Zbliżający się wielkimi krokami koniec okresu wakacyjnego sprzyja podsumowaniom. Jak w ostatnim czasie zmieniła się branża eCommerce? Odpowiedzi na to pytanie udzieliła między innymi firma Klarna, tworząc raport dotyczący preferencji zakupowych e-konsumentów. Przekonaj się, czego oczekują kupujący online z ponad 18 krajów i poznaj najnowsze trendy na rynku. To wszystko (i jeszcze więcej) czeka na Ciebie w 52. wydaniu Prasówki!
W ciągu ostatnich kilku lat rozwój eCommerce nabrał niebywałego tempa i nic nie wskazuje na to, by cyfrowa transformacja miała zwolnić. Wraz z powstawaniem nowych technologii i ewolucją platform sprzedażowych nieustannie rosną także oczekiwania konsumentów. Obecnie klienci oczekują nie tylko gwarancji sprawnego złożenia zamówienia, ale także wyjątkowych doświadczeń zakupowych. Jak dokładnie kształtuje się branża?
Firma Klarna, czyli jeden z najpopularniejszych dostawców płatności odroczonych zbadała to, w jaki sposób klienci na całym świecie dokonują zakupów. Raport bazuje na doświadczeniach prawie 20 000 konsumentów z 18 krajów (m.in. Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Polski, Nowej Zelandii czy Czech).
We wszystkich państwach popularność zakupów online wzrosła od czasu rozpoczęcia badań, a wartość rynku eCommerce zwiększa się z kwartału na kwartał. Co więcej, aż 63% przedstawicieli młodych pokoleń (Milenialsi i Gen Z) zapowiedziało, że nigdy nie wróciłaby do sklepów stacjonarnych, jeśli musieliby wybierać między tradycyjną formą zakupów a jej odpowiednikiem online. Nie oznacza to jednak, że zakupy stacjonarne zostaną całkowicie wyparte - wciąż wiele kupujących wybiera tę formę w przypadku zakupów spożywczych, aptecznych czy wyposażenia wnętrz.
Jakie jeszcze wnioski wynikają z badania?
Raport firmy Klarna wnikliwe przedstawia wizerunek współczesnego e-kupującego. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o potrzebach klientów eCommerce, zajrzyj tutaj.
Amazon, czyli globalny gigant pośród platform typu marketplace nieustannie testuje nowe funkcjonalności, których celem jest poprawa doświadczeń klientów. Jakim pomysłem tym razem zaskoczyli nas twórcy platformy?
Firma rozpoczęła testowanie funkcji, która podsumowuje recenzje pozostawione przez nabywców, tworząc jeden krótki opis produktu. Rozwiązanie ma na celu ułatwienie przeglądania opinii i przyspieszenie podejmowania decyzji zakupowych. W 2022 roku klienci Amazon zamieścili prawie 1,5 miliarda recenzji i ocen - zapoznanie się z nimi wszystkimi stanowi znaczne wyzwanie.
Tworzone przez sztuczną inteligencję krótkie teksty będą odpowiednio oznaczone jako stworzone przez algorytm. Na razie funkcjonalność jest testowana na amerykańskim rynku pośród różnych kategorii produktów.
Czy Twoim zdaniem takie rozwiązanie zdobędzie zaufanie użytkowników? Więcej o pomyśle Amazon przeczytasz pod tym linkiem.
Biznes oparty na modelu subskrypcyjnym pomaga utrzymać stałe grono klientów, jednak walka z rosnącym odpływem użytkowników stanowi także znaczne wyzwanie dla sprzedających w ten sposób w ostatnim czasie. Takie wnioski wynikają z opracowania pt.: “2023 State of Industry Report” przygotowanego przez firmę technologiczną ChargeBee.
Badanie obejmuje analizę działań ponad 300 firm związanych z branżą subskrypcyjną. Większość z nich (64%) spodziewa się wzrostu odpływu klientów. Z tego względu konieczne jest tworzenie nowych oraz skutecznych strategii sprzyjających retencji użytkowników. W tym celu ponad 50% firm inwestuje w nowe technologie. Wiodąca strategia obejmuje poprawę jakości i szybkości reakcji w zakresie obsługi klienta i dodatkowego wsparcia, szczególnie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Wiele firm sięga także po inne sposoby zatrzymania klienta takie jak np.: inwestycje w programy lojalnościowe (27%).
Podejmowane przez branżowych liderów działania pozwalają wysnuć pewne prognozy na temat dalszej przyszłości rynku. Według twórców raportu:
Czy zakupy w formie subskrypcji zdominują wkrótce branże? Zapoznaj się z opracowaniem badania tutaj.
Ta strona korzysta z plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu. W celu określenia uprawnień plików cookies edytuj ustawienia w swojej przeglądarce.