04.01.2021
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o PWA, ale boicie się zapytać

Większość biznesów internetowych dokłada wszelkich starań, aby ich e-sklepy podążały za aktualnymi trendami panującymi w sprzedaży elektronicznej. Jeszcze do niedawna dominującą tendencją była inwestycja w responsywne strony oraz osobno w natywne aplikacje. Obecnie coraz więcej liderów e-commerce stawia na Progressive Web App, czyli technologię, która dostosowuje się do każdego urządzenia. Co należy wiedzieć o PWA? Oto kilka podstawowych informacji.

Czym w praktyce jest Progressive Web App?

Ze względu na wzrost znaczenia m-commerce deweloperzy oprogramowania starali się od dłuższego czasu znaleźć odpowiednią równowagę pomiędzy mobilną aplikacją natywną a responsywną stroną internetową. Coraz częściej nabywcy przeglądają ofertę asortymentową e-sklepów zarówno na komputerze, jak i na smartfonie. Nie wszystkie funkcje wyświetlały się prawidłowo na obu rodzajach urządzeń, a dostosowanie treści do jednego z nich zazwyczaj działało na niekorzyść drugiego.

Progressive Web App pozwala na to, aby w ramach aplikacji internetowej uzyskać efekt zbliżony do aplikacji natywnej. Dobrze zaprojektowany system uwzględnia szyfrowanie HTTPS, ma responsywny wygląd i pozwala szybko wyświetlać pożądane przez klientów treści.

Przewagą PWA nad alternatywnymi rozwiązaniami jest dostosowanie sklepu internetowego do wymogów wiodących przeglądarek i systemów operacyjnych smartfonów. Lepszy jest także m.in. dostęp do geolokalizacji, a niewątpliwą zaletą jest również możliwość pracy w trybie offline. Co ważne, w porównaniu z tradycyjnym eCommerce, klienci zauważą znaczącą poprawę szybkości strony, wpływającą na wskaźnik konwersji. Z punktu widzenia biznesu, niewątpliwą zaletą jest to, że dzięki technologii PWA nie tracimy czasu na tworzenie odrębnych aplikacji i mogą skupić się na doskonaleniu funkcjonalności zwiększających komfort korzystania z eCommerce.

PWA dla asambeauty Instalacja aplikacji PWA na telefonie w dwóch prostych krokach (asambeauty.com PWA)

Otwórz stronę PWA w przeglądarce mobilnej Chrome, Firefox lub Opera, dodaj skrót na pulpicie i używaj tej samej witryny jak aplikacji, klikając w ikonę.

PWA pozwala na:

  • przechwytywanie multimediów przez kamerę,
  • dostęp do kontaktów użytkownika,
  • dostęp do geolokalizacji,
  • powiadomienia push,
  • łączność Bluetooth,
  • projekcje obiektów AR / VR,
  • rozpoznawanie mowy,
  • aktualizacje w tle,
  • przeglądanie w trybie offline.

Dowiedz się więcej o PWA na specjalnym webinarze

Chcesz poznać więcej informacji dotyczących Progressive Web App? Zapisz się na webinar prowadzony przez eksperta. Pat Toothaker jest senior marketing managerem Magento Commerce. W codziennej pracy zajmuje się planowaniem i wdrażaniem kolejnych udoskonaleń oprogramowania. Posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w pracy z technologiami tworzonymi na potrzeby eCommerce i jest specjalistą z zakresu marketingu produktu, zarządzania współpracą oraz analiz konkurencyjnych rynku.

Szkolenie online “Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o PWA, ale boicie się zapytać” odbywa się w formule “on demand”. Każdy, kto chce wziąć udział w webinarze, musi wypełnić formularz dostępny na stronie Magento.com. Firma kontaktuje się z zainteresowanymi i ustala dogodny termin spotkania. Na szkoleniu trwającym 45 minut poruszane są takie zagadnienia jak:

  • kształtowanie doświadczeń zakupowych na urządzeniach mobilnych,
  • PWA w porównaniu do alternatywnych rozwiązań,
  • obsługa PWA Studio w Magento Commerce,
  • udoskonalanie e-biznesu poprzez wdrożenie Progressive Web App.

Zapisz się już dziś na Magento.com i podążaj za najnowszymi trendami w eCommerce.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość