Zalando wykorzystuje sztuczną inteligencję, by pomóc swoim klientom w dokonywaniu zakupowych wyborów. Amazon wprowadza specjalny program, którego celem jest wsparcie sprzedających w ekspansji zagranicznej. Wydarzenia ostatnich tygodniach utwierdzają w przekonaniu, że branża eCommerce nie przestaje się rozwijać zarówno w obszarze Artificial Intelligence, jak i cross border. Zmiany na rynku zachodzą niezwykle dynamicznie - z tego względu warto na bieżąco śledzić branżowe wiadomości. Subiektywne zestawienie najciekawszych z nich przedstawiamy w najnowszym wydaniu Advoxowej Prasówki. Przeczytasz?
Natychmiastowe porady stylisty o każdej porze dnia? Taką funkcjonalność planuje wdrożyć w najbliższej przyszłości marketplace Zalando, który skupia się na poprawie doświadczeń zakupowych swoich klientów przy pomocy sztucznej inteligencji. W jaki sposób nowe narzędzie ułatwi konsumentom podjęcie najlepszych wyborów spośród oferty składającej się z tysięcy produktów?
Niemiecka platforma sprzedażowa opracowała rozwiązanie oparte na technologii Open AI. Dzięki niej użytkownicy będą mogli zadawać pytania Wirtualnemu Asystentowi z wykorzystaniem własnego zasobu pojęć i słownictwa związanego z modą i życiem codziennym. W praktyce poszukując stroju na konkretną okazję, potencjalny klient będzie mógł zadać pytanie typu: “Co założyć na wesele w lipcu w Hiszpanii?”. Na tej podstawie cyfrowy stylista będzie w stanie dopasować odpowiednie artykuły, biorąc pod uwagę kryteria takie, jak chociażby rodzaj okazji czy przewidywana pogoda w danym okresie. Co jeśli jednak rekomendacje robota nie spełnią oczekiwań pytającego?
W takim przypadku kupujący będzie mógł dostarczyć dodatkowych informacji i dzięki dyskusji z Asystentem AI osiągnąć lepsze wyniki wyszukiwania. Na dalszych etapach rozwoju funkcjonalność będzie czerpać także z informacji o preferencjach klienta (np. ulubionych markach, noszonych rozmiarach), co wpłynie na jeszcze dokładniejszą personalizację wyborów.
Pierwsza wersja narzędzia zostanie udostępniona wybranej grupie klientów już tej wiosny. Więcej o aktualnych działaniach Zalando przeczytasz tutaj. Czy Twoim zdaniem zrewolucjonizują one sprzedaż online w branży mody?
Całkowity obrót na rynku sprzedaży zagranicznej online wyniósł 179,4 miliarda Euro w 2022 roku, co stanowi wzrost o 5% w stosunku do poprzedniego okresu. Powyższe wyniki stanowią jednak jedynie zapowiedź dynamicznego rozwoju cross border commerce. Według raportu sieci Cross-border Commerce Europe prognozowana wartość międzynarodowego handlu online w 2023 roku przekroczy 200 miliardów Euro. Oznacza to wzrost sięgający 12% w stosunku do lat poprzednich. Jakie jeszcze wnioski możemy wyciągnąć z opracowania pt.: "TOP 500 Cross-Border Retail Europe"?
Ranking przedstawia nie tylko globalne spojrzenie na kondycję eCommerce w Europie (która wciąż utrzymuje tendencję wzrostową pomimo kryzysów gospodarczych w wielu państwach), ale także wskazuje na rozwój działań związanych ze sprzedażą zagraniczną online w poszczególnych branżach oraz krajach. Z publikacji wynika m.in., że w 2022 roku:
Choć zagraniczny rynek e-handlu wciąż napotyka na wiele wyzwań (związanych m.in. z sytuacją gospodarczą czy różnicami w przepisach prawnych w poszczególnych państwach) to coraz więcej sprzedawców decyduje się rozpocząć sprzedaż poza granicami kraju. Należy jednak pamiętać, że opracowanie odpowiedniej strategii oraz znajomość różnic na poszczególnych rynkach jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w tym obszarze.
Jeśli planujesz ekspansję zagraniczną swojego sklepu internetowego, praktyczne porady znajdziesz na naszym blogu, gdzie czeka na Ciebie seria wywiadów z branżowymi specjalistami poświęcona tej tematyce.
Ze szczegółami raportu zapoznasz się, klikając w ten link. Jak sądzisz, czy polski rynek dorówna wkrótce wynikom europejskich liderów?
Nie trudno o dowody na to, że sprzedaż zagraniczna online nie przestaje się rozwijać. Amazon, jedna z największych platform marketplace w branży wprowadziła niedawno specjalny program, którego celem jest ułatwienie sprzedawcom ekspansji w Europie. Jakich korzyści mogą spodziewać się przystępujący do programu European Expansion Accelerator (EEA)?
Podstawową zaletą EEA jest automatyzacja procesów takich jak:
Takie podejście pozwoli na szybkie i skuteczne rozpoczęcie sprzedaży na wszystkich 9 europejskich wersjach platformy Amazon w nawet 3 dni. Mimo wielu usprawnień sprzedawcy wciąż będą mogli dostosować kluczowe elementy platformy do swoich indywidualnych potrzeb biznesowych. Pozostaną w posiadaniu niezbędnych narzędzi takich jak np. przetwarzanie płatności, funkcje reklamowe czy raportowanie i analizowanie danych.
Kto będzie mógł skorzystać z programu? European Expansion Accelerator jest dostępny bezpłatnie dla sprzedawców Amazon, którzy już prowadzą sprzedaż na co najmniej jednej platformie w Europie.
Więcej o możliwościach oferowanych przez marketplace przeczytasz na stronie Amazon.
Ta strona korzysta z plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu. W celu określenia uprawnień plików cookies edytuj ustawienia w swojej przeglądarce.