11.09.2023
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

W sklepach internetowych zapłacisz spojrzeniem? eCommerce news no. 53

Co nowego we wrześniu w branży eCommerce? W 53. wydaniu Advoxowej Prasówki znajdziesz krótkie podsumowanie najnowszych wiadomości związanych z e-handlem. Przeczytaj i dowiedz się, dlaczego klienci obawiają się nadmiaru sztucznej inteligencji w sklepach internetowych. Przekonaj się także o tym, w jaki sposób polski startup zamierza zrewolucjonizować rynek płatności online. A jeśli nadal będzie towarzyszyła Ci ciekawość - sprawdź, w jakim stopniu e-przedsiębiorcy przestrzegają przepisów dyrektywy Omnibus po 9 miesiącach od jej wprowadzenia do polskiego systemu. Nie zwlekaj i pozostań na bieżąco!

Czy klienci boją się sztucznej inteligencji? Badanie Salesforce

Czego oczekują klienci sklepów internetowych, dokonując zakupów online? Oprócz stabilnego i wygodnego procesu zamówienia istotne jest także zbudowanie stabilnych relacji między sprzedającym a kupującym. Okazuje się, że na obniżenie zaufania użytkowników e-sklepów może wpływać wykorzystywanie sztucznej inteligencji w biznesie. Choć narzędzia AI (ang. Artificial Intelligence) zdecydowanie poprawiają doświadczenia zakupowe w wielu aspektach oraz optymalizują zarządzanie platformą sprzedażową, to wiele osób podchodzi sceptycznie do ich wykorzystania. Zgodnie z wynikami raportu przeprowadzonego przez Salesforce ponad 40% z nich miewa wątpliwości dotyczące etycznego wykorzystywania sztucznej inteligencji przez firmy. W badaniu pt.: “State of the Connected Customer wzięło udział aż 14 tysięcy konsumentów oraz nabywców biznesowych z różnych krajów.

Czym jeszcze charakteryzuje się podejście kupujących do sztucznej inteligencji w eCommerce?

  • Na wykorzystanie rozwiązań AI w celu poprawy swoich doświadczeń zdecydowanie bardziej otwarci są kontrahenci B2B (73%) niż konsumenci (51%).
  • 68% kupujących twierdzi, że postępy w dziedzinie sztucznej inteligencji powinny iść w parze z dbałością o budowanie zaufania.
  • Prawie 90% konsumentów oczekuję, że będą jasno poinformowani o tym, kiedy komunikują się ze sztuczną inteligencją, a kiedy z człowiekiem.
  • Dla 80% użytkowników praca wykonywana przez AI powinna być weryfikowana przez człowieka.
  • Przedstawiciele pokolenia Z i Y są najbardziej chętni, by testować rozwiązania AI.

Niepewność klientów związana z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji w biznesie nakłada na przedsiębiorców obowiązek wykorzystywania narzędzi AI w sposób odpowiedzialny. Zbudowanie lepszych doświadczeń zakupowych i jednoczesne utrzymanie bezpieczeństwa jest niezwykle istotne w budowaniu stabilnych podstaw do działania biznesu w przyszłości. Świadczy o tym fakt, że prawie połowa klientów deklaruje, że byłaby skłonna zapłacić więcej za lepszą obsługę.

Czy Twoim zdaniem klienci powinni obawiać się wykorzystania AI przez przedstawicieli biznesu? Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Czy polski startup zrewolucjonizuje płatności online?

Choć płatności za pomocą tęczówki oka jeszcze do niedawna wydawały się scenariuszem rodem z filmu science fiction, to wkrótce mogą okazać się rzeczywistością. Ten pomysł wdraża w życie polski startup PayEye, który niedawno ogłosił premierę swojej usługi dla eCommerce. Na czym polega usługa płatności e-payeye?

E-payeye to narzędzie dostępne przede wszystkim dla kupujących za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Jednak mogą z niego skorzystać także użytkownicy komputerów po zeskanowaniu widgetu znajdującego się na stronie sklepu. Po wybraniu produktów wystarczy jedno kliknięcie, by bezpiecznie zapłacić za zakupy. Aplikacja PayEye skanuje tęczówkę oka, co pozwala zaoszczędzić czas na wpisywanie danych podczas realizacji transakcji, przyspieszając cały proces zakupowy.

Narzędzie e-payeye można zintegrować z najpopularniejszymi platformami zakupowymi takimi jak Adobe Commerce (Magento), PrestaShop czy WooCommerce.

Czy polski startup zrewolucjonizuje rynek płatności online? Zapoznaj się z usługami firmy Payeye, klikając w ten link.

9 miesięcy po wdrożeniu dyrektywy Omnibus. Czy właściciele eCommerce poradzili sobie z wdrożeniem nowych przepisów?

Nowe przepisy wynikające z unijnej dyrektywy Omnibus obowiązują już od 9 miesięcy. Jednak wielu przedsiębiorców z branży eCommerce wciąż boryka się z trudnościami z ich praktycznym zastosowaniem. Prawo nakłada na właścicieli e-sklepów obowiązki takie jak m.in. konieczność informowania o weryfikacji zamieszczanych opinii czy wysokości cen przed promocją. W ostatnim czasie Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty wobec wielu popularnych na polskim rynku platform sprzedażowych. Grozi im kara grzywny do wysokości sięgającej nawet 10% obrotu. Czego dokładnie dotyczą nieprawidłowości?

Po przeprowadzeniu dokładnego monitoringu sklepów internetowych, Prezes UOKiK dostrzegł następujące błędy w ich funkcjonowaniu:

  • najczęściej firmy nie informowały odwiedzających strony w sposób zgodny z przepisami o tym, że posiadają status przedsiębiorcy,
  • informacje o podziale obowiązków między platformą typu marketplace a sprzedawcami były rozproszone w kilku dokumentach.

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK podkreśla, że: “prawidłowo realizowany obowiązek informacyjny to większa ochrona konsumentów korzystających z eCommerce. Kupując produkty, zamawiając jedzenie czy decydując się na skorzystanie z usługi poprzez platformę internetową, konsumenci powinni mieć łatwy dostęp do kluczowych informacji”. Z tego względu prowadzenie biznesu w sposób zgodny z przepisami jest nie tylko konieczne z perspektywy przestrzegania prawa. Pozwala także zapewnić kupującym bezpieczne i pozytywne doświadczenia zakupowe.

Dokładny opis działań Urzędu związanych z monitorowaniem e-sklepów znajdziesz na stronie UOKiK. Czy znasz obowiązki wynikające z dyrektywy Omnibus?

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość