Stworzenie spójnej z wizerunkiem marki w świecie B2C platformy sprzedażowej B2B spełniającej potrzeby kontrahentów z całego świata.
Development B2B, UX & UI design
PWA / Dynamiczna konfiguracja produktów
Produkcyjna / kominkowa
2022
Spójne doświadczenia zakupowe dla konsumentów B2C oraz partnerów biznesowych - taka idea przyświecała nam podczas projektowania platformy sprzedażowej dedykowanej transakcjom B2B dla firmy Kratki.com - lidera wśród producentów kominków i akcesoriów kominkowych z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży. To kolejne wyzwanie, które podjęliśmy w ramach współpracy z klientem. Jakie efekty uzyskaliśmy?
Podążając za dynamicznie zmieniającymi się oczekiwaniami zarówno po stronie konsumentów, jak i kontrahentów przenieśliśmy część doświadczeń zakupowych do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W jaki sposób skutecznie połączyliśmy VR i AR ze sprzedażą kominków i akcesoriów kominkowych?
Wizualizacja oferty obejmująca wszystkie szczegóły produktu przy pomocy modeli 3D i 360°
Prezentacja produktu w trybie rozszerzonej rzeczywistości (AR) we własnym pomieszczeniu
Przejście do wirtualnej rzeczywistości po zeskanowaniu kodu QR za pomocą aparatu smartfona
Personalizacja produktu i automatyczne obliczanie finalnej ceny
Przyspieszenie procesu realizacji zamówienia dzięki integracji z zewnętrznym systemem ERP
Możliwość rozbicia produktu na części pierwsze i zakupu poszczególnych elementów osobno
Na zamówienia kontrahentów B2B najczęściej składają się różnorodne artykuły w określonych ilościach, jednak każdorazowe dodawanie poszczególnych pozycji wymaga czasu (i dodatkowej pracy), który można by wykorzystać na wykonywanie bardziej złożonych zadań prowadzących do rozwoju firmy. Mając to na uwadze, wprowadziliśmy moduł list zakupowych, pozwalający na zautomatyzowanie powyższego procesu. Kontrahent w ramach dedykowanej zakładki zyskuje możliwość stworzenia spisu produktów, które planuje zakupić w przyszłości (jednorazowo bądź cyklicznie). Dodatkowo każdą z list zakupowych można pobrać w formacie PDF wraz z cenami hurtowymi lub detalicznymi, co umożliwia wysłanie oferty do docelowego klienta wprost z platformy hurtowej.
Usprawnieniu procesu finalizowania zamówienia sprzyja także dodany przez nas moduł, który umożliwia import wcześniej skompletowanego spisu produktów do koszyka za pomocą pliku CSV.
Mając na uwadze globalny charakter działalności naszego klienta, opracowaliśmy platformę w taki sposób, by usprawnić procesy logistyczne związane z wysyłką produktów na większość kontynentów. System na podstawie danych otrzymanych z ERP automatycznie określa dostępne metody pakowania i wysyłki (np. paczka lub paleta) i definiuje ich koszt w zależności od kraju nadania lub kraju docelowego. Dla wybranych klientów całość umożliwia także skorzystanie z opcji dropshippingowej, tak aby klient hurtownika otrzymał przesyłkę wprost od producenta, uwzględniając określoną marżę.
Utrzymanie wysokiej rozpoznawalności na rynku sprzedaży online wymaga wielowymiarowej obecności w sieci. Klienci (a także kontrahenci) przed dokonaniem zakupu poszukują informacji o e-sklepie w internecie - analizują ceny, porównują oferty, a także badają poziom bezpieczeństwa i renomę e-sklepu. W związku z tym zintegrowaliśmy platformę B2B z najpopularniejszymi porównywarkami cen w Polsce i Europie (np. Ceneo, Idealo). Ponadto mając na uwadzę siłę dowodu społecznego, wdrożyliśmy moduły umożliwiające dodanie opinii zgodnie z wytycznymi dyrektywy Ominbus (m.in. eKomi, Trusted Shops). Dzięki temu kontrahenci naszego klienta zyskują nie tylko gwarancję uzyskania atrakcyjnych cen, ale także pewność najwyższej jakości obsługi oraz bezpiecznych zakupów.
Rynki B2B i B2C są ze sobą skorelowane - kontrahenci najczęściej zamawiają produkty z myślą o ich odsprzedaży klientom detalicznym. Mimo to należy mieć na uwadze, że oba obszary charakteryzują się odmienną specyfiką (np. w związku z ustalaniem polityki cenowej). Utrzymanie spójności platformy B2B z jej odpowiednikiem B2C pozwoliło nam uwzględnić te różnice. Kontrahent prezentując ofertę konsumentom bezpośrednio na swoim koncie, może ukryć preferencyjne stawki poprzez szybkie przełączenie widoku platformy biznesowej na jej dostępny powszechnie odpowiednik. Umożliwia to umieszczony w górnej części strony przełącznik “podgląd B2C”, za pomocą którego możliwe jest natychmiastowe wyświetlenie widoku konsumenta, ukrywając istotne biznesowo informacje.
Jedną z cech charakterystycznych dla transakcji w obszarze B2B jest personalizowana polityka cenowa. Możliwość nabycia produktów po dedykowanych stawkach pozwala kontrahentom zwiększać konkurencyjność na rynku - a tym samym oferować bardziej atrakcyjne warunki swoim klientom i budować z nimi długoterminowe relacje. Zaprojektowana przez nas platforma usprawnia zarządzanie tego typu ustaleniami z poziomu konta B2B. Mogą zostać przypisane do niego zarówno indywidualnie określone ceny za poszczególne produkty, jak i wysokość progu kwotowego, po którego przekroczeniu zostanie naliczony rabat. Jeśli kontrahent zakupi produkty poniżej określonej granicy, zostaną wycenione według standardowej stawki.
Cykl życia produktu to podstawowe pojęcie związane z tworzeniem strategii ofertowej i sprzedażowej. Projektując platformę, uwzględniliśmy specyfikę wszystkich etapów funkcjonowania produktu na rynku. Rozwiązanie umożliwia statusowanie artykułów na każdym etapie, począwszy od umożliwienia zakupu jedynie zaufanym klientom i zbierania ich opinii, poprzez sprzedaż dla wszystkich klientów, aż po ostatnią fazę, w której kontrahent może zgłosić zapytanie o produkcie lub inne działanie, klikając przycisk z dedykowanym CTA. Ponadto oprócz ogólnodostępnych produktów każdy z kontrahentów po zalogowaniu na swoje konto może także zakupić produkty z dedykowanej oferty, stworzone specjalnie pod jego indywidualne potrzeby.
Umiejętne zarządzanie cyklem życia produktu pozwala na doskonalenie środowiska produktowego i pełne wykorzystanie jego potencjału oraz sprawne zarządzanie całą ofertą.
Coraz częściej zdarza się, że kontrahenci składają zamówienie z myślą o konkretnym kliencie. Projektując platformę, stworzyliśmy rozwiązanie, które czyni ten model biznesowy bardziej efektywnym. Co zmieniliśmy? Do tej pory sprzedawca (kontrahent) musiał odebrać przesyłkę w swoim magazynie tylko po to, by przekierować ją pod adres klienta docelowego. Dzięki wprowadzonym usprawnieniom przedstawiciel firmy B2B może pominąć ten krok i wybrać opcje wysyłki bezpośrednio do nabywcy ostatecznego (którego dane zapisują się w książce adresów poprzez integracje z ERP). Taki zabieg znacznie zmniejsza zaangażowanie kontrahenta w obsługę logistyczną oraz skraca czas wysyłki, co pozytywnie wpływa na zadowolenie klientów końcowych.
Wprowadzone usprawnienia nie dotyczą jedynie kwestii logistycznych - odświeżony formularz zakłada także możliwość wybrania najwcześniejszego terminu realizacji zamówienia oraz samodzielnego ustalenia ceny detalicznej przez kontrahenta. Dzięki temu końcowa kwota do zapłaty może obejmować zysk kontrahenta, czyli być wyższa niż ta widoczna z poziomu platformy.
Moduł umożliwia zakup artykułów w ramach popularnego w branży B2B sposobu rozliczeń, czyli limitów kupieckich. Kontrahent może skorzystać z odroczenia płatności w indywidualnie ustalonej kwocie widocznej na jego koncie.
Dzięki odwzorowaniu struktury zatrudnienia wewnątrz platformy kontrahent ma możliwość przyznawania i odbierania ról poszczególnym pracownikom w zależności od ich pozycji w hierarchii firmy. Ponadto w zależności od ustaleń ze swoimi klientami może nadać wybranym osobom prawo do składania zamówień w ich imieniu.
Zapewnia przejrzysty dostęp do historii zamówień zarówno tych zakończonych, jak i tych będących w realizacji. Kontrahent zyskuje w ten sposób wgląd do bieżącego statusu swoich transakcji.
System na podstawie historii zakupów tworzy listę sugerowanych produktów, które mogą zainteresować kupujących.
Wszystkie dokumenty związane ze złożonymi zamówieniami (np. faktury bądź noty obciążeniowe) zostały uporządkowane w ramach jednej zakładki wewnątrz konta kontrahenta.
Rozbudowany silnik wyszukiwarki stanowi znaczne wsparcie dla klientów. Wpisując interesujące hasło, narzędzie udziela podpowiedzi kategorii produktów, a także umożliwia filtrowanie oferty (np. sortowanie według produktów dostępnych “od ręki”).
strona została wzbogacona o możliwość jednostronnego wysyłania komunikatów o najważniejszych informacjach biznesowych takich jak zmiany cenników czy dostępność produktów. Kontakt - w razie jakikolwiek wątpliwości związanych z obsługą zamówień kontrahent może skontaktować się opiekunem przypisanym do jego konta, do którego dane kontaktowe znajdują się w ramach widoku koszyka.
W razie jakikolwiek wątpliwości związanych z obsługą zamówień kontrahent może skontaktować się opiekunem przypisanym do jego konta, do którego dane kontaktowe znajdują się w ramach widoku koszyka.
Chętnie wcielimy go w życie! Do dzieła