Jeśli chcesz nieustannie wiedzieć, co w eCommercowej trawie piszczy, nie ma lepszego sposobu niż na bieżąco śledzić naszą pojawiającą się regularnie co 2 tygodnie prasówkę. W każdej odsłonie przekazujemy najświeższe info dot. tego, jakie inicjatywy podejmują firmy działające w różnych branżach, jakie wartościowe publikacje się pojawiły czy jakie wzmacniające swoją popularność trendy możemy obserwować. Tym razem bierzemy pod lupę działania 4F, trend reCommerce zauważony przez Provident oraz wyniki badania przeprowadzonego przez bank Santander. Najnowsza wiedza - tylko u nas!
Nieustannie informujemy o kolejnych krokach podejmowanych przez firmy działające w różnych branżach, których celem jest redukcja odpadów w ramach zamówień dostarczanych ze sklepów internetowych. eCommercy prześcigają się w wymyślaniu rozwiązań, które będą służyć ograniczaniu zużycia plastiku oraz dbaniu o zrównoważony rozwój przedsiębiorstw. Tym razem na czoło wysuwa się 4F, polska marka projektująca ubrania i akcesoria sportowe, która zamienia opakowania z tworzyw sztucznych na kartony i koperty papierowe. w 100% przyjazne środowisku, z możliwością recyklingu? Jak najbardziej!
Wprowadzenie ekologicznych opakowań to bardzo ważny krok w realizacji strategii 4F Change, w ramach której firma podjęła już takie działania jak m.in. stworzenie strefy z odzieżą używaną w placówkach stacjonarnych, uruchomienie wypożyczalni ubrań narciarskich, postawienie ubraniomatu. W ramach programu Wear_Fair firma stara się również przejść na cyrkularny obieg odzieży.
Czy podejmowane inicjatywy sprawią, że logistyka przestanie być achillesową piętą eCommerce? Będziemy na pewno się temu przyglądać. Informację o nowej inicjatywie 4F znajdziecie tutaj.
Ciekawe wnioski płyną z przeprowadzanego co roku z okazji Światowego Dnia Konsumenta badania Barometr Providenta - ponad połowa Polaków w ciągu ostatnich 12 miesięcy zdecydowała się nabyć produkty pochodzące z rynku wtórnego, co oznacza wzrost o prawie 10% w stosunku do wcześniejszego badania. Co więcej, aż 15% badanych zadeklarowało, że regularnie kupuje rzeczy pochodzące z tzw. drugiej ręki, a 60% przyznało, że zamiast wyrzucić zbędne rzeczy, postanowili je odsprzedać albo oddać.
Takie postępowanie pozostaje w zgodzie z duchem less waste, które stanowi wynik troski o środowisko naturalne. Ale nie tylko o to chodzi - reCommerce staje się po prostu modą. Co więcej, jako trend konsumencki charakteryzuje zwłaszcza młode osoby, które są świadome tego, że mogą znaleźć produkt, który jednocześnie zapewni możliwość wyróżnienia się (a niechętnie podchodzą do korzystania z produktów, które można znaleźć w każdej sieciówce) i zadbania o środowisko - a w końcu to oni będą dłużej odpowiadać za planetę.
Podobne wnioski pojawiły się w badaniu pracowni ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zwrócono uwagę także na to, że pojawia się coraz więcej sklepów, których celem jest oferowanie jedynie produktów z rynku wtórnego, nie tylko w branży modowej.
Kto by pomyślał, że dotrzemy do czasów, kiedy rzecz z drugiej ręki przestaje być powodem do wstydu (jak to było jeszcze parę lat temu), ale wręcz czymś, czym można się chwalić? Badanie Providenta dostępne jest na tej stronie.
Jakiś czas temu, przy okazji Światowego Dnia Konsumenta przypadającego co roku na 15 marca, pisaliśmy o tym, w jaki sposób można zadbać o bezpieczeństwo w trakcie zakupów eCommerce. Zwracaliśmy uwagę na to, by sprawdzać, czy sklep m.in.:
Bez powodu się martwimy o bezpieczeństwo konsumentów? Nie do końca.
Santander Consumer Bank przeprowadził badanie, z którego wynikło, że chociaż 90 Polaków korzysta z Internetu, to aż 15% w ogóle nie zastanawia się nad bezpieczeństwem w trakcie wykonywania czynności w świecie online. Kolejne liczby również nie napawają optymizmem - jedynie 54% weryfikuje sklep internetowy pod względem wiarygodności przed złożeniem zamówienia. Jak wskazują eksperci z Santandera, takie postępowanie daje oszustom bardzo duże pole do popisu. Im częściej korzystamy z oferty sklepów internetowych, tym bardziej musimy mieć świadomość tego, na jakie cyberzagrożenia jesteśmy narażeni.
A czy Twój sklep internetowy posiada wszystkie te cechy wpływające na bezpieczeństwo w trakcie zakupów, na które uwagę zwróci 46% Polaków? Więcej o badaniu Santander Consumer Bank przeczytasz tutaj.