eCommerce

Sprzedaż artykułów biurowych
na miarę XXI wieku

Nowoczesny eCommerce B2B na platformie Magento 2, oferujący artykuły i sprzęt biurowy

Zakres prac

Frontend & Backend Development

Cechy szczególne

Magento 2

Branża

artykuły i sprzęt biurowy

Rok wdrożenia

2021

Dla ARTIM Sp. z o.o. stworzyliśmy nowoczesny eCommerce na platformie Magento 2, oferujący artykuły i sprzęt biurowy.
Naszym wyzwaniem było wyjście naprzeciw potrzebom klienta B2B i zastosowanie takich rozwiązań, które wprowadzą zupełnie nową jakość zarówno po stronie ARTIM, jak i klientów firmy.

Tworząc zaawansowane technicznie rozwiązania, uwzględniliśmy rolę budowania pozytywnych doświadczeń użytkownika, dlatego zakupy w serwisie stały się jeszcze bardziej intuicyjne i bezpieczne. Skrócona ścieżka zakupowa, możliwość stworzenia wielopoziomowej struktury użytkowników, uproszczone procesowanie RMA - wdrożenie każdej funkcjonalności stanowi odpowiedź na indywidualne potrzeby stałych i nowych kontrahentów ARTIM.

logo Artim

Nowa odsłona artim.com.pl to serwis wzbogacony między innymi o rozbudowane funkcjonalności konta użytkownika, koszyka i stron produktów, a także dynamiczny cennik, mechanizmy promocji, elastyczne filtry czy intuicyjną i elastyczną wyszukiwarkę wykorzystującą ElasticSuite.

Nie zapomnieliśmy również o bezpieczeństwie danych!

Postawione cele:

  • wdrożenie platformy B2B na Magento 2,
  • zwiększenie konwersji dzięki skróceniu ścieżki zakupowej i intuicyjnemu designowi,
  • skrócenie ścieżki RMA.

Atrakcyjna i funkcjonalna wyszukiwarka

Jak sprawić, by klient szybciej dotarł do oczekiwanego produktu?

Dla artim.com.pl wdrożyliśmy wyszukiwarkę z funkcją ElasticSuite, która zapewnia zestaw właściwości ułatwiających sprzedaż, takich jak wirtualizacja kategorii, optymalizacja wyszukiwania produktu czy rozbudowany panel sprzedaży.

Dynamiczny cennik

Nasz Klient szukał rozwiązania, dzięki któremu każdemu kontrahentowi wyświetlane będą indywidualnie dobrane ceny na wszystkie dostępne produkty.

Wdrożyliśmy więc dynamiczny cennik wysyłany do Magento 2 z ERP za pomocą dedykowanego API. System przetwarza indywidualnie cenniki do produktu, co generuje łącznie około 20 mln indeksów cenowych aktualizowanych na bieżąco.

Integracje z ERP

Bez tej automatyzacji żadna firma nie osiągnie sprzedaży na dużą skalę.

System ERP jest najważniejszym źródłem scalającym informacje o produktach i użytkownikach. Dzięki bieżącemu przesyłowi informacji o stanie magazynów do Magento w serwisie zawsze wyświetlane są aktualne ilości towarów na stanie. W ramach jednego oprogramowania integracja umożliwia realizowanie procesów:

  • zamówień,
  • wysyłek,
  • magazynowania.
Dorota Jakubczyk, z-ca dyrektora ds. handlu i marketingu, @Artim

"Wyrazy uznania za pełen profesjonalizm, wyjątkowe opanowanie i szybkość reakcji."

Przejrzyste listy zakupowe

Użytkownicy serwisu mogą w intuicyjny sposób tworzyć własne listy produktowe z poziomu koszyka, karty, kategorii produktu i za pomocą specjalnego przycisku “Dodaj listę”. Ta funkcjonalność pozwala również na tworzenie list z podziałem na kategorie i preferencje zakupowe poszczególnych działów klienta.

Skrócona ścieżka RMA

Proste i przejrzyste reklamacje to jedna z kluczowych funkcjonalności, która wpływa na pozytywne doświadczenie użytkownika. W serwisie artim.com.pl tworzenie reklamacji jest dostępne dla wszystkich klientów. Sam proces jest uproszczony i dzieli się na dwa etapy - wybór dokumentu (WZ lub faktura) oraz wypełnienie formularza. Poprawnie wypełniona reklamacja pobierana jest do systemu ERP, gdzie obsługuje ją dział zwrotów. W trakcie procesowania RMA z Magento wysyłany jest tylko jeden mail o utworzeniu reklamacji. Pozostałe wiadomości obsługuje system ERP. W skrócie - nieoceniony szereg korzyści takich jak:

  • przejrzysta ścieżka RMA,
  • dostępność dla wszystkich klientów,
  • tylko dwa etapy procesu reklamacji: wybór dokumentu i wypełnienie formularza,
  • szybsza realizacja reklamacji,
  • wysyłka tylko jednego maila z Magento.

Marketingowe możliwości

Działania marketingowe na rynku B2B są niezwykle ważnym elementem strategii biznesowej. Dzięki wdrożeniu platformy Magento pracownicy firmy mogą w dowolnym momencie korzystać zarówno z reguł koszyka (Cart Price Rules), jak i reguł katalogowych (Catalog Price Rules).

Co więcej, zaimplementowana została opcja promowania produktów i marek z HP poprzez zastosowanie dedykowanych banerów, slidera i sekcji “polecane” oraz banerów umieszczonych na stronach kategorii produktów. Projekt jest również innowacyjny pod względem możliwość definiowania banerów per klient.

Wybrane funkcjonalności:

  • opcja promowania produktów i marek na stronie głównej, jak i stronach kategorii i produktów,
  • możliwość dodania dedykowanych bannerów oraz slidera,
  • możliwość utworzenia sekcji "polecane".
strona mobilna portalu Artim

Analiza i wnioski

Generowanie raportów, dedykowane użytkownikom z odpowiednimi uprawnieniami, umożliwi sprawdzenie takich informacji jak SKU, liczba zakupionych produktów, czy ich koszt netto oraz brutto. Raporty mogą przedstawiać również rozkład kosztów z podziałem na MPK (Miejsce Powstawania Kosztów). Dzięki temu użytkownik może kontrolować wydatki oraz zarządzać budżetem zarówno w obrębie całej firmy, jak i poszczególnych jej działów. Analiza danych nigdy nie była tak prosta!

Masz pomysł?

Chętnie wcielimy go w życie! Do dzieła