31.07.2023
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Dlaczego konsumenci coraz częściej sięgają po odroczone płatności? eCommerce news #no. 50

Jak rozpocząć sierpień z przytupem? Odkrywając najnowsze wieści ze świata eCommerce z jubileuszowym wydaniem Adoxowej Prasówki! W 50. edycji publikacji, jak zawsze, przedstawiamy trzy branżowe informacje, które przykuły naszą uwagę. Tym razem możesz dowiedzieć się m.in. o: przyszłości sztucznej inteligencji w e-handlu, kosmicznych planach Amazon dotyczących rozwoju własnej sprzedaży oraz rosnącej popularności odroczonych płatności. Nie zwlekaj i poznaj szczegóły już teraz!

Jak skutecznie wykorzystać AI w swoim sklepie internetowym?

O sztucznej inteligencji mówi się często w kontekście zmian zachodzących w podejściu do sprzedaży online oraz powstawania nowych modeli zarządzania sklepami internetowymi. Jak się jednak okazuje w Polsce narzędzia oparte na AI nie są wcale tak często wykorzystywane - obecnie korzysta z nich jedynie 13% firm. Na rynku globalnym ten procent sięga prawie 40. Skąd wynika taka różnica?

Próby udzielenia odpowiedzi na to pytanie podjęła się firma konsultingowa KPMG we współpracy z Microsoft. W badaniu pt.: “Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu” specjaliści przeanalizowali zmiany technologiczne, jakie zaszły na przestrzeni lat w polskich przedsiębiorstwach. W dużej mierze zbadali warunki rozwoju dla technologii opartych na sztucznej inteligencji. Jeszcze nie tak dawno wdrożenie narzędzi wykorzystujących AI wiązało się z dużymi wyzwaniami zarówno od strony technicznej, jak i budżetowej. Jednak wraz ze wzrostem popularności modeli językowych (np. Chat GPT) wprowadzanie nowych rozwiązań w firmach wyraźnie zwiększa tempo. Obecnie przedsiębiorstwa najczęściej decydują się na wdrożenie sztucznej inteligencji w ramach:

  • wspomagania działań marketingowych (50%),
  • wsparcia w obszarze produkcji (46%),
  • kontrolowania łańcucha dostaw (42%).

Co ciekawe ponad 60% organizacji wdrażających funkcjonalności AI nie monitoruje ich efektywności. Jednak firmy prowadzące takie statystyki niemal zawsze deklarują, że rozpoczęcie takich działań przyniosło pozytywne skutki.

Opracowanie nie odwołuje się jednak tylko do pojęcia sztucznej inteligencji. Twórcy publikacji zwracają uwagę także na inne obszary cyfryzacji w polskich przedsiębiorstwach. Znaczną popularnością wśród zarządzających cieszą się przede wszystkim integrację z zewnętrznymi systemami. Prawie połowa przedsiębiorstw korzysta z systemów typu ERP (do zarządzania zasobami np. produktami) oraz CRM (zarządzanie relacjami z klientami) do automatyzacji codziennych działań oraz optymalizacji kosztów. Do topowych technologii w biznesie należą także rozwiązania chmurowe oraz aplikacje mobilne.

Sprawdź, w jaki jeszcze sposób cyfrowa transformacja może wpłynąć na usprawnienie codziennego funkcjonowania Twojego biznesu. Pełny raport znajdziesz tutaj.

Odważny krok marketplace Amazon w celu usprawnienia sprzedaży

Nowoczesne technologie napędzane sztuczną inteligencją nie są już wystarczające dla liderów światowego rynku eCommerce. Marketplace Amazon planuje wykorzystać przestrzeń kosmiczną w celu zwiększania efektywności sprzedaży. Na czym polega ten pomysł?

Firma zainwestowała ponad 100 milionów dolarów, aby zbudować obiekt w Centrum Kosmicznym na Florydzie. Zaprojektowana infrastruktura ma składać się z 3236 satelitów. Podstawowe założenie projektu to stworzenie szybkiego i przystępnego cenowo łącza dla wszystkich społeczności na całym świecie, szczególnie tych niedostatecznie obsługiwanych przez istniejące rozwiązania. Twórcy planują skończyć projekt w przyszłym roku. Natomiast w przeciągu najbliższych miesięcy Amazon uruchomi dwa prototypy satelitów, aby przetestować działanie sieci i podsystemów.

Jak myślisz, czy tak szeroko idące kroki przyczynią się do równie imponujących zmian w branży? Przeczytaj więcej o projekcie Amazona tutaj.

Płatności odroczone na fali wzrostu. Raport Kearney

Na czym polega fenomen płatności odroczonych? Ten model płatności znany globalnie pod nazwą Buy Now, Pay Later pozwala klientom na elastyczne planowanie płatności w czasie (np. po miesiącu od dokonania transakcji), gwarantując jednocześnie natychmiastową wysyłkę produktów. Co ciekawe, Polacy znajdują się w europejskiej czołówce użytkowników tego sposobu zapłaty. Czego jeszcze można się dowiedzieć dzięki lekturze raportu „European Retail Banking Radar 2023”.

Twórcy raportu, czyli firma doradcza Kearney dostrzegli, że:

  • większość użytkowników BNPL (73%) korzysta z tej opcji zapłaty do 5 razy w roku. Reszta grupy posługuję się tą metodą płatności 6 razy lub nawet częściej.
  • kupujący w ten sposób najczęściej nabywają produkty z kategorii takich jak: wyposażenie wnętrz, moda oraz podróże.
  • rynek płatności odroczonych w zdecydowanej większości zajmują firmy niepowiązane z bankami. W Polsce aż 60% takich usług oferowanych jest właśnie w ten sposób.

Płatności odroczone to nie tylko wygoda dla konsumentów, ale także szansa dla właścicieli sklepów internetowych. Decydując się na wdrożenie BNPL w swoimi sklepie internetowym możliwe jest nie tylko wzmocnienie konkurencyjności, ale także sprostanie wymogom kupujących. A czy Ty odpowiadasz na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku? Sprawdź, zapoznając się z pełną edycją raportu.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość