18.08.2021
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

eCommerce news #no. 5

“Data Data Data! I can’t make bricks without clay” - powiedział Sherlock Holmes, a my cytat fikcyjnego bohatera możemy wykorzystać na swoje potrzeby w zupełnie innym, realnym świecie. 

eCommerce bez analizy danych jest nieskuteczny. Są dla nas kluczowym materiałem do zbudowania sklepu z przemyślaną strategią, reagującego na zmiany i dostosowującego się do zachowań użytkowników. Analiza behawioralna jest dziś właściwie niezbędna i to na niej skupia się artykuł Marketingu przy Kawie. Dowiesz się z niego, co zbadasz dzięki analizie heatmap oraz jakie są właściwie podrodzaje w ramach tego narzędzia (linkmapy, scroll mapy, heatmapy). Ważnym tematem w tekście są także błędy poznawcze, które mogą powstać m.in. przy analizie heatmap na podstawie zbyt małej grupy użytkowników wchodzących na stronę. Heatmapy to dopiero wstęp przed analizą nagrań - działaniem czasochłonnym, jednak z dużym potencjałem na wyciągnięcie konkretnych i ważnych wniosków. Nagrania wizyt pokażą nam kontekst i cel wizyty, a także user journey. Aby jednak nie zatopić się w fali danych warto podejść do tego zadania mądrzej - używając filtrów i segmentacji.

Nowy Marketing odkrywa przed czytelnikami sprzedażowy potencjał serwisu Pinterest. Myślisz, że ten portal to wyłącznie inspiracyjne obrazki do przeglądania w wolnej chwili? Okazuje się, że serwis to dobre miejsce dla firm (zarówno małych, jak i dużych). Regularna komunikacja na Pintereście zwiększa ruch na stronie, a także oczywiście świadomość marki wśród różnych grup odbiorców. Co więcej, dzięki rozszerzeniu współpracy w kwietniu 2021 z Shopify sprzedawcy mają szansę wyświetlać swoje produkty bezpośrednio użytkownikom serwisu przy pomocy Product Pins. To nie koniec nowości. Serwis w lipcu tego roku poszerzył możliwości twórców działających na Pintereście. Dzięki Idea Pins mogą zarabiać, pobierając prowizję przez linki partnerskie i sponsorowany content. Nowością jest także funkcja Listy zakupów. Sprzedaż wsparta działaniami reklamowymi (dostępne cele kampanii to: świadomość marki, wyświetlenia filmu, rozważenie zakupu, konwersje, sprzedaż katalogowa) mogą dać naprawdę zaskakująco pozytywne efekty, a dzięki rozwijanym i aktualizowanym narzędziom statystycznym oraz narzędziu Trendy poznamy dokładnie efektywność płatnych reklam, a także szczegółowe informacje na temat ich odbiorców. 

Na koniec - ostatni dzwonek! Od listopada do stycznia trwa szczyt sezonu dla wielu biznesów eCommerce. Dzień Singla (11.11), Black Friday (29.11), Cyber Monday (2.12), Mikołajki (6.12), okres świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku (24.12-1.01), a także Dzień Babci i Dziadka (21 i 22.01) - takie nagromadzenie okazji, w czasie których kupujemy dużo i często stanowią wyzwanie dla eCommerce, do którego jednak można i należy się przygotować. Najlepiej zacząć już dziś. Od czego? Marketing i Biznes podpowiada, że harmonogram, rozdysponowanie zadań, stworzenie kreacji i landingów to dobry początek. Zadbaj także o takie działania jak plan całej komunikacji i dopasowanie jej do danych segmentów oraz kanałów, optymalizacji UX/UI, szybko działającej i przyjaznej odbiorcom wersji mobilnej strony, a także budowaniu pozytywnych doświadczeń na każdym etapie - także offline. 

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość