Wdrożenie aplikacji PWA jako odpowiedź na trend mobile-first
PWA Development, Backend & Frontend Development
UX design, PWA
wnętrzarska
2023
Domeno to jeden z wiodących graczy w branży wnętrzarskiej, skupiający się na dostarczaniu wysokiej jakości produktów wyposażenia do łazienek i kuchni. Celem naszej współpracy było zaprojektowanie i wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej, skierowanej do klientów indywidualnych. Miesiące intensywnej pracy zaowocowały stworzeniem przestrzeni, która zapewnia wyjątkowe doświadczenia zakupowe konsumentom, a także wspiera działania wizerunkowe marki. Od czego rozpoczęła się nasza przygoda z projektem?
Postawiliśmy na kompleksowe rozwiązanie, opierając działanie platformy na silniku Magento Open Source. Zaprojektowaliśmy customowy design sklepu umożliwiający klientom szybkie i efektywne podejmowanie decyzji w zgodzie z własną wizją. Ponadto w celu usprawnienia procesu składania zamówień oraz codziennego zarządzania platformą, stworzyliśmy architekturę umożliwiającą integrację z wieloma zewnętrznymi systemami. W ten sposób powstał złożony układ, łączący ze sobą aż dwa systemy ERP, dwa systemy PIM ( Pimcore połączony z wenętrznym systemem klienta), WMS i SAP. Każdy z nich komunikuje się ze sobą za pomocą API, zapewniając bieżący przepływ danych i stabilne działanie sklepu.
Sprawdź efekty naszej pracy!
Urządzanie domu jest skomplikowanym i angażującym procesem - wymaga zarówno odpowiedniego pomysłu, przygotowania, jak i wyboru poszczególnych detali, które tworzą całe wnętrze. W odpowiedzi na potrzeby klientów końcowych, stworzyliśmy moduł aranżacji łazienek. Dzięki niemu możliwe jest skompletowanie wszystkich potrzebnych elementów w oparciu o gotową aranżację łazienki, w zaledwie kilka kliknięć. W jaki sposób udało nam się osiągnąć taki efekt?
W ramach funkcjonalności klienci mogą skorzystać z ponad 100 dostępnych aranżacji i wybrać swoją preferowaną propozycję dzięki rozbudowanej funkcji filtrowania. Każda aranżacja jest wizualizowana z różnych perspektyw, umożliwiając lepszy pogląd na docelowy wygląd łazienki. Dodatkowo po interakcji z obiektami na zdjęciach, klienci mogą przyjrzeć się poszczególnym elementom z osobna.
Co jednak gdy klient chce jeszcze bardziej spersonalizować projekt, wymieniając poszczególne elementy? Tworząc aranżacje, administrator może pogrupować produkty na dwie kategorie - elementy wymagalne i niewymagalne. Na tej podstawie kupujący w razie potrzeby jest w stanie zrezygnować z wybranych artykułów lub zamienić je na inne (według propozycji na stronie). Taka elastyczność pozytywnie wpływa na doświadczenie zakupowe klienta końcowego, jednocześnie umożliwiając promocję określonych produktów w aranżacjach przez właściciela sklepu internetowego.
Podczas podejmowania decyzji dotyczących wykończenia wnętrz często konieczne jest zasięgnięcie opinii innych. W tym celu ulepszyliśmy podstawową wersję koszyka zakupowego, umożliwiając udostępnianie go drugiej osobie. W jaki sposób? Użytkownik może skopiować zamówienie za pomocą dedykowanego przycisku i przesłać wygenerowany link wybranej osobie, nawet jeśli ta nie ma konta w sklepie internetowym. Adresat zyska możliwość przeglądania zawartości koszyka i wprowadzania modyfikacji, które również będzie mógł udostępnić w taki sam sposób.
Zdarza się, że klienci decydują się na rozmowę z reprezentantem sklepu w celu uzyskania porady specjalisty i podjęcia na tej podstawie decyzji zakupowych. W takim wypadku konsultant może także samodzielnie skomponować koszyk zakupowy i udostępnić go za pośrednictwem maila. Ponadto każdy z koszyków został wyposażony w unikalny numer ID, który umożliwia ich identyfikację i ewentualną edycję zawartości przez osobę zarządzającą.
Oferta Domneo.pl obejmuje różnorodne produkty, zarówno pod względem zastosowania, jak i gabarytów. Szeroki wybór asortymentu jest korzystny dla kupujących, ale może generować trudności logistyczne i dodatkowe koszty pakowania zamówień. W celu usprawnienia procesu wysyłki, zintegrowaliśmy e-sklep z zewnętrznym systemem. Oprogramowanie samodzielnie analizuje wymiary i wagę produktów, aby optymalnie zapakować je do przesyłki. Następnie w zależności od gabarytów wyznacza cenę oraz proponowane metody dostawy i przekazuje te informacje do systemu WMS partnera logistycznego. Dzięki temu właściciel e-sklepu redukuje koszty logistyczne, a kupujący otrzymuje jasne informacje o kosztach.
Co jednak w przypadku, gdy klient z jakiegokolwiek powodu będzie chciał zwrócić produkt? W odpowiedzi na potrzebę usprawnienia procesu zwrotów poświęciliśmy ponad 200 godzin deweloperskich na opracowanie customowego rozwiązania. Moduł RMA (Return Merchandise Authorization) skraca ścieżkę procesu zwrotu. Klient nie musi wypełniać skomplikowanych formularzy - wystarczy, że zaznaczy na swoim profilu produkty, które chce zwrócić lub wymienić. W ten sposób usprawniona została także praca administratora, który ma wgląd do zgłoszenia i może je automatycznie zatwierdzić lub odrzucić.
Wdrożyliśmy dwa kalkulatory - przelicznik płytek oraz klejów, które pozwalają na automatycznie wyliczenie ceny przy zamówieniu konkretnej ilości produktów. Za co odpowiada każdy z nich?
Kalkulator płytek przelicza finalną cenę na podstawie podanej przez klienta powierzchni w metrach kwadratowych. Umożliwia także określenie procentowego zapasu. Jest to szczególnie pomocne ponieważ płytki z reguły sprzedawane są na metry kwadratowe lub opakowania - dla algorytmu to rozróżnienie nie stanowi trudności. Z kolei kalkulator klejów oblicza odpowiednią ilość materiału w oparciu o wskazaną przez użytkownika powierzchnie oraz rozmiar płytek. Finalny wynik będzie zawsze podawany w zaokrągleniu do pełnego opakowania, dzięki czemu klient zyska pewność, że nie zabraknie mu niezbędnych materiałów.
Na karcie produktu umieściliśmy również informację o dostępności wybranych artykułów, która zmienia się dynamicznie w zależności od liczby sztuk dodanych do koszyka. W ten sposób klient modyfikując swoje zamówienie, otrzymuje zaktualizowaną wiadomość o czasie oczekiwania. W zależności od liczby artykułów dostępnych na magazynie pojawia się jeden z komunikatów - “od zaraz” lub przewidywany czas oczekiwania (w dniach) wraz z informacją o dostępnej liczbie produktów w danym momencie. To usprawnienie umożliwia klientowi precyzyjne zaplanowanie zakupów i oszacowanie czasu dostawy.
Co więcej, klient po dodaniu produktu do koszyka zostanie powiadomiony o bieżących promocjach i zasadach ich obowiązywania. Przykładowo, jeśli użytkownik ma w koszyku tylko 2 produkty, a promocja dotyczy 3 sztuk, to otrzyma komunikat zachęcający do uzupełnienia zakupów, aby skorzystać z rabatu. Informacja o korzystniejszej ofercie z pewnością będzie mile widziana przez kupujących.
Chętnie wcielimy go w życie! Do dzieła