10.05.2022
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

eCommerce news #no. 19

Po weekendzie majówkowym wracamy z kolejną porcją informacji na temat tego, co w ostatnim czasie działo się w dynamicznie zmieniającym się świecie eCommerce. W najnowszej odsłonie potwierdzamy wraz z Hebe rosnącą popularność marketplaców, wskazujemy, jak wygląda eko dostawa w sieci sklepów Empik, a także analizujemy wyniki badania na temat digitalizacji w sektorze B2B zleconego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Zaciekawiony? Czytaj dalej!

Hebe Partner - nowy marketplace na rynku

Od jakiegoś czasu w branży mówi się o tym, że konsumenci - nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach na świecie - coraz chętniej korzystają z oferty proponowanej przez różnego rodzaju marketplacy. Internetowe platformy handlowe to świetna alternatywa dla tych, którym przeglądanie i porównywanie ofert sklepów internetowych sprawia trudność, powodując frustrację i inne negatywne odczucia. Z tego powodu stały się świetnym pomysłem na biznes, który wykorzystują marki działające w różnych branżach - tym razem krok w tym kierunku postawiła drogeria Hebe (będąca częścią grupy kapitałowej Jeronimo Martins).

Hebe Partner to miejsce, na którym ze swoimi produktami będą się mogli ogłaszać zewnętrzni dostawcy. Wybrane produkty dostępne na platformie będą miały odznaczenie Hebe Partner (zgłoszone jako znak patentowy, trwa rejestracja), a ich wysyłką zajmą się podmioty zewnętrzne uznane za wiarygodnych partnerów. Takie działanie w ramach rozwoju eCommerce pozwoli rozszerzyć ofertę sieci drogerii, wymaga jednak wprowadzenia szeregu zmian. Wystarczy wspomnieć o tym, że w regulaminie e-sklepu pojawi się zapis dot. tego, że klient będzie miał dostęp do informacji, czy dany produkt pochodzi od sprzedawcy (Hebe ma zarówno własne produkty, jak i wyłączność na dystrybucję kosmetyków i akcesoriów niektórych marek), czy od partnera.

Prowadzisz firmę kosmetyczną i chciałbyś być obecny na marketplace sieci prawie 300 drogerii w Polsce? Czekaj na informację dot. uruchomienia platformy Hebe Partner!

Odbierz paczkę bez opakowania i wypełniaczy - w sklepach Empik

Nie chcesz czekać na kuriera, który przyjedzie z dostawą, gdy Ciebie nie będzie w domu lub płacić za dostawę do paczkomatu? Właśnie dla takich klientów jak Ty coraz więcej marek oferuje możliwość zamówienia produktu przez sklep internetowy z odbiorem w placówce stacjonarnej. Jednym z przykładów tak działających firm jest Empik, który obecnie stawia na ekodostawę - na szeroką skalę daje klientom możliwość odbioru zamówionych paczek bez opakowania (i jego wypełniaczy). W tym momencie 75% produktów z oferty Empik dostarczanych jest z magazynów do sklepów stacjonarnych w takiej formie, przy pomocy jedynie odpowiednio usztywnionych pudełek zapewniających bezpieczeństwo w trakcie transportu. Szacuje się, że takie działanie zmniejszy zużycie kartonu o połowę w skali roku, ratując rocznie ok. 40 000 drzew.

Czy inne firmy pójdą śladem Empiku, zwiększając starania w zakresie zielonej logistyki? Może takie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku właśnie Twojego sklepu internetowego?

“B2B e-commerce now” - kompleksowe opracowanie na zlecenie e-Izby

Dynamiczny rozwój eCommerce w sektorze B2C (spowodowany głównie przez pandemię Covid-19) sprawił, że działalnością internetową zainteresowały się również firmy funkcjonujące w modelu B2B - na to wskazuje opublikowany w ostatnim czasie raport “B2B e-commerce now” przygotowany na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Taką sytuację na rynku zakupów pomiędzy firmami potwierdzają dane badanie:

  • 41% firm prowadzi sprzedaż przez Internet, a co czwarta z nich spodziewa się wzrostu obrotów sprzedaży kanałami online,
  • 95% firm widzi pozytywne efekty wprowadzenia do swojej sprzedaży kanałów online, a co czwarta firma stwierdza, że udział sprzedaży internetowej wynosi ponad 80%,
  • 84% uważa, że eCommerce jest szansą na rozwój eksportu,
  • 90% firm planuje rozwijać się w stronę digitalu.

Z pełną wersją raportu Izby Gospodarki Elektronicznej można zapoznać się tutaj.

Dlaczego przedsiębiorstwa B2B stawiają na eCommerce? Wśród najczęstszych motywów podejmowania takiej decyzji należy wymienić możliwość: dotarcia do większego grona klientów, wzmocnienia sprzedaży oraz optymalizacji kosztów sprzedaży. Rozpoczęcie działalności w digitalu jest jednak bardzo dużym wyzwaniem - wymaga dobrej analizy klienta biznesowego oraz rynku, by mieć pewność, że przeprowadzona zmiana spotka się z uznaniem nie tylko wśród firmy, ale również kupujących.

Z naszej perspektywy najciekawsze jest to, że wśród najczęściej wymienianych barier wejścia w sektor eCommerce w przypadku B2B pojawiły się problemy związane z IT, brak dostępu do specjalistów czy wysokie koszty wdrożenia. To fakt, bez odpowiedniego zaplecza IT się nie obejdzie - dlatego warto skorzystać z oferty naszego software house o bardzo dużym doświadczeniu we wdrażaniu platform oraz modułów B2B dla klientów działających w różnych branżach.

Dzięki badaniu e-Izby już wiesz, dlaczego powinieneś to zrobić - pora więc postawić kolejny krok!

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość