyzacji zapewnianej przez rozwiązanie technologiczne!
Jakie dane zbiera system PIM?
Czy taka optymalizacja brzmi dla Ciebie kusząco?
Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie “czy PIM jest dla każdego” - wszystko zależy bowiem od rodzaju prowadzonej działalności, planów rozwojowych, aktualnych kosztów zarządzania bazą produktów i wielu innych czynników. Można wymienić jednak kilka podmiotów znajdujących się w określonych momentach rozwoju biznesu eCommerce, które mogą w ten sposób znacząco poprawić procesy zarządzania informacją o produkcie. W przypadku kogo PIM się na pewno sprawdzi?
Czas przejść do najważniejszej kwestii interesującej każdego właściciela sklepu czy specjalisty ds. handlu elektronicznego - korzyści, jakie wdrożenie takiego systemu przyniesie Twojemu eCommerce. Zdecydowanie należy stwierdzić, że ich katalog jest otwarty, a osiągnięcie zależne od rodzaju prowadzonej działalności, branży czy liczby zachodzących procesów. Można wymienić jednak kilka efektów, które na pewno zaobserwujemy w sklepie internetowym. Przetestujesz, czy w Twoim też?
Zebranie wszystkich informacji produktowych w jednym miejscu (bazie, do której mają dostęp wszystkie osoby uprawnione) znacząco ułatwia zarządzanie nimi. Co więcej, systemy PIM można bardzo łatwo integrować z wykorzystywaną platformą sprzedażową, a także ERP, CMS czy CRM.
Płynny i wydajny proces wprowadzania produktu do sprzedaży (z uwagi na możliwość udostępnienia informacji o produkcie na raz we wszystkich kanałach sprzedażowych) pozwala wyprzedzić konkurencję lub w krótkim czasie zwiększyć asortyment, zapewniając wsparcie w sytuacji krótkiego cyklu życia produktu.
Spójność i szczegółowość wszystkich kart produktowych (w zakresie opisów, grafik, recenzji itd.) pozwala poprawić doświadczenia zakupowe klientów w sklepie internetowym, zmniejszając ryzyko porzucenia koszyka. Co więcej, działa pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony.
Udostępnianie tej samej informacji o produkcie w każdym kanale sprzedaży dzięki korzystaniu z jednej bazy danych gwarantuje poprawność i dopasowanie do formy przekazu, zgodnie z koncepcją omnichannel.
Redukcja niepotrzebnej pracy zespołu poprzez częściową automatyzację daje możliwość przeniesienia zasobów czasowych np. na poszerzanie asortymentu czy udoskonalanie produktów.
Redukcja liczby reklamacji i zwrotów (dzięki udostępnianiu w każdym kanale tym samych, właściwych informacji) może obniżyć koszty eCommerce, a przy okazji przełożyć się na bardziej pozytywny wizerunek firmy.
Przekonaliśmy Cię, że PIM stanowi doskonałe rozwiązanie dla Twojego sklepu internetowego? Jeśli tak, to teraz na pewno się zastanawiasz, na jakie rozwiązanie powinieneś się zdecydować spośród dostępnych na rynku opcji - a na takie jeszcze niezadane pytanie również mamy gotową odpowiedź! Nasza rekomendacja: PimCore. Ciekawy dlaczego?
PimCore oznacza zerowe koszty za licencję - to na pewno zachęca do skorzystania z tego rozwiązania, prawda?
PimCore jest wykorzystywany przez ponad 80 tys. firm na całym świecie. Zgromadził wokół siebie dużą społeczność, która odpowiada za rozwój produktu dostępnego w modelu open-source.
PimCore odpowiada na potrzeby rozwojowe Twojego biznesu poprzez przyjmowanie nieograniczonej ilości danych produktowych oraz cyfrowych.
PimCore to nie tylko PIM, ale również DAM, DXP, MDM oraz CDP, co eliminuje konieczność niektórych integracji.
Dzięki architekturze “connect anything” PimCore bez problemu integruje nieograniczoną liczbę danych (bez względu na format pliku), a dzięki API - z zewnętrznymi systemami (m.in. CRM, ERP)
PimCore pozwala na to, by struktura danych została dopasowana do potrzeb konkretnego biznesu
Lepsze zarządzanie informacją o produkcie w eCommerce?Skontaktuj się z nami