28.06.2023
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Nie tylko zarządzanie produktami - jakie inne korzyści przyniesie wdrożenie Pimcore w Twoim sklepie internetowym?

Na pewno zdarzyła Ci się w trakcie prowadzenia biznesu sytuacja, kiedy dane produktowe w jednym kanale sprzedażowym (np. sklep internetowy) nie zgadzały się z informacjami udostępnionymi w drugim (np. aplikacja mobilna). Na pewno zdarzyło Ci się zwrócić uwagę na to, że ręczne wpisywanie wszystkich danych o produktach w każdym koniecznym miejscu pochłania bardzo dużo zasobów (zwłaszcza czasowych) Twoich pracowników. Na pewno zdarzyło Ci się mieć trudności w odnalezieniu niezbędnych informacji i złożeniu ich w całość z różnych plików o odmiennych formatach (CSV, PDF, XML itd.). Zarządzanie produktami – bez względu na to, czy asortyment Twojego sklepu internetowego jest większy czy mniejszy – to zadanie, w którym skutecznym wsparciem okazuje się Pimcore, czyli jeden z najchętniej wybieranych systemów PIM (ang. Product Information Management).

Istotne jest jednak to, że zarządzanie produktami w każdym kanale sprzedażowym to nie jedyny obszar, w jakim Pimcore może wesprzeć prowadzenie biznesu online. Przeczytaj nasz artykuł, by dowiedzieć się, jakie inne korzyści przyniesie wdrożenie tego systemu w Twoim sklepie internetowym.

Zarządzanie produktami – jak Pimcore wspiera ten proces?

Zanim przejdziemy do tego, w jaki sposób PimCore może wesprzeć procesy w Twoim e-sklepie, należy wyjaśnić, czym w ogóle jest PIM. PIM to system, który wspiera procesy z zakresu zarządzania produktami. Co należy jednak rozumieć pod pojęciem ”zarządzanie produktami”? Wprowadzanie, gromadzenie i modyfikowanie różnorodnych danych związanych z oferowanymi przez Ciebie produktami. Tego typu system zbiera wszystkie informacje w jednym miejscu, dzięki czemu można niezwykle łatwo je aktualizować.

To jednak nie najważniejsza korzyść, jaka płynie z wdrożenia go w sklepie internetowym – przede wszystkim PIM pozwala udostępniać te same informacje w każdym kanale sprzedażowym, z którego firma korzysta. W taki sposób zyskuje się pewność, że w każdym miejscu (e-sklep, aplikacja mobilna, social media, inna platforma sprzedażowa itd.) klient otrzyma dokładnie te same dane, przez co zapewnia mu się pozytywne doświadczenia zakupowe i minimalizuje ryzyko wystąpienia pomyłek i błędów.

Z dopasowanym do potrzeb firmy PIMem można zarządzać różnego rodzaju danymi - od nazw i kodów, przez warianty i parametry techniczne, aż po cenę, opinie klientów, obecną dostępność. Ten system pozwala również tworzyć opisy dla poszczególnych produktów, dodawać ich zdjęcia, wideo i inne materiały, których celem jest przekonać klienta do zakupu. Co więcej, umożliwia tworzenie struktury hierarchicznej (kategorie, podkategorie, relacje) dla produktów, co ułatwia organizację i nawigację po danych.

Korzyści wdrożenia PimCore

Korzyści z zastosowania PIM – takiego jak Pimcore - w zakresie zarządzania produktami mogą być naprawdę nieocenione. Wdrożenie tego systemu przekłada się przede wszystkim na:

  • usprawnienie zachodzących procesów (dzięki zebraniu danych w jednym miejscu, udostępnieniu wszystkim uprawnionym osobom i integracji z ERP czy CRM),
  • skrócenie czasu time-to-market (płynne wprowadzanie produktów do sprzedaży),
  • poprawę doświadczenia klienta w e-sklepie (dzięki spójnym i dopracowanym informacjom produktowym),
  • oszczędność czasu pracowników (dzięki automatyzacji) i możliwość wykorzystania pozyskanych w ten sposób zasobów w innych obszarach działalności,
  • obniżkę kosztów (dzięki redukcji reklamacji i zwrotów związanych z udostępnianiem nieprawidłowych informacji w kanałach sprzedażowych).

Zarządzanie produktami w sklepie internetowym to jednak nie jedyny obszar, w którym Pimcore może wspierać prowadzenie działalności. W jakim jeszcze celu jest onwykorzystywany?

Pimcore – nie tylko PIM

To, co wyróżnia Pimcore wśród innych dostępnych na rynku systemów PIM, jest łączenie w sobie możliwości kilku różnych programów. Pimcore służy nie tylko do zarządzania produktami, ale sprawdzi się również jako:

magazyn zasobów cyfrowych (ang. Digital Asset Management, DAM)

Ta funkcja umożliwia organizację, indeksowanie, wyszukiwanie i udostępnianie różnych typów multimediów takich jak obrazy, filmy, dokumenty itp. Za pomocą DAM w Pimcore można łatwo zarządzać biblioteką multimediów, tworzyć różne wersje plików, przypisywać metadane i udostępniać zasoby w odpowiednich kontekstach, co przyczynia się do efektywnego zarządzania treściami i materiałami wizualnymi.

platforma doświadczeń cyfrowych użytkowników (ang. Digital Experience Platform, DXP)

Dzięki DXP w Pimcore można projektować i dostarczać dynamiczne witryny internetowe, aplikacje mobilne i inne interaktywne punkty styku z klientami. Tego typu platforma umożliwia personalizację treści, segmentację odbiorców, zarządzanie kampaniami, analizę zachowań użytkowników i wiele innych funkcji, które przyczyniają się do tworzenia doskonałych doświadczeń cyfrowych.

system wyposażony w funkcje zarządzania danymi głównymi (Master Data Management, MDM)

MDM jako funkcja zarządzania kluczowymi danymi wspiera główne zadanie PIMu, umożliwiając gromadzenie, standaryzację, weryfikację, duplikację i synchronizację takich danych o produktach jak lokalizacja, atrybut, kod, kategoria itd. Poprzez jednolite zarządzanie danymi MDM pomaga utrzymywać spójność i jakość danych w całej organizacji, co przekłada się na lepsze decyzje biznesowe i skuteczniejsze działania.

platforma przechowywania danych o klientach zebranych z różnych źródeł (ang. Customer Data Platform, CDP)

CDP w Pimcore pozwala na agregację, zarządzanie i analizę danych klientów (m.in. demograficznych, historii transakcji, preferencji, aktywności online i innych). Te dane są wykorzystywane do lepszego zrozumienia klientów, tworzenia spersonalizowanych ofert, dostosowywania komunikacji i budowania trwałych relacji z klientami.

Pimcore integruje te różnorodne funkcje w jednym spójnym środowisku, co ułatwia organizacjom zarządzanie i wykorzystywanie danych w celu tworzenia lepszych doświadczeń dla klientów oraz efektywniejszego zarządzania treściami i zasobami cyfrowymi. Właśnie dzięki nim zapewnia wsparcie i osiąganie korzyści także w takich obszarach jak:

Personalizacja treści

Szczególnie istotne jest wsparcie, jakie Pimcore zapewnia w obszarze tworzenia spersonalizowanych treści na podstawie zebranych w systemie danych. Umożliwia przede wszystkim segmentację klientów i tworzenie dynamicznych treści, które można dostosowywać w czasie rzeczywistym na podstawie danych o użytkownikach. Ta korzyść staje się jeszcze bardziej istotna, gdy zintegruje się Pimcore z CRM (Customer Relationship Management), zapewniając wymianę informacji oraz z systemem do automatyzacji marketingu, który pozwala wysyłać spersonalizowane komunikaty. Warto pamiętać o tej funkcji, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że personalizacja jest kluczowym elementem budowania więzi z klientami, zwiększania zaangażowania i podnoszenia poziomu konwersji.

Działania z zakresu pozycjonowania

Wdrożenie Pimcore pozytywnie wpływa również na prowadzone przez Ciebie działania z zakresu pozycjonowania. Wdrażanie unikalnych opisów produktów uzupełnionych o najważniejsze frazy kluczowe, zadbanie o zoptymalizowanie obrazów oraz uproszczona struktura strony (łatwa nawigacja), w których Pimcore znajduje zastosowanie, mają istotne znaczenie dla widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. W ten sposób ten system stanowi wsparcie w przyciąganiu ruchu organicznego na Twoją stronę internetową.

Ekspansja zagraniczna

Istotne jest także to, że Pimcore pozwala w łatwy sposób tworzyć inne wersje językowe, przypisywać tłumaczenia do poszczególnych pól i zarządzać lokalizacją treści, przez co stanowi znaczące ułatwienie w sytuacji planowania ekspansji zagranicznej. W połączeniu ze skrojoną pod potrzeby tego typu sprzedaży platformą (taką jak np. Magento) można w bardzo szybki sposób rozszerzyć swoją działalność o nowe rynki.

Zaawansowane możliwości integracji

Pimcore może zostać w bardzo łatwy sposób – dzięki wykorzystaniu API - zintegrowany z innymi systemami w sklepie internetowym (nie tylko wspomniany już CRM, ale również ERP czy system płatności). Tego typu integracje ułatwiają przepływ informacji między różnymi systemami, eliminują potrzebę ręcznego wprowadzania danych i usprawniają procesy biznesowe, co przekłada się na to, że sklep internetowy działa bardziej efektywnie (minimalizując błędy i oszczędzając czas).

Analiza danych i raportowanie

Warto również wspomnieć o tym, że Pimcore można również wykorzystać jako program służący do analizy danych i raportowania. Przy jego pomocy można śledzić zachowania użytkowników, konwersje, dane demograficzne i inne metryki, które mają strategiczne znaczenie dla Twojego biznesu. Analiza tego typu danych pozwala na lepsze zrozumienie klientów, identyfikację trendów, optymalizację działań marketingowych i podejmowanie lepiej uzasadnionych decyzji biznesowych.

Pimcore – najlepszy PIM dla swojego e-sklepu

Niektórym może się wydawać, że Pimcore to system, który warto wdrażać jedynie w sytuacji, gdy sklep internetowy posiada bardzo duży asortyment produktów. Jak jednak widać, jego możliwości znacząco wykraczają poza sam obszar zarządzania towarami znajdującymi się w ofercie. Niezależnie więc od rozmiaru sklepu internetowego Pimcore może przyczynić się do wzrostu efektywności, zwiększenia sprzedaży i wzrostu zadowolenia klientów dzięki możliwości personalizacji, analizy danych czy integracji z innymi systemami. Co więcej, będzie stanowił istotne wsparcie przy planowaniu ekspansji zagranicznej czy realizacji działań z zakresu pozycjonowania. Tym samym jego wykorzystanie otworzy przed Tobą nowe możliwości, wzmacniając Twoją konkurencyjność w dynamicznym świecie eCommerce.

Jeśli wciąż się jednak wahasz, czy Pimcore to właściwy wybór, skontaktuj się z nami! Jako wyspecjalizowana w wdrożeniach tego systemu agencja pomożemy Ci podjąć najlepszą decyzję, biorąc pod uwagę przede wszystkim Twoje potrzeby oraz plany biznesowe.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość