eCommerce

Kratki.com - nowoczesna
technologia dla
nowoczesnych kominków

Poprawa doświadczeń zakupowych użytkowników, utrzymanie i rozwój platformy w ramach 8 wersji językowych

Zakres prac

PWA Development, Backend & Frontend development

Cechy szczególne

Poprawa UX

Branża

kominkowa

Rok wdrożenia

2020

Efektem trwającej ponad 1,5 roku współpracy z marką Kratki.com jest nowoczesny eCommerce zbudowany na platformie Magento z wykorzystaniem frameworka ScandiPWA. Przeprowadzone update’y i wdrożone wersje językowe pozwoliły usprawnić proces zakupowy, poprawiając doświadczenia użytkowników sklepu internetowego.

Średnia miesięczna liczba wizyt: 180 000.

logo Kratki

Firma Kratki istnieje na polskim rynku od 1998 roku. Dziś jest znanym oraz cenionym, a także jednym z największych w Europie producentem kominków, kratek i akcesoriów kominkowych.

Kratki.com pierwotnie były sklepem postawionym na Magento 2.3.5 na szablonie ScandiPWA 2 z wieloma zindywidualizowanymi komponentami. W ramach podjętych przez nas działań nastąpiła aktualizacja wersji i update do Magento 2.4.1, a ScandiPWA 2 do wersji ScandiPWA 4. Następnie skupiliśmy się na stabilizacji i rozwoju wersji językowych, odpowiadając na potrzeby klientów B2C. Trwają również prace nad wdrożeniem rozwiązań dla B2B.

Postawione cele:

  • dalszy rozwój UX,
  • usprawnienie procesu zakupowego,
  • zmiana podziału Magento z 8 store views na 8 websites.

Od czego wyszliśmy?

  • Magento 2.3.5 wdrożone przez inną agencję,
  • Scandi PWA 2 (lipiec 2020),
  • 8 storeviews,
  • 8 języków,
  • podstawowy layout Scandi, jednak z wieloma niestandardowymi komponentami.

Proces wdrażania cz. I

W trakcie pracy korzystaliśmy z aplikacji Create ScandiPWA, aby stworzyć nowy motyw i połączyć go z Magento.

Z kolei w procesie redesignu została utworzona lista komponentów do migracji. W pierwszej kolejności przenosiliśmy te, których nie udałoby się zmodyfikować w wersji live strony. Następnie - wymagające drobnych zmian. W ostatnich dwóch tygodniach wstrzymaliśmy działania frontendowe i skupiliśmy się na migrowaniu nowych komponentów.

Wykorzystaliśmy mechanizm rozszerzeń ScandiPWA do migracji starych komponentów do nowej wersji.

Proces wdrażania cz. II

Etap testowania był wyzwaniem, ponieważ wiele komponentów miało błędy naprawione w miejscu ich pochodzenia (w sposób adekwatny dla Scandi 2) – trudno było rozróżnić je od błędów powstałych w czasie prac zespołu Advox. Płynność i efektywność prac zapewniło testowanie migrowanych komponentów jeden po drugim oraz całej strony wstecz.

Proces wdrażania cz. III

W ramach trzeciego etapu naszych prac - po wykonaniu update’ów i odpowiednich testów - mogliśmy się skupić na utrzymaniu i stabilizacji platformy na nowych wersjach. Wymagało to stałej kontroli nad działaniem sklepu internetowego i bieżącego reagowania na pojawiające się błędy. Rozpoczęliśmy także działania mające na celu wdrożenie dodatkowych witryn dedykowanych klientom B2B.

Proces wdrażania cz. IV

Ukończenie procesu stabilizacji platformy pozwoliło nam podjąć kolejne kroki w ramach usprawniania procesu zakupowego (m.in. wdrożenie dedykowanego One Step Checkout), czego wymagały zarówno potrzeby klienta, jak i oczekiwania użytkowników. W ramach tego etapu rozpoczęliśmy zwłaszcza proces przejścia z podziału Magento na 8 store views na zgodny z wymogami biznesowymi podział na Magento websites (i dalej store view).

W efekcie nie tylko ułatwiliśmy obsługę strony przy pomocy panelu administracyjnego Magento, ale również zapewniliśmy lepsze dostosowanie oferty sklepu do wymogów rynków regionalnych (pod względem waluty, metod i kosztów wysyłki czy produktów).

Kilka liczb podsumowujących:

18 +
miesięcy pracy
10000 +
godzin pracy developerów
1000 +
godzin pracy testerów
1700 +
tasków w Jirze
3
programistów Magento
1
programista React
1
dedykowany QA
1
Project Manager
1
grafik
e-Commerce

Kratki

e-Commerce

Powerbody

Masz pomysł?

Chętnie wcielimy go w życie! Do dzieła