Poznaj architekturę, która wspiera skalowalność Twojej platformy oraz zapewnia jej niezawodne działanie w każdym momencie - postaw na mikroserwisy.
Wyobraź sobie, że wszystkie Twoje rzeczy są w jednej skrzyni, co z czasem staje się uciążliwe. Decydujesz się uporządkować je kategoriami w mniejszych pudełkach. Jak ten przykład ma się do technologii i eCommerce?
Właśnie takie podejście prezentuje architektura mikroserwisowa - dzieli cały system na mniejsze, niezależne komponenty, np. dostawy, płatności, obsługę klienta, czyli mikroserwisy. Każdy z nich posiada swój własny zestaw cech, osobną bazę danych oraz działa niezależnie od siebie, jednocześnie tworząc spójny i efektywny ekosystem np. sklep internetowy.
Zastanawiasz się, jakie właściwie efekty przyniesie Ci wdrożenie mikroserwisów? Przewagę tej architektury nad innymi (np. tradycyjną monolityczną, gdzie wszystkie funkcjonalności połączone są w jeden system) można podsumować w 3 słowach: skalowalność, niezależność i wydajność. Przekonaj się, co kryje się pod każdym z nich!
Mikroserwisy poradzą sobie ze zmiennymi warunkami w Twoim e-sklepie. Rosnący ruch, powiększająca się oferta czy nowe rynki sprzedaży - skalowalność mikroserwisów pozwala na elastyczne rozbudowanie sklepu, element po elemencie, bez konieczności naruszania wszystkich obszarów platformy na raz.
Niezależność mikroserwisów to nie tylko samodzielne funkcjonowanie komponentów. To także swoboda w doborze poszczególnych rozwiązań zarówno pod względem dostawcy, jak i technologii. Dzięki temu możesz szybko adaptować się do dynamicznych zmian na rynku, dowolnie łącząc ze sobą różnorodne rozwiązania.
Dzięki optymalizacji pod kątem wydajności (a także własnej bazie danych) każdy serwis działa szybko i płynnie, eliminując opóźnienia czy przestoje. Krótki czas ładowania platformy wpływa pozytywnie na doświadczenia zakupowe klientów, co w konsekwencji przekłada się na wyższy poziom konwersji i większe zyski.
Twoja platforma sprzedażowa zyskuje nowych klientów, więc z czasem poszerzasz ofertę sklepu, dodajesz nowe funkcjonalności, a może nawet zaczynasz sprzedaż na nowych rynkach. W każdym z tych przypadków mikroserwisy okażą się dla Ciebie odpowiednią architekturą. To jednak nie jedyne sytuacje, w których warto postawić na to rozwiązanie.
Mikroserwisy ze względu na swoją elastyczność, odpowiadają na różnorodne i często niespodziewane potrzeby przedsiębiorców (np. szybkie wdrażanie nowych funkcji czy nagłe obciążenie serwera). W skrócie - dzięki nim Twój sklep internetowy będzie gotowy na każdą ewentualność!
Podział platformy na mikroserwisy to nie tylko łatwiejsze zarządzanie sklepem na co dzień. To również szansa na skalowanie biznesu, szybsze wdrażanie innowacji i budowanie przewagi konkurencyjnej. Odkryj, co jeszcze możesz zyskać dzięki mikroarchitekturze!
awaria jednego mikroserwisu nie powoduje całkowitego wstrzymania pracy platformy, zapewniając ciągłość działania sklepu.
mikroserwisy umożliwiają niezależne aktualizacje różnych części e-sklepu, co pozwala na szybką reakcję na zmiany.
płynne i szybkie działanie platformy zapewnia klientom komfortowe zakupy i zwiększa ich satysfakcję, poprawiając konwersję.
nie musisz inwestować w rozbudowę całej platformy, możesz skupić się na rozwijaniu wybranych funkcji, które przynoszą największe korzyści.
mikroserwisy wspierają sprzedaż zagraniczną, umożliwiając sprawne wdrażanie różnych walut, języków i dostosowanie sklepu do wielu typów klientów.
architektura umożliwia dodawanie nowych funkcji sklepu poprzez integrację z systemami zewnętrznymi bez względu na technologie np. chatbotami czy systemi typu CMS.
Posiadasz już sklep zbudowany według monolitycznej koncepcji i zastanawiasz się nad migracją na mikroserwisy? A może chciałbyś postawić zupełnie nową platformę od początku na mikroserwisach? W obydwóch przypadkach możesz zastanawiać się, jak właściwie przebiega proces wdrożenia mikroarchitektury.
W Advox stawiamy na prosty i przejrzysty proces wdrożenia, dzięki czemu my zyskujemy pewność, że spełniamy Twoje oczekiwania, a Ty - możesz szybko czerpać zyski z efektów naszej pracy. Postawisz z nami pierwszy krok w stronę mikroserwisów?
Najprostsza definicja mikroserwisów zakłada, że są to niezależne od siebie komponenty systemu, umożliwiające pracę nad poszczególnymi funkcjonalnościami sklepu internetowego. Każdy z tych komponentów działa autonomicznie, obsługując różne usługi (np. płatności, zamówienia, zarządzanie produktem) i korzystając z własnej bazy danych. Dzięki nim, różne części systemu mogą być projektowane oraz wdrażane niezależnie, co pozwala na elastyczne dostosowanie technologii oraz zwiększa jakość obsługi użytkownika.
Mikroserwisy oferują szereg zalet dla właścicieli sklepów internetowych. Pozwalają na skalowanie biznesu i ciągły rozwój, umożliwiają wykorzystanie wielu technologii jednocześnie oraz podnoszą bezpieczeństwo. Dodatkowo ich wykorzystanie zmniejsza dług technologiczny i jednocześnie zwiększa stabilność systemu (zapobiegając ogólnosystemowym awariom). Warto jednak pamiętać o tym, żeby zaprojektować podział na mikroserwisy w sposób przemyślany. Błędy w projekcie mogą zwiększyć jego skomplikowanie oraz utrudnić wprowadzanie zmian obejmujących kilka procesów. Dlatego przy wdrażaniu mikroserwisów warto skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów.
Mikroserwisy komunikują się poprzez interfejsy programowania aplikacji (API), które stanowią połączenie między poszczególnymi komponentami, umożliwiając efektywną wymianę danych (zarówno synchroniczną, jak i asynchroniczną).
API określa zasady i reguły komunikacji między serwisami, co pozwala na ich współpracę nawet w przypadku różnych języków programowania i technologii. W praktyce wykorzystuje się różne rodzaje API, takie jak RESTful API, GraphQL czy SOAP - wszystko w zgodzie z konkretnymi potrzebami i wymaganiami projektowymi.
Poszczególne komponenty w ramach mikroserwisów mogą być napisane w różnych językach programowania. Elastyczność architektury pozwala na swobodne dobieranie stacku technologicznego w zależności od potrzeb czy indywidualnych preferencji. Najczęściej do budowy mikroserwisów wykorzystuję się takie języki programowania jak: Python, PHP, Java, JavaScript, C# oraz - frameworki takie jak: Symfony, Spring Boot, Flask, czy Express.js.
W przypadku e-sklepu wybór między architekturą monolityczną a mikroserwisową zależy głównie od potrzeb biznesowych. Monolit sprawdzi się najlepiej w początkowej fazie działalności, kiedy nieznane są jeszcze kierunki rozwoju lub w małym biznesie, który obsługuje stosunkowo niewiele procesów. Z kolei mikroserwisy będą bardziej preferowane, gdy dąży się do skalowalności biznesu i elastyczności w budowie systemu, umożliwiając autonomiczny rozwój poszczególnych elementów.
Warto także pamiętać, że zawsze istnieje możliwość migracji na inną architekturę w przyszłości, jednak w długim terminie może to być proces bardziej kosztowny i czasochłonny.
W Advox od ponad 10 lat specjalizujemy się w tworzeniu sklepów internetowych dla klientów z różnych branż (B2B i B2C). To długoletnie doświadczenie pozwoliło nam nie tylko opracować sprawdzony system działania, ceniony przez naszych klientów, lecz także zyskać dogłębną wiedzę na temat branży eCommerce i rozumieć zachodzące w niej zmiany.
Na co dzień pracujemy z różnorodnymi technologiami, takimi jak Python czy Symfony (które doskonale sprawdzają się w architekturze mikroserwisowej), a nasi programiści i Project Managerowie posiadają certyfikaty potwierdzające znajomość wykorzystywanych rozwiązań. W skrócie - wiemy, jak stworzyć projekt, który spełni Twoje oczekiwania.
Odkryj korzyści mikroserwisów dla swojego biznesuNapisz do nas