Wrzesień powoli dobiega końca, jesień rozpoczęła się na dobre nie tylko w kalendarzu, wieczory stają się coraz dłuższe i chłodniejsze - idealne warunki do tego, by nadrobić wszelkie zaległości w eCommercowym świecie, prawda? Lekturą, która ułatwi bycie na bieżąco ze wszystkimi nowinkami, jest bez wątpienia nasza Advoxowa Prasówka! W najnowszym wydaniu przeczytasz o projekcie ustawy dot. cyfryzacji przygotowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, wpływie kampanii telewizyjnych na ruch w eCommerce oraz wirtualnym asystencie DHL. Jesteś ciekawy? Zapoznaj się z powyższymi tematami, a my powrócimy już za dwa tygodnie z kolejną - wyjątkową, bo jubileuszową - edycją Prasówki. Nie zapomnij zaznaczyć tego dnia w swoim kalendarzu!
"Polska cyfrowa. Pakiet zmian 2022" - tak zatytułowany został projekt ustawy opracowany w ostatnim czasie przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Propozycja zmian stanowi - jak wskazuje organizacja - odpowiedź na niewystarczające uregulowanie rynku eCommerce w prawie krajowym. Propozycje zmian skierowane są zarówno do sprzedażowych platform handlowych zarejestrowanych na terenie Polski i innych krajów Unii Europejskiej, jak i tych mających siedzibę w państwach trzecich, które obsługują polskich klientów. Zdaniem Witolda Chomiczewskiego, pełnomocnika e-Izby ds. Legislacji:
“Tempo rozwoju i elastyczność funkcjonowania platform handlu elektronicznego powoduje, że istniejące mechanizmy prawne, w tym instytucje przewidziane w przepisach z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, nie są wystarczające dla odpowiedniego uregulowania tej gałęzi gospodarki”.
Najnowszy pakiet regulacji ma doprowadzić do wyrównania różnic oraz lepiej przygotować eCommerce na współczesne wyzwania. Przedstawiciele e-Izby stoją na stanowisku, że odpowiednio uregulowana branża online będzie w stanie złagodzić dręczące gospodarkę problemy będące wynikiem pandemii czy wojny.
Opracowany dokument zawiera zarówno gotowy projekt ustawy, jaki i uzasadnienie zmian regulacyjnych, które dotyczą:
Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów na arenie międzynarodowej - zaproponowane zmiany z pewnością wpisują się w powyższe założenie i odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów.
Dokładne wyjaśnienie najnowszych regulacji znajdziesz na stronie e-Izby.
Format video jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi wykorzystywanych współcześnie przez marketerów. Duże firmy inwestują znaczne części swoich budżetów w kampanie telewizyjne oraz tzw. kampanie multiscreen (emitowane zarówno w TV, jak i w digitalu). Z raportu agencji marketingowej K2 Precise “Jaki wpływ na E-commerce mają kampanie brandowe?” wynika, że po ten sposób promocji coraz częściej sięgają także przedstawiciele eCommerce. Jakie dokładnie wnioski wynikają z badania przeprowadzonego w okresie od września 2019 do lutego 2022?
W raporcie przeanalizowano, w jaki sposób kampanie telewizyjne oraz digital video wpłynęły na wzrost sprzedaży 25 marek zorientowanych na eCommerce (zarówno bardziej, jak i mniej rozpoznawalnych). Wyniki okazują się pozytywne - średnie ROI (zwrot z inwestycji) z kampanii telewizyjnych prowadzonych przez przebadane sklepy internetowe wyniosło 118 procent. Dla digital video wartość jest jeszcze wyższa i wynosi aż 567 procent. Ponadto wykorzystanie wideo pozwoliło na zbudowanie długofalowej świadomości klientów względem marki. Łącznie kampanie multiscreen wpłynęły na wzrost indeksu Google Trends o 3,36 procent.
Co można wywnioskować z tych wyników? Agencja marketingowa K2 Precise zwróciła szczególną uwagę na poniższe zależności:
Najistotniejsze jest jednak to, że wykorzystanie kampanii brandingowych w telewizji oraz digitalu może się przełożyć na zwiększenie sprzedaży oraz budowanie rozpoznawalności marki, co ma coraz większe znaczenie dla konsumentów w czasach wzmożonej konkurencji. Istotne jest jednak to, by odpowiednio przygotować i przeprowadzić nastawioną na taki cel kampanię. Jeśli zdecydujesz się na taką formę reklamy, na pewno analizy i wnioski płynące z raportu K2 Priecise pomogą Ci ustalić szczegóły. Z pełnymi wynikami badania zapoznasz się tutaj.
Wielokrotnie na naszym blogu zwracamy uwagę, że na decyzję o sfinalizowaniu zakupów online wpływają pozytywne doświadczenia zakupowe konsumenta. Jak się okazuje, powyższa zależność dotyczy nie tylko sklepów internetowych, ale także przekłada się na działania podmiotów świadczących usługi logistyczne. O poprawę jakości obsługi klienta zadbał DHL - firma stworzyła wirtualnego asystenta DHL Express. Kontakt z nim możliwy jest za pośrednictwem strony dostawcy, ale także popularnych komunikatorów takich jak WhatsApp.
Globalny przewoźnik stawia na nowoczesne rozwiązania i cyfryzację. Zaprojektowany chatbot wykorzystuje sztuczną inteligencję oraz złożone procesy uczenia maszynowego, dzięki czemu z każdą kolejną konwersacją jest w stanie rozwiązywać coraz bardziej złożone problemy. Od początku 2022 r. za jego pośrednictwem przeprowadzono już ponad 26 tysięcy unikalnych rozmów, a codziennie z usługi korzysta ok. 400 użytkowników. W czym pomaga im innowacyjny asystent?
Chatbot jest w stanie pomóc w rozwiązaniu szeregu problemów, z którymi najczęściej borykają się klienci. DHL Express Assistant nie tylko prowadzi rozmowy z klientami, ale również rozpoznaje także indywidualny numer paczki, rozróżnia paczki międzynarodowe od krajowych oraz ustala ich status i czas doręczenia. Co więcej, w razie wątpliwości może przekierować użytkownika na odpowiednie podstrony przewoźnika czy zaproponować skorzystanie z przydatnych narzędzi takich jak aplikacja On Demand Delivery czy DHL Capability Tool. W tym czasie pracownicy infolinii mogą skupić się na bardziej złożonych problemach. Rozwiązanie gwarantuje znaczną oszczędność czasu zarówno dla klienta, jak i firmy - w końcu kontakt z chatbotem jest możliwy przez całą dobę 7 dni w tygodniu.
Jak widzisz, coraz więcej różnego rodzaju podmiotów decyduje się na wykorzystanie automatyzacji i sztucznej inteligencji w celu poprawienia poziomu obsługi klienta i usprawnienia procesów w firmie. Czy Twój eCommerce też mógłby na tym zyskać? Zastanów się, a w międzyczasie poczytaj więcej o rozwiązaniu DHL.