06.08.2021
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

eCommerce news #no. 4

Analiza atrybucji jest kluczem do poznania efektywności prowadzonych działań wizerunkowo-sprzedażowych. Jednocześnie jest tematem wciąż nie dość poznanym, a w wielu przedsiębiorstwach spychanym na drugi plan. NowyMarketing przychodzi z pomocą i w swoim artykule w jasny sposób przedstawia sposoby analizy kampanii reklamowych online. Wyjaśnia także podstawowe pojęcia, takie jak:

  • CTR (click through rate) - parametr oznaczający stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy,
  • Conversion rate - wskaźnik pokazujący procent osób, które dokonały określonej czynności  (np. zapisały się do newslettera, wypełniły formularz kontaktowy czy dokonały transakcji),
  • Customer journey - droga, którą przechodzi klient od momentu poznania oferty dostępnej na rynku aż do dokonania zakupu.
  • Z artykułu Analiza atrybucji, czyli jak mierzyć, żeby zmierzyć dowiesz się także o predefiniowanych modelach atrybucji, które umożliwia Google Analytics, a więc:

    • last click – model przypisujący wartość konwersji ostatniemu punktowi styku klienta i eCommerce,
    • last non-direct click – model analogiczny do last click, z tą różnicą, że wartość konwersji wynika z ostatniego, niebezpośredniego znanego źródła,
    • time decoy – im świeższa wizyta, tym większa kontrybucja dla źródła,
    • pierwsza interakcja – przypisanie sprzedaży lub konwersji w całości do punktów kontaktu na początku ścieżki,
    • uwzględniający pozycję – model przypisujący 40% udziału pierwszej i ostatniej interakcji z reklamą oraz powiązanym z nimi słowom kluczowym, a pozostałe 20% udziału po równo innym interakcjom z reklamą na ścieżce,
    • liniowy – każdy punkt styczności na ścieżce konwersji, a więc płatne wyszukiwanie, sieci społecznościowe, e-mail i kanały bezpośrednie, otrzyma taki sam udział w wyniku sprzedaży.

    Dużo informacji? Podejdź do tematu dokładnie i na spokojnie, ponieważ dzięki efektywnej analizie atrybucji dowiesz się kto i dlaczego kupuje w Twoim eCommerce oraz jak kosztowny jest to proces dla Twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj, że wiedza to potęga!

    Pozostańmy jeszcze w temacie interpretacji danych. Uważamy, że najlepiej uczyć się nie na swoich, lecz cudzych błędach, dlatego polecamy artykuł Najczęstsze błędy w implementacji analityki internetowej na stronach e-commerce opublikowanym na łamach Marketingu przy Kawie. Niepoprawnie wdrożony skrypt narzędzia do kodu źródłowego eCommerce? Brak mierzenia i weryfikacji założonych KPI? Brak odpowiedniej filtracji? Niedziałający w Google Analytics moduł eCommerce? Jeśli któryś z tych problemów dotyczy Twojego biznesu - dowiedz się, jak to naprawić!

    Na koniec skrót raportu McKinsey & Co dotyczącego sektora B2B. Czy wiesz, że 83% dyrektorów firm za skuteczniejszą uważa sprzedaż wielokanałową opartą na technologii cyfrowej w porównaniu do sprzedaży bezpośredniej? Największa firma doradztwa strategicznego w Polsce podaje także, że większość respondentów planuje utrzymać lub zwiększyć wydatki operacyjne, w tym przeznaczone na sprzedaż cyfrową, w ciągu 5 lat. Co więcej - 85% ankietowanych dyrektorów oczekuje, że omnichannelowa sprzedaż B2B oparta na digitalu w najbliższym czasie będzie głównym kanałem sprzedaży. 

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość