eCommerce

Domneo - jedno kliknięcie
do wymarzonych wnętrz

Wdrożenie aplikacji PWA jako odpowiedź na trend mobile-first

Zakres prac

PWA Development, Backend & Frontend Development

Cechy szczególne

UX design, PWA

Branża

wnętrzarska

Rok wdrożenia

2023

Domeno to jeden z wiodących graczy w branży wnętrzarskiej, skupiający się na dostarczaniu wysokiej jakości produktów wyposażenia do łazienek i kuchni. Celem naszej współpracy było zaprojektowanie i wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej, skierowanej do klientów indywidualnych. Miesiące intensywnej pracy zaowocowały stworzeniem przestrzeni, która zapewnia wyjątkowe doświadczenia zakupowe konsumentom, a także wspiera działania wizerunkowe marki. Od czego rozpoczęła się nasza przygoda z projektem?

Postawiliśmy na kompleksowe rozwiązanie, opierając działanie platformy na silniku Magento Open Source. Zaprojektowaliśmy customowy design sklepu umożliwiający klientom szybkie i efektywne podejmowanie decyzji w zgodzie z własną wizją. Ponadto w celu usprawnienia procesu składania zamówień oraz codziennego zarządzania platformą, stworzyliśmy architekturę umożliwiającą integrację z wieloma zewnętrznymi systemami. W ten sposób powstał złożony układ, łączący ze sobą aż dwa systemy ERP, dwa systemy PIM ( Pimcore połączony z wenętrznym systemem klienta), WMS i SAP. Każdy z nich komunikuje się ze sobą za pomocą API, zapewniając bieżący przepływ danych i stabilne działanie sklepu.

Sprawdź efekty naszej pracy!

Postawione cele:

  • Opracowanie customowego designu
  • Zapewnienie wyjątkowych doświadczeń zakupowych konsumentom
  • Integracja z zewnętrznymi systemami w ramach obecnej architektury

Wymarzona łazienka w zasięgu jednego kliknięcia - moduł aranżacji

Urządzanie domu jest skomplikowanym i angażującym procesem - wymaga zarówno odpowiedniego pomysłu, przygotowania, jak i wyboru poszczególnych detali, które tworzą całe wnętrze. W odpowiedzi na potrzeby klientów końcowych, stworzyliśmy moduł aranżacji łazienek. Dzięki niemu możliwe jest skompletowanie wszystkich potrzebnych elementów w oparciu o gotową aranżację łazienki, w zaledwie kilka kliknięć. W jaki sposób udało nam się osiągnąć taki efekt?

W ramach funkcjonalności klienci mogą skorzystać z ponad 100 dostępnych aranżacji i wybrać swoją preferowaną propozycję dzięki rozbudowanej funkcji filtrowania. Każda aranżacja jest wizualizowana z różnych perspektyw, umożliwiając lepszy pogląd na docelowy wygląd łazienki. Dodatkowo po interakcji z obiektami na zdjęciach, klienci mogą przyjrzeć się poszczególnym elementom z osobna.

Co jednak gdy klient chce jeszcze bardziej spersonalizować projekt, wymieniając poszczególne elementy? Tworząc aranżacje, administrator może pogrupować produkty na dwie kategorie - elementy wymagalne i niewymagalne. Na tej podstawie kupujący w razie potrzeby jest w stanie zrezygnować z wybranych artykułów lub zamienić je na inne (według propozycji na stronie). Taka elastyczność pozytywnie wpływa na doświadczenie zakupowe klienta końcowego, jednocześnie umożliwiając promocję określonych produktów w aranżacjach przez właściciela sklepu internetowego.

Z pełnym przekonaniem o najlepszej decyzji - ulepszony koszyk zakupowy

Podczas podejmowania decyzji dotyczących wykończenia wnętrz często konieczne jest zasięgnięcie opinii innych. W tym celu ulepszyliśmy podstawową wersję koszyka zakupowego, umożliwiając udostępnianie go drugiej osobie. W jaki sposób? Użytkownik może skopiować zamówienie za pomocą dedykowanego przycisku i przesłać wygenerowany link wybranej osobie, nawet jeśli ta nie ma konta w sklepie internetowym. Adresat zyska możliwość przeglądania zawartości koszyka i wprowadzania modyfikacji, które również będzie mógł udostępnić w taki sam sposób.

Zdarza się, że klienci decydują się na rozmowę z reprezentantem sklepu w celu uzyskania porady specjalisty i podjęcia na tej podstawie decyzji zakupowych. W takim wypadku konsultant może także samodzielnie skomponować koszyk zakupowy i udostępnić go za pośrednictwem maila. Ponadto każdy z koszyków został wyposażony w unikalny numer ID, który umożliwia ich identyfikację i ewentualną edycję zawartości przez osobę zarządzającą.

Optymalizacja procesu wysyłki zamówienia - w celu maksymalnego usprawnienia procesu dostaw i zwrotów

Oferta Domneo.pl obejmuje różnorodne produkty, zarówno pod względem zastosowania, jak i gabarytów. Szeroki wybór asortymentu jest korzystny dla kupujących, ale może generować trudności logistyczne i dodatkowe koszty pakowania zamówień. W celu usprawnienia procesu wysyłki, zintegrowaliśmy e-sklep z zewnętrznym systemem. Oprogramowanie samodzielnie analizuje wymiary i wagę produktów, aby optymalnie zapakować je do przesyłki. Następnie w zależności od gabarytów wyznacza cenę oraz proponowane metody dostawy i przekazuje te informacje do systemu WMS partnera logistycznego. Dzięki temu właściciel e-sklepu redukuje koszty logistyczne, a kupujący otrzymuje jasne informacje o kosztach.

Co jednak w przypadku, gdy klient z jakiegokolwiek powodu będzie chciał zwrócić produkt? W odpowiedzi na potrzebę usprawnienia procesu zwrotów poświęciliśmy ponad 200 godzin deweloperskich na opracowanie customowego rozwiązania. Moduł RMA (Return Merchandise Authorization) skraca ścieżkę procesu zwrotu. Klient nie musi wypełniać skomplikowanych formularzy - wystarczy, że zaznaczy na swoim profilu produkty, które chce zwrócić lub wymienić. W ten sposób usprawniona została także praca administratora, który ma wgląd do zgłoszenia i może je automatycznie zatwierdzić lub odrzucić.

Z myślą o podjęciu najlepszej decyzji - dodatkowe funkcjonalności

Kalkulatory materiałów

Wdrożyliśmy dwa kalkulatory - przelicznik płytek oraz klejów, które pozwalają na automatycznie wyliczenie ceny przy zamówieniu konkretnej ilości produktów. Za co odpowiada każdy z nich?

Kalkulator płytek przelicza finalną cenę na podstawie podanej przez klienta powierzchni w metrach kwadratowych. Umożliwia także określenie procentowego zapasu. Jest to szczególnie pomocne ponieważ płytki z reguły sprzedawane są na metry kwadratowe lub opakowania - dla algorytmu to rozróżnienie nie stanowi trudności. Z kolei kalkulator klejów oblicza odpowiednią ilość materiału w oparciu o wskazaną przez użytkownika powierzchnie oraz rozmiar płytek. Finalny wynik będzie zawsze podawany w zaokrągleniu do pełnego opakowania, dzięki czemu klient zyska pewność, że nie zabraknie mu niezbędnych materiałów.

Dostępność produktów

Na karcie produktu umieściliśmy również informację o dostępności wybranych artykułów, która zmienia się dynamicznie w zależności od liczby sztuk dodanych do koszyka. W ten sposób klient modyfikując swoje zamówienie, otrzymuje zaktualizowaną wiadomość o czasie oczekiwania. W zależności od liczby artykułów dostępnych na magazynie pojawia się jeden z komunikatów - “od zaraz” lub przewidywany czas oczekiwania (w dniach) wraz z informacją o dostępnej liczbie produktów w danym momencie. To usprawnienie umożliwia klientowi precyzyjne zaplanowanie zakupów i oszacowanie czasu dostawy.

Co więcej, klient po dodaniu produktu do koszyka zostanie powiadomiony o bieżących promocjach i zasadach ich obowiązywania. Przykładowo, jeśli użytkownik ma w koszyku tylko 2 produkty, a promocja dotyczy 3 sztuk, to otrzyma komunikat zachęcający do uzupełnienia zakupów, aby skorzystać z rabatu. Informacja o korzystniejszej ofercie z pewnością będzie mile widziana przez kupujących.

W celu poprawy doświadczeń użytkowników wdrożyliśmy także:

  • one step checkout umożliwiający złożenie zamówienia za pośrednictwem jednej karty,
  • silnik wyszukiwania ElasticSearch rozbudowany o rozszerzającą jego możliwości nakładkę - ElasticSuite,
  • customowy moduł umożliwiający dodawanie załączników na karcie produktów (np. instrukcje obsługi czy parametry techniczne),
  • social proof notification, czyli możliwość wyświetlania komunikatów o popularności produktów na ich karcie (np. “ten produkt zakupiono ostatnio 10 razy”),
  • opcje prezentacji produktów zgodne z przepisami dyrektywy Omnibus.

Masz pomysł?

Chętnie wcielimy go w życie! Do dzieła