Zadbaj o wrażnia zakupowe klientów, przekształcając interface sklepu w sprzedażowy magnes
Audyt UX (z ang. User Experience) sklepu internetowego polega na dokładnej analizie doświadczeń użytkowników podczas interakcji z e-sklepem. Jego celem jest identyfikacja problemów i możliwość optymalizacji dla poprawy satysfakcji klienta. W efekcie audyt UX może prowadzić do zwiększenia konwersji, większego zaangażowania klientów i wzrostu sprzedaży.
Audyt UX sklepu internetowego jest sposobem na zwiększenie efektywności w sieci dla każdego przedsiębiorcy. Jego przeprowadzenie bezpośrednio wpływa na zwiększenie wskaźnika konwersji, dzięki poprawie użyteczności i możliwości łatwiejszego i bardziej intuicyjnego dokonywania zakupów. Dzięki lepszemu zrozumieniu potrzeb i oczekiwań Twoich klientów, sklep może stać się bardziej dostosowany do ich wymagań, co w dłuższej perspektywie prowadzi do większej lojalności i zysków.
Zrozumienie, jak użytkownicy korzystają ze sklepu internetowego, jest kluczowe dla jego sukcesu. Audyt UX to proces, w którym eksperci w eCommerce oceniają produkt pod kątem użyteczności, dostępności i ogólnej jakości doświadczenia użytkownika. Proces ten pomaga firmom zrozumieć, gdzie mogą występować problemy i jak je rozwiązać, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze doświadczenie. Cały przebieg audytu ma kilka przystanków, w trakcie których realizowane są poniższe założenia.
Projektowanie sklepów internetowych wymaga uwzględnienia wielu aspektów, aby zapewnić użytkownikom pozytywne doświadczenia zakupowe. Niestety, istnieją pewne błędy, które są często popełniane w dziedzinie UX podczas tworzenia e-sklepów. Oto kilka najczęstszych błędów:
Niejasna struktura nawigacyjna, zbyt skomplikowana ścieżka zakupowa lub niewłaściwie rozmieszczone elementy nawigacyjne mogą wprowadzić użytkowników w zakłopotanie.
Elementy takie jak przyciski czy linki umieszczone zbyt blisko siebie mogą prowadzić do przypadkowych kliknięć, co z kolei może powodować frustracje użytkowników.
Przestrzeń między elementami na stronie powinna być dobrze zbalansowana. Jeśli elementy nachodzą na siebie, może to utrudniać korzystanie z witryny i wpływać negatywnie na wrażenia.
Skomplikowane układy, niewłaściwe oznaczenia czy niejednoznaczne ikony mogą sprawić, że użytkownicy nie będą w stanie łatwo zrozumieć, jak poruszać się po sklepie internetowym.
Jeśli projekt e-sklepu znacznie odbiega od standardów, do których użytkownicy są przyzwyczajeni, może to wprowadzać zamieszanie i dezorientować ich podczas zakupów.
Niewłaściwie wyświetlane informacje, brak czytelnych zdjęć czy niepełne dane o produkcie mogą wpłynąć na decyzje zakupowe użytkowników, a także zniechęcić do przeglądania oferty.
Audyt UX przynosi realne i widoczne rezultaty, które można wyrazić w liczbach. U jednego z naszych klientów z branży piśmienniczej po przeprowadzeniu audytu UX i wprowadzeniu sugerowanych zmian, znacząco poprawiły się wyniki sprzedaży, ilość konwersji oraz wartość zamówień. Współczynnik konwersji, zwiększył się o prawie 60% w porównaniu do poprzedniego roku. Co więcej, liczba transakcji poprawiła się o 40%, a średnia wartość zamówienia wzrosła o 13% względem ubiegłego roku. Odbiegając od liczb, warto wspomnieć o wartościach pozafinansowych, jakie przyniósł audyt, a mianowicie poprawa relacji z klientami oraz zwiększenie liczby klientów powracających. Sklep uzyskał znacznie więcej pozytywnych opinii, a ilość negatywnych wiadomości do działu obsługi klienta zmniejszyła się w znaczący sposób.
Audyt UX w Twoim sklepie internetowym?Sprawdź, jakie korzyści przyniesie - napisz do nas