Analiza atrybucji jest kluczem do poznania efektywności prowadzonych działań wizerunkowo-sprzedażowych. Jednocześnie jest tematem wciąż nie dość poznanym, a w wielu przedsiębiorstwach spychanym na drugi plan. NowyMarketing przychodzi z pomocą i w swoim artykule w jasny sposób przedstawia sposoby analizy kampanii reklamowych online. Wyjaśnia także podstawowe pojęcia, takie jak:
Z artykułu Analiza atrybucji, czyli jak mierzyć, żeby zmierzyć dowiesz się także o predefiniowanych modelach atrybucji, które umożliwia Google Analytics, a więc:
Dużo informacji? Podejdź do tematu dokładnie i na spokojnie, ponieważ dzięki efektywnej analizie atrybucji dowiesz się kto i dlaczego kupuje w Twoim eCommerce oraz jak kosztowny jest to proces dla Twojego przedsiębiorstwa. Pamiętaj, że wiedza to potęga!
Pozostańmy jeszcze w temacie interpretacji danych. Uważamy, że najlepiej uczyć się nie na swoich, lecz cudzych błędach, dlatego polecamy artykuł Najczęstsze błędy w implementacji analityki internetowej na stronach e-commerce opublikowanym na łamach Marketingu przy Kawie. Niepoprawnie wdrożony skrypt narzędzia do kodu źródłowego eCommerce? Brak mierzenia i weryfikacji założonych KPI? Brak odpowiedniej filtracji? Niedziałający w Google Analytics moduł eCommerce? Jeśli któryś z tych problemów dotyczy Twojego biznesu - dowiedz się, jak to naprawić!
Na koniec skrót raportu McKinsey & Co dotyczącego sektora B2B. Czy wiesz, że 83% dyrektorów firm za skuteczniejszą uważa sprzedaż wielokanałową opartą na technologii cyfrowej w porównaniu do sprzedaży bezpośredniej? Największa firma doradztwa strategicznego w Polsce podaje także, że większość respondentów planuje utrzymać lub zwiększyć wydatki operacyjne, w tym przeznaczone na sprzedaż cyfrową, w ciągu 5 lat. Co więcej - 85% ankietowanych dyrektorów oczekuje, że omnichannelowa sprzedaż B2B oparta na digitalu w najbliższym czasie będzie głównym kanałem sprzedaży.