20.07.2023
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Pierwsze dni w Advox, czyli jak wygląda proces onboardingu w software house?

Znasz to uczucie, kiedy rozpoczynasz nową pracę i w Twojej głowie pojawia się więcej pytań niż odpowiedzi? Doskonale zdajemy sobie sprawę, że taka sytuacja może okazać się stresująca. W końcu nowa firma niesie ze sobą dużo zmian - nowe otoczenie, nowi ludzie i nowa codzienność. Jak się do tego przygotować? My znaleźliśmy sposób, abyś podczas pierwszych dni w Advox czuł się, jak najbardziej komfortowo. Przekonaj się, na czym polega proces pre- i onboardingu w naszej firmie! Kto wie, może wkrótce weźmiesz w nim udział?

Punkt 1. Pre-onboarding, czyli jak wygląda początek pracy w software house?

Zacznijmy od samego początku. Czym jest pre-onboarding i co to pojęcie w ogóle znaczy? W HRowej terminologii „onboarding” to zapoznanie nowego pracownika z kulturą i życiem firmy. Mało kto jednak wie, że ten proces zaczyna się już przed samym przyjściem do biura i wtedy nazywamy go „pre-onboardingiem”.

Czas tuż przed rozpoczęciem pracy może okazać się niezwykle stresujący. Nowe otoczenie, nieznajome twarze i obowiązki mogą wywoływać uczucie przytłoczenia. Właśnie dlatego całym procesem opiekuje się prowadząca rekrutacje osoba z działu HR. W Advox staramy się dołożyć wszelkich starań, by zrekrutowany pracownik nie czuł się zagubiony - w tym celu wykorzystujemy pre-onboardning. Jak dokładnie wygląda ten proces?

Naszym priorytetem jest zapewnienie nowemu pracownikowi poczucia spokoju i umożliwienie mu swobodnego przygotowania się na wyzwania pierwszego dnia. W zależności od tego, ile czasu dzieli Cię od rozpoczęcia pracy oraz stanowiska, na które aplikowałeś, możesz spodziewać się kilku wiadomości. Staramy się zawsze przekazywać tylko niezbędne informacje, unikając poczucia przytłoczenia. Jakich wiadomości możesz się więc od nas spodziewać?

  • Forma wdrożenia - na początku wspólnie ustalimy formę wdrożenia. Szczególnie podczas pierwszych dni chętnie zapraszamy wszystkich nowych pracowników do biura. Dobrze jest osobiście poznać zespół i poczuć atmosferę panującą w firmie. Co jeśli jednak nie mieszkasz w Poznaniu? Osoby przyjeżdżające z daleka na wdrożenie mogą skorzystać z naszego Advoxowego mieszkania.
  • Plan na pierwszy dzień - na tym etapie przedstawiamy Ci dokładny plan dotyczący tego, jakie zadania czekają na Ciebie pierwszego dnia. W skrócie opowiemy po prostu o tym co, gdzie, kiedy i jak się wydarzy.
  • Biurowe must haves - w kolejnym kroku dowiesz się więcej o naszej firmowej codzienności. W pierwszych wiadomościach dowiesz się o tym, jaki dress code obowiązuje w firmie, jakie opcje obiadowe są dostępne w okolicy, a także - jakie zaopatrzenie znajdziesz w naszej kuchni.

To wszystko, co najważniejsze, ale w zależności od Twoich potrzeb mamy dla Ciebie w zanadrzu jeszcze więcej informacji. W przypadku osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z IT, zawsze podrzucamy nasz słowniczek pojęć.

Nasz pre-onboarding to jednak nie tylko przestrzeń na przekazywanie informacji. W tym czasie będziesz mieć także okazję poznać swojego Team Leadera, który wstępnie wprowadzi Cię w plan przyszłych działań, przedstawi zespół oraz podeśle przydatne materiały. A jeśli wciąż coś jest dla Ciebie niejasne, to nie bój się pytać. To, co zawsze mówię nowym pracownikom podczas pierwszych dni, gdy się stresują to: „Najtrudniejszy etap masz już za sobą, teraz już tylko z górki”! Udało Ci się przejść rekrutację, więc z dużym prawdopodobieństwem jesteś dobrą osobą w dobrym miejscu.

Punkt 2. Zaczynamy, czyli pierwszy dzień w Advox

Właśnie nadszedł ten dzień. Stajesz przed drzwiami biura, by rozpocząć swoją Advoxową przygodę. Przed Tobą wiele do poznania - czeka na Ciebie nowy zespół, ciekawe zadanie, a nawet stół do piłkarzyków i najnowsze PS5, ale zacznijmy od początku. Jak wygląda pierwszy dzień w Advox?

Na początku zatrzymamy się na chwilę z wizytą w pokoju Twojego zespołu, gdzie poznasz swój team, rozgościsz się i rozpakujesz swój welcome pack. Dalej chwytając filiżankę kawy czy herbaty, udamy się do jednej z salek konferencyjnych, gdzie opowiem Ci trochę o firmie. Pokażę Ci materiały, które pomogą w przedstawieniu naszej kultury organizacyjnej. Przedstawię także osoby, z którymi kontakt może Ci się przydać podczas pierwszych dni. Bez obaw - jeśli czegoś nie zapamiętasz, poznasz także narzędzia, które przechowują tę wiedzę!

Pora na kolejny, tym razem bardziej aktywny punkt planu, czyli zwiedzanie biura! Piętro po piętrze pokażę Ci, co skrywa nasze Advoxowe centrum dowodzenia. Będziesz mieć także okazję poznać wszystkich pracujących w biurze na co dzień. Zahaczymy nawet o pokój do masażu, gdzie w chwili przerwy będziesz mógł zrelaksować się w naszym galaktycznym fotelu masującym.

Dalej poprowadzi Cię już Twój Team Leader (lub buddy), przedstawiając zespół, projekty oraz flow pracy. Opowie o planie na kilka następnych tygodni. Dzięki temu dowiesz się, nad czym będziesz pracować i czego możesz się spodziewać w nadchodzących dniach.

Pamiętaj, że na każdym etapie, możesz śmiało zadawać pytania - w końcu dążymy do jednego celu i jesteśmy tu by wesprzeć Cię na początku drogi.

Punkt 3. Pierwsze…tygodnie?

Pierwszy dzień pracy za Tobą. Znasz już także swoje nowe zadania i naszą kulturę pracy. Czas przekonać się, co dalej?

Tę część onboardingu zaczniemy od zadania wdrożeniowego i zapoznania z projektem. W szczególności poświęcimy więcej czasu na ten drugi element, ale gdy już poznasz projekt i sposób działania, możesz śmiało przejść do wykonywania zadań z nim związanych.

W trakcie pracy czeka na Ciebie jeszcze jeden istotny element wdrożenia - dwie rozmowy feedbackowe. Na pierwszą z nich umówimy się po miesiącu naszej współpracy. O czym będziemy rozmawiać? Wychodzimy z założenia, że feedback powinien być wartościowy dla obu stron. Z tego względu chcielibyśmy w pierwszej kolejności poznać Twoje zdanie. Chętnie wysłuchamy, jak Ci się pracuje u nas, czy czegoś Ci potrzeba do dalszego rozwoju oraz czy możemy coś poprawić. W spotkaniu będzie uczestniczył także Team Leader (lub buddy), który z kolei udzieli Ci technicznych wskazówek związanych z Twoją pracą.

Punkt 4. Feedback, czyli koniec onboardingu?

Minęło już parę tygodni, więc przychodzi pora na kolejny feedback. Co odróżnia nasze drugie spotkanie od pierwszego? Jako że znamy się, już prawie 3 miesiące to podczas tej rozmowy podejmiemy wspólną decyzję o dalszej współpracy. Podsumujemy nasze wzajemne refleksje i odczucia. I to już w zasadzie tyle. W chwili podpisania następnej umowy kończy się nasz proces onboardingu. Uzbrojony w nową wiedzę, możesz dalej się rozwijać podczas pracy nad projektami (a to wszystko w Advoxowych bluzach, które wręczamy na koniec okresu próbnego). Skoro znasz już nasz proces onboardingu od podszewki to najwyższy czas, by zdecydować czy chcesz do nas dołączyć. Zajrzyj do naszej zakładki kariera, aplikuj, a w razie wątpliwości - czekamy na Twoje pytania!

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość