Kto w 2021 roku został liderem pośród marketplace’ów? Jak inflacja wpływa na nastroje zakupowe Polaków? Czy naukowcy z Sieci Badawczej Łukasiewicz zrewolucjonizują rynek opakowań? Odpowiedzi na te pytania odnajdziesz w najnowszym 31. wydaniu Prasówki. Jak zawsze przedstawiamy skrót najważniejszych wydarzeń ze świata eCommerce - przeczytaj, bądź na bieżąco i rozwijaj swój biznes równie dynamicznie, jak rozwija się e-handel!
Według badań Flitch na początku 2023 r. inflacja osiągnie poziom ok. 20%. Jakie decyzje w obliczu wciąż rosnących cen podejmują klienci sklepów internetowych? Nastroje zakupowe Polaków zbadał DHL w najnowszym badaniu "Prognozy zakupowe w e-commerce na najbliższe miesiące". Co wynika z opracowania?
Jedno jest pewne - obecna sytuacja na rynku nie napawa optymizmem. Konsumenci planują swoje wydatki w bardziej skrupulatny niż dotychczas sposób, a także decydują się na rezygnację z pewnych kategorii dóbr. Najczęściej porzucają plany zakupu takich produktów jak:
Okazuje się, że Polacy zazwyczaj wykreślają z budżetu kupno towarów luksusowych oraz tych, których potrzeba posiadania jest drugorzędna. Odkładają w czasie inwestycje w pasje czy przyjemności. Czy w związku z powyższym szanse na rozwój eCommerce są ograniczone?
Odpowiedź na to pytanie jest negatywna - internet to doskonałe środowisko do porównywania cen oraz poszukiwania tańszych zamienników i alternatyw dla właściwie każdego rodzaju produktów. Zakupy przez internet stanowią dobre rozwiązanie dla tych, którzy chcą zoptymalizować swoje wydatki. 47% badanych deklaruje, że zamierza kupować mniej kosztowne produkty. Szczególną uwagę planują zwracać na ceny artykułów z podstawowych, niemożliwych do wyeliminowania kategorii, takich jak: żywność (której sprzedaż w internecie wciąż wzrasta ze względu na rozwój qcommerce), kosmetyki, leki czy odzież i obuwie. Co to oznacza dla właściciela eCommerce? Sygnalizuje szansę na zwiększony obrót tego typu asortymentu, dlatego warto wyeksponować go w swoim sklepie internetowym.
Szczegółowe wyniki raportu poznasz tutaj. Jak oceniasz kondycję eCommerce w obliczu współczesnych wyzwań?
Jak kształtuje się przyszłość na rynku usług logistycznych? Czy to możliwe, aby opakowania wykorzystywane do wysyłki produktów były nie tylko ekologiczne, ale także odpowiadały na potrzeby coraz bardziej wymagającego klienta? Próby sprostania oczekiwaniom współczesnego rynku podjęła się Sieć Badawcza Łukasiewicz, wychodząc z pomysłem na produkt o nazwie e-Pack. Na czym polega jego innowacyjność?
e-Pack to nie tyle pojedyncze rozwiązanie, co ekosystem opakowań zwrotnych. Składają się na niego zarówno wysokiej jakości opakowania wielokrotnego użytku, jak i urządzenia służące do ich zwrotu oraz oprogramowanie, które umożliwia zarządzanie procesem logistycznym. Każda z paczek zostanie wyposażona w sensory oraz niskoprądowy układ identyfikacji, co umożliwi monitorowanie stanu zamówienia w dowolnym momencie.
Nad urzeczywistnieniem tej wizji intensywnie pracują naukowcy z Poznania, Warszawy oraz Łodzi. Projekt dedykowany jest branży eCommerce, szczególnie sklepom internetowym działającym w modelu omnichannel. Wśród największych zalet propozycji wyróżnia się bezproblemową obsługę dostaw oraz możliwość wielokrotnego użytku. Czy wkrótce polskie rozwiązanie zrewolucjonizuje globalny rynek oraz uchroni właścicieli e-sklepów przed kryzysem na rynku kartonów? My z uwagą będziemy obserwować rozwój projektu i z chęcią poinformujemy o dalszym przebiegu sytuacji!
Więcej przeczytasz na stronie Poznańskiego Instytutu Technologicznego. Jesteś gotowy przetestować taki sposób pakowania zamówień w swoim eCommerce?
99 miliardów złotych - właśnie taką sumę przeznaczyli Polacy w 2021 r. na zakupy online. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Euromonitor dla Google prawie połowa, bo 48% transakcji, została dokonana za pośrednictwem platform sprzedażowych. Dlaczego marketplace stał się ulubionym rozwiązaniem rodzimych konsumentów? Do najczęściej przytaczanych powodów można zaliczyć: szybką dostawę, szeroki wybór produktów oraz atrakcyjne ceny. Liderami wśród wykorzystywanych platform okazały się polskie biznesy: Allegro oraz Empik, a także chińskie Aliexpress. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z odpowiedzi ankietowanych?
Co ciekawe, 30% badanych deklaruje, że regularnie korzysta zarówno z marketplace’ów, jak i tradycyjnych sklepów internetowych. Powyższe liczby wskazują więc na to, że warto planować swój biznes w oparciu o sprzedaż w wielu kanałach. Współczesny klient stawia bowiem przede wszystkim na możliwość wyboru i przeprowadzenia wnikliwego researchu przed podjęciem finalnej decyzji o dokonaniu transakcji.
Zapoznaj się z pozostałymi wynikami raportu i podejmij decyzje o zaistnieniu na platformie handlowej. A może już działasz multichannel?
Ta strona korzysta z plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu. W celu określenia uprawnień plików cookies edytuj ustawienia w swojej przeglądarce.