Poprawa doświadczeń zakupowych użytkowników, utrzymanie i rozwój platformy w ramach 8 wersji językowych
PWA Development, Backend & Frontend development
Poprawa UX
kominkowa
2020
Efektem trwającej ponad 1,5 roku współpracy z marką Kratki.com jest nowoczesny eCommerce zbudowany na platformie Magento z wykorzystaniem frameworka ScandiPWA. Przeprowadzone update’y i wdrożone wersje językowe pozwoliły usprawnić proces zakupowy, poprawiając doświadczenia użytkowników sklepu internetowego.
Średnia miesięczna liczba wizyt: 180 000.
Firma Kratki istnieje na polskim rynku od 1998 roku. Dziś jest znanym oraz cenionym, a także jednym z największych w Europie producentem kominków, kratek i akcesoriów kominkowych.
Kratki.com pierwotnie były sklepem postawionym na Magento 2.3.5 na szablonie ScandiPWA 2 z wieloma zindywidualizowanymi komponentami. W ramach podjętych przez nas działań nastąpiła aktualizacja wersji i update do Magento 2.4.1, a ScandiPWA 2 do wersji ScandiPWA 4. Następnie skupiliśmy się na stabilizacji i rozwoju wersji językowych, odpowiadając na potrzeby klientów B2C. Trwają również prace nad wdrożeniem rozwiązań dla B2B.
W trakcie pracy korzystaliśmy z aplikacji Create ScandiPWA, aby stworzyć nowy motyw i połączyć go z Magento.
Z kolei w procesie redesignu została utworzona lista komponentów do migracji. W pierwszej kolejności przenosiliśmy te, których nie udałoby się zmodyfikować w wersji live strony. Następnie - wymagające drobnych zmian. W ostatnich dwóch tygodniach wstrzymaliśmy działania frontendowe i skupiliśmy się na migrowaniu nowych komponentów.
Wykorzystaliśmy mechanizm rozszerzeń ScandiPWA do migracji starych komponentów do nowej wersji.
Etap testowania był wyzwaniem, ponieważ wiele komponentów miało błędy naprawione w miejscu ich pochodzenia (w sposób adekwatny dla Scandi 2) – trudno było rozróżnić je od błędów powstałych w czasie prac zespołu Advox. Płynność i efektywność prac zapewniło testowanie migrowanych komponentów jeden po drugim oraz całej strony wstecz.
W ramach trzeciego etapu naszych prac - po wykonaniu update’ów i odpowiednich testów - mogliśmy się skupić na utrzymaniu i stabilizacji platformy na nowych wersjach. Wymagało to stałej kontroli nad działaniem sklepu internetowego i bieżącego reagowania na pojawiające się błędy. Rozpoczęliśmy także działania mające na celu wdrożenie dodatkowych witryn dedykowanych klientom B2B.
Ukończenie procesu stabilizacji platformy pozwoliło nam podjąć kolejne kroki w ramach usprawniania procesu zakupowego (m.in. wdrożenie dedykowanego One Step Checkout), czego wymagały zarówno potrzeby klienta, jak i oczekiwania użytkowników. W ramach tego etapu rozpoczęliśmy zwłaszcza proces przejścia z podziału Magento na 8 store views na zgodny z wymogami biznesowymi podział na Magento websites (i dalej store view).
W efekcie nie tylko ułatwiliśmy obsługę strony przy pomocy panelu administracyjnego Magento, ale również zapewniliśmy lepsze dostosowanie oferty sklepu do wymogów rynków regionalnych (pod względem waluty, metod i kosztów wysyłki czy produktów).
Chętnie wcielimy go w życie! Do dzieła