22.10.2021
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

eCommerce news #no. 8

26 listopada odbędzie się Black Friday 2021. Szaleństwo promocji z pewnością nie potrwa jednego dnia. Wiele sklepów, w tym eCommerce rozciągnie na kilka dni największe święto rabatów, kusząc niższymi cenami. No właśnie… Jak bardzo obniżać ceny? I czy Black Friday jest rzeczywiście okazją dla branży eCommerce?

Amadeusz Bathelt, Marketing Project Manager z Dealavo na łamach Marketing i Biznes w rozmowie z Niną Kinitz mówi o strategii, którą warto przyjąć w tych dniach: – Jeśli planujemy wprowadzić promocje i rywalizować ceną, warto to zrobić, ale tylko w odniesieniu do wybranych produktów. Oferowanie niskich cen na wyselekcjonowane artykuły może zainteresować klienta i zachęcić go do odwiedzenia sklepu. Głównym zyskiem dla firmy nie będzie wtedy jednak sprzedaż promowanego produktu, lecz pozostałych towarów, które pojawią się w jego koszyku. Oczywiście taka strategia niesie za sobą pewne ryzyko – klient może zauważyć, że ceny pozostałych produktów nie są aż tak atrakcyjne i zdecydować się tylko na zakup przedmiotu objętego promocją. Warto więc starannie wytypować produkty, które będą naszymi generatorami ruchu i ustalić dla nich taki poziom marży, aby nie być stratnym.

W wywiadzie opowiada także m.in. o różnicach między obchodami Black Friday w Polsce a Stanach Zjednoczonych oraz o tym, z czego wynikają.

Z kolei portal dlahandlu.pl przedstawia ideę live commerce – trendu, który przyszedł do nas z Azji. Jak przekonuje Krzysztof Nowicki, CEO & Founder Live.Market – Trendy LiveCommerce i SocialCommerce naturalnie się przenikają, bo lubimy kupować od ludzi, którym ufamy – influencerów, ekspertów czy też innych konsumentów.

Na koniec garść niepokojących statystyk od portalu Nowy Magazyn na podstawie badania firmy konsultingowej Edgar, Dunn & Company, w trakcie którego przeanalizowano 800 największych eCommerców w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Szwecji, Niderlandach i we Włoszech. Jak się okazuje, aż 94% z nich ma błędy na etapie checkoutu. Ponadto, 89% eCommerców nie wspiera płatności Apple Pay. 75% nie umożliwia klientom zapisania ich danych o płatnościach. 61% nie wspiera autouzupełniania adresu mailowego. Kolejne błędy to niedostosowanie e-sklepu do wersji mobilnej, długie ładowanie strony, brak możliwości kupna bez rejestracji. Jak twierdzi Aleksander Pietrzak, konsultant biznesowy w Advanced Consulting sp. z o.o – Firmy, które postawiły na dywersyfikację sprzedaży, decydując się na utworzenie sklepu internetowego, wybrały niskobudżetowe, szablonowe usługi utrzymania e-sklepu lub jednorazowe wdrożenie programistyczne. Zapominamy tu o tym, że sprzedaż digitalową należy nieustannie optymalizować i rozwijać w oparciu o zasad UX. A tego nie zrobimy bez regularnej inwestycji w nowe funkcjonalności i ich testowanie.

Wydaje się więc, że rozwiązaniem na problemy eCommerce jest nie tyle inwestycja w najnowsze technologie, ale regularny audyt, ciągłe ulepszanie i rozwój.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość