26.01.2022
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Wsparcie dla eCommerce – cz. 5 LinkedIn

To już przedostatnia odsłona naszego cyklu “Wsparcie dla eCommerce”, który dotyczył tego, w jaki sposób najpopularniejsze media społecznościowe mogą wspierać sprzedaż Twoich produktów lub usług. Tym razem na tapetę bierzemy najbardziej biznesowy portal – LinkedIn. Samo założenie strony firmowej w tym medium społecznościowym zajmie Ci dosłownie kilka minut, ale schody zaczną się później. Dzisiaj podpowiemy Ci, co zrobić, by wyciągnąć maksymalne korzyści z tego portalu. Tak, nie mylisz się – LinkedIn naprawdę może wspierać biznes w obszarze sprzedaży. Dowiedz się w jaki sposób!

Możliwości LinkedIn – co to medium ma w sobie?

Chcesz się dzielić osiągnięciami swojej firmy i pracowników? Zależy Ci na tym, by kreować pozycję eksperta w branży, zaangażowanego we wszystkie wydarzenia w świecie eCommerce? Chcesz zbudować sieć osób zainteresowanych podobnymi tematami co Ty, z którymi będziesz mógł prowadzić dyskusje? Do takich właśnie celów posłuży Ci LinkedIn, który stworzony został 20 lat temu (założony w 2002, udostępniony w 2003) z myślą o nawiązywaniu kontaktów biznesowych. W ciągu kilku lat portal stał się platformą do łowienia talentów przez rekruterów i wciąż jest w takim celu wykorzystywany. No dobra, powiesz, ale gdzie w tym wszystkim sprzedaż? Odpowiedź brzmi: rekrutacje to cel główny, ale nie jedyny.

Nie tylko rekrutacjami LinkedIn żyje

Możliwości LinkedIn nie ograniczają się jedynie do wspierania procesów rekrutacyjnych zachodzących w Twojej firmie dzięki opcji samodzielnego wyszukiwania pracowników i nawiązania kontaktu, a nie oczekiwania na otrzymanie CV w odpowiedzi na ogłoszenie. Musimy jednak podkreślić – jeśli zakładasz profil firmowy na tym portalu z myślą o tym, by osiągnąć wysokie wyniki sprzedaży, planujesz ciągle reklamować swoje produkty i nie podejmować żadnych innych kroków, nie licz na sukces: nie tak działa to medium społecznościowe. W jaki więc sposób LinkedIn może być wsparciem dla eCommerce?

Social selling na LinkedIn – hit czy mit?

Nie jest to Facebook ze swoim marketplace, Instagram z przekierowaniami do sklepu oraz zakupowymi transmisjami live czy Pinterest dający możliwość przedstawienia produktów na zdjęciach w niezwykle estetyczny sposób. Istota LinkedIna jest inna – słowo klucz (a nawet 2) to relacje biznesowe (zarówno w ramach B2B, jak i B2C, chociaż w pierwszym przypadku będzie na pewno zdecydowanie łatwiej). Budowanie sieci kontaktów, prezentowanie wartościowej treści skierowanej do grupy docelowej, bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, działania employer brandingowe (także w LinkedIn Ads) – te wszystkie możliwości portalu mogą zostać wykorzystane przez przedsiębiorstwa działające w branży eCommerce i prowadzące swoje profile biznesowe w tym SM.

W ebooku pt. “Getting Started with Social Selling” stworzonym przez LinkedIn portal podaje, że 50% użytkowników wykorzystuje go w celach sprzedażowych, a aż 70% uważa pojawiające się na nim treści za wiarygodne i wartościowe. Odpowiednie treści, które inny użytkownicy będą chcieli polecać i przekazywać dalej, pozwolą Ci powiększyć swoje grono osób zainteresowanych. Rezultat? Większa rozpoznawalność, a z czasem także sprzedaż. Taki właśnie jest Twój cel, prawda?

LinkedIn – błędy, których nie chcesz popełnić

Podstawą odpowiednio funkcjonującego konta eCommerce na LinkedIn są rzetelnie i dokładnie uzupełnione informacje, profesjonalne grafiki, logotypy w odpowiedniej rozdzielczości czy właściwie dobrane słowa kluczowe. Nie można jednak zapomnieć również o poniżej wymienionych elementach:

Zwiększanie sieci kontaktów

Rzecz oczywista, chociaż nieraz bardzo trudna do przeprowadzenia. Nie można się jednak poddawać, ale małymi kroczkami budować coraz większą sieć kontaktów. Zacząć można od współpracowników czy partnerów biznesowych, których na pewno bez problemu uda się znaleźć na LinkedIn. Później warto skorzystać z wyszukiwarki osób i podmiotów, by odkryć te z potencjałem na współpracę czy skorzystanie z usług. W następnym kroku – poprzez regularną aktywność – organicznie rozszerzamy zasięgi.

Regularne publikowanie postów

Obowiązuje ta sama zasada, co na stronie internetowej: “Content wciąż jest king”. Istotne są trzy elementy: regularność, wartość oraz sposób przedstawienia, który wzbudzi wśród odbiorcy zainteresowanie i sprawi, że kliknie “Poleć” lub pokusi się o bardziej zaawansowaną aktywność. Mogą to być zarówno posty, jak i artykuły opublikowane na firmowym blogu, a także inne treści.

Udzielanie się w dyskusjach oraz udostępnianie

Aktywności na profilu firmowym w tym medium nie można ograniczać jedynie do tworzenia własnych treści. Istotne jest również zaznaczanie obecności w świecie wirtualnym w inny sposób: poprzez merytoryczne wypowiedzi oraz udostępnianie treści (w formie pisemnej, filmiki, infografiki itp.), które chciałbyś polecić swoim odbiorcom.

Networking: polecanie, udostępnianie, komentowanie

Warto również zachęcić pracowników do tego, by założyli swoje profile i aktywnie je prowadzili. Każde polecenie, udostępnienie czy skomentowanie postu wstawianego przez eCommerce ze strony firmowej buduje zasięg (post dociera do kontaktów w sieci danej osoby) i udowadnia, że warto ją obserwować. Za profilem przedsiębiorstwa na LinkedIn stoją ludzie – nie można o tym zapominać i starać się, w miarę możliwości, wykorzystać.

Jesteś gotowy na wsparcie dla swojego eCommerce od LinkedIn?

Jak możesz wywnioskować z tego artykułu, możliwości LinkedIn oraz sposób komunikacji na tym kanale znacząco różnią się od Facebooka, Instagrama czy TikToka. Profil na tym portalu biznesowym prowadź w celu budowania swojej pozycji jako eksperta w branży oraz nawiązywania relacji biznesowych. Pozwoli Ci to zwiększyć rozpoznawalność i dotrzeć do nowych grup klientów, co finalnie może przełożyć się wyższe wyniki sprzedaży. Jeśli więc nie masz jeszcze profilu swojego eCommerce na LinkedIn, nie zastanawiaj się dłużej!

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość