14.09.2021
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

eCommerce news #no. 6

Przyspieszony przez pandemię koronawirusa rozwój branży eCommerce, nadchodzący najgorętszy okres sprzedażowy (ostatni kwartał roku) - to tylko dwa z licznych powodów, dla których praca w eCommerce wymaga wysoko rozwiniętych umiejętności zarządzania i planowania. Jak sobie pomóc w tych zadaniach? Najlepsze narzędzia i boostery marketingowe napędzające eCommerce przedstawia Marketing i Biznes. Wśród polecanych znajdą się m.in. platforma łącząca społeczność praktyków, urządzenie do automatyzacji fotografii produktowej, czy narzędzie poprawiające sprzedaż dzięki automatycznym follow-upom ofert sprzedażowych.

A teraz rzut oka na branżę eCommerce B2B. Decydując się wyjść naprzeciw temu segmentowi klientów, musisz przemyśleć wiele istotnych kwestii. Jednak korzyści płynące z digitalizacji sprzedaży B2B są na tyle duże, że warto poświęcić czas i zasoby na przygotowanie spójnej i skutecznej strategii. Od czego zacząć? Dariusz Kobza w artykule dla Izby Gospodarki Elektronicznej wyjaśnia podstawowe różnice między sprzedażą B2B a B2C. Dalej, wyjaśnia jaki potencjał drzemie w eCommerce B2B, który jest jednym z najszybciej rozwijających się modeli sprzedaży. Jak pokazują niektóre badania - ten rynek globalnie wyceniany jest nawet na ponad 12 bilionów dolarów. Tak wysokie kwoty wynikają z samej charakterystyki branży B2B, w której współpracuje szeroka sieć klientów końcowych - hurtowników, dużych detalistów, czy sprzedawców. Z artykułu dowiecie się o korzyściach wynikających z digitalizacji tego modelu sprzedaży, a także jak zacząć wdrażać sam proces - począwszy od podstaw prawnych, poprzez definicję celów, potrzeb klienta, ustalania budżetu, aż do wyboru platformy B2B.

Jednym z najważniejszych zadań w trakcie przygotowania do digitalizacji segmentu klientów B2B jest zbudowanie buyer persony. Działanie to pozwoli na zrozumienie zachowań i decyzji klientów B2B. Nowy Marketing podpowiada, jakich błędów uniknąć podczas tego niezwykle ważnego działania. Do najczęstszych należą - opisywanie klienta, a nie jego decyzji, tworzenie buyer persony na podstawie zbyt ogólnych informacji i własnych przekonań oraz tworzenie zbyt wielu person. Na szczęście portal nie zostawia nas bez rozwiązań. Sprawdźcie, jakie daje wskazówki, by etap budowania modelowego profilu idealnego klienta zakończył się sukcesem.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość