Audyt UX eCommerce

Znajdź i wyeliminuj
błędy w swoim sklepie,
by sprzedawać więcej

Zadbaj o wrażnia zakupowe klientów, przekształcając interface sklepu w sprzedażowy magnes

Czym jest audyt UX?

Audyt UX (z ang. User Experience) sklepu internetowego polega na dokładnej analizie doświadczeń użytkowników podczas interakcji z e-sklepem. Jego celem jest identyfikacja problemów i możliwość optymalizacji dla poprawy satysfakcji klienta. W efekcie audyt UX może prowadzić do zwiększenia konwersji, większego zaangażowania klientów i wzrostu sprzedaży.

Audyt UX sklepu internetowego jest sposobem na zwiększenie efektywności w sieci dla każdego przedsiębiorcy. Jego przeprowadzenie bezpośrednio wpływa na zwiększenie wskaźnika konwersji, dzięki poprawie użyteczności i możliwości łatwiejszego i bardziej intuicyjnego dokonywania zakupów. Dzięki lepszemu zrozumieniu potrzeb i oczekiwań Twoich klientów, sklep może stać się bardziej dostosowany do ich wymagań, co w dłuższej perspektywie prowadzi do większej lojalności i zysków.

Dlaczego warto zrobić audyt UX?

  • Zwiększenie sprzedaży
  • Oszczędność czasu i pieniędzy
  • Uniknięcie kosztownych błędów
  • Zwiększenie zadowolenia klientów

Zidentyfikowanie barier zakupowych i ich usunięcie sprawia, że ścieżka zakupowa staje się bardziej płynna, a sklep w pełni funkcjonalny na wszystkich urządzeniach. Całościowo zwiększa to zadowolenie klienta i poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania.

Sygnały, które świadczą o tym, że Twój sklep potrzebuje audytu UX

01. Duży odsetek pojedynczych wyświetleń sklepu bez interakcji
02. Niski czas sesji na stronie
03. Mały odsetek powracających użytkowników
04. Wysoki bounce rate
05. Duży odsetek porzuceń koszyka
06. Duża liczba zapytań do działu obsługi klienta


Jak przebiega proces audytu UX?

Zrozumienie, jak użytkownicy korzystają ze sklepu internetowego, jest kluczowe dla jego sukcesu. Audyt UX to proces, w którym eksperci w eCommerce oceniają produkt pod kątem użyteczności, dostępności i ogólnej jakości doświadczenia użytkownika. Proces ten pomaga firmom zrozumieć, gdzie mogą występować problemy i jak je rozwiązać, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze doświadczenie. Cały przebieg audytu ma kilka przystanków, w trakcie których realizowane są poniższe założenia.

01
Definiowanie celów audytu
02
Gromadzenie materiałów
03
Analiza danych
04
Ocena heurystyczna
05
Testy użyteczności
06
Opracowanie rekomendacji
07
Priorytetyzacja zaleceń
08
Przedstawienie wyników
09
Planowanie działań naprawczych
10
Monitorowanie i ocena

Najczęstsze błędy UX popełniane podczas projektowania sklepów

Projektowanie sklepów internetowych wymaga uwzględnienia wielu aspektów, aby zapewnić użytkownikom pozytywne doświadczenia zakupowe. Niestety, istnieją pewne błędy, które są często popełniane w dziedzinie UX podczas tworzenia e-sklepów. Oto kilka najczęstszych błędów:

01/Problemy nawigacyjne

Niejasna struktura nawigacyjna, zbyt skomplikowana ścieżka zakupowa lub niewłaściwie rozmieszczone elementy nawigacyjne mogą wprowadzić użytkowników w zakłopotanie.

02/Blisko położone elementy

Elementy takie jak przyciski czy linki umieszczone zbyt blisko siebie mogą prowadzić do przypadkowych kliknięć, co z kolei może powodować frustracje użytkowników.

03/Nachodzenie elementów

Przestrzeń między elementami na stronie powinna być dobrze zbalansowana. Jeśli elementy nachodzą na siebie, może to utrudniać korzystanie z witryny i wpływać negatywnie na wrażenia.

04/Brak intuicyjności

Skomplikowane układy, niewłaściwe oznaczenia czy niejednoznaczne ikony mogą sprawić, że użytkownicy nie będą w stanie łatwo zrozumieć, jak poruszać się po sklepie internetowym.

05/Odstępstwa od konwencji

Jeśli projekt e-sklepu znacznie odbiega od standardów, do których użytkownicy są przyzwyczajeni, może to wprowadzać zamieszanie i dezorientować ich podczas zakupów.

06/Błędy w prezentacji produktu

Niewłaściwie wyświetlane informacje, brak czytelnych zdjęć czy niepełne dane o produkcie mogą wpłynąć na decyzje zakupowe użytkowników, a także zniechęcić do przeglądania oferty.

Jak audyt UX może poprawić sprzedaż w sklepie - case study

59% +
Przychód
58% +
Konwersje
41% +
Transakcje
13% +
Wartość zamówienia

Audyt UX przynosi realne i widoczne rezultaty, które można wyrazić w liczbach. U jednego z naszych klientów z branży piśmienniczej po przeprowadzeniu audytu UX i wprowadzeniu sugerowanych zmian, znacząco poprawiły się wyniki sprzedaży, ilość konwersji oraz wartość zamówień. Współczynnik konwersji, zwiększył się o prawie 60% w porównaniu do poprzedniego roku. Co więcej, liczba transakcji poprawiła się o 40%, a średnia wartość zamówienia wzrosła o 13% względem ubiegłego roku. Odbiegając od liczb, warto wspomnieć o wartościach pozafinansowych, jakie przyniósł audyt, a mianowicie poprawa relacji z klientami oraz zwiększenie liczby klientów powracających. Sklep uzyskał znacznie więcej pozytywnych opinii, a ilość negatywnych wiadomości do działu obsługi klienta zmniejszyła się w znaczący sposób.

Doświadczenie poparte wieloma sukcesami

Audyt UX w Twoim sklepie internetowym?Sprawdź, jakie korzyści przyniesie - napisz do nas