Świat eCommerce się ani nie zatrzymuje, ani nawet nie spowalnia. Bycie zawsze na bieżąco jest istotne z punktu widzenia każdego właściciela e-biznesu czy specjalisty ds. eCommerce, ale także indywidualnego konsumenta - dobrze w końcu wiedzieć, jakie rozwiązania i możliwości marki zapewniają, prawda? W jaki sposób można się tego dowiedzieć? Śledząc naszą eCommercową Prasówkę, pojawiającą się regularnie co 2 tygodnie. W najnowszej odsłonie zdradzimy, co planuje eBay, co nowego na Allegro oraz jak Furgonetka rusza na pomoc w przypadku porzuconych koszyków. Czytasz dalej?
W ostatnim czasie Internet obiegła informacja o tym, że globalna platforma eBay, działająca na rynku od 1995 roku, zapowiada zwiększenie swojego zaangażowania w Polsce. Skąd taka decyzja, oznaczająca drugie podejście w kraju nad Wisłą - zwłaszcza, że pierwsze z 2005 roku zakończyło się klapą? Twórcy platformy zauważyli, że z uwagi na pandemię znacząco zwiększył się odsetek osób kupujących online oraz dokonywanych transakcji na terenie naszego kraju. Stwierdzili, że jest to szansa dla kolejnej platformy handlowej na zaznaczenie swojej obecności.
W czym przejawia się zwiększona aktywność eBay w Polsce?
Bardzo ciekawe jest to, czy ta globalna platforma handlowa odnajdzie się na rynku, na którym już od dłuższego czasu dominuje Allegro, a od roku działa Amazon (bez spektakularnych wyników). Póki co należy stwierdzić, że eBay stawia bardzo ostrożne kroki, oferując mniej możliwości niż jego konkurencja. Zobaczymy, w jaki sposób pokieruje swoją działalnością, chcąc trafić w preferencje polskiego konsumenta.
Potwierdzenie decyzji eBay znajdziesz tutaj.
W ostatniej prasówce pisaliśmy o tym, że Allegro rozpoczęło wzmożoną ekspansję zagraniczną, udostępniając angielskojęzyczną wersję sklepu wraz z dostawami do krajów europejskich i płatnościami w euro. Następnym krokiem, związanym z sytuacją międzynarodową, stało się wdrożenie ukraińskiej wersji językowej. W języku ukraińskim można zarejestrować konto, zalogować się, wyszukać produkty i tytuły ofert, a także przejść przez cały proces zakupowy - aż do thank-you-page. Co więcej, dostępne w zakładce Pomoc artykuły wyjaśniające wątpliwości zostały przetłumaczone, a kupujący mogą pozyskać wsparcie przez stronę internetową w swoim ojczystym języku.
Co trzeba zrobić, by skorzystać z ukraińskiej wersji językowej? Wystarczy zmienić ustawienia lokalizacji w zakładce Konto lub kliknąć we flagę znajdującą się koło paska wyszukiwania. Na razie ukraińska wersja językowa sklepu dostępna jest w wersji na urządzenia komputerowe - trwają prace nad wprowadzeniem jej również w aplikacji mobilnej.
Więcej informacji znajdziesz na tej stronie internetowej.
Kojarzysz Furgonetkę, która zajmuje się dostawami paczek zamówionych online? A może nawet już korzystasz z jej usług w swoim sklepie internetowym? W każdej z tych sytuacji powinna Cię zainteresować informacja o tym, że firma wdrożyła nowe rozwiązanie - Portmonetkę. Jest to funkcjonalność typu fast checkout, czyli zapewniająca możliwość szybkiej finalizacji zakupów. Brak konieczności zakładania konta i logowania? Jak najbardziej - narzędzie wykorzystuje uprzednio założone konta (na Google, Allegro czy Apple). Co więcej, wymaga, by jedynie jednorazowo podane zostały dane do wysyłki, wybrany został ulubiony sposób dostawy (wybór z 12 firm kurierskich) czy metoda płatności (dostępnych 5 najpopularniejszych operatorów). Każdy kolejny zakup realizowany jest z szybkością błyskawicy - i to nie tylko w Twoim sklepie, ale każdym innym, który zdecyduje się na integrację z tym narzędziem typu fast checkout.
Portmonetka może okazać się przydatna zwłaszcza w momencie, w którym widzisz w swoim e-sklepie zbyt duży odsetek porzucanych koszyków i podejrzewasz, że taka sytuacja stanowi wynik obowiązku rejestracji. Zaproponowane przez Furgonetkę i udostępnione właścicielom eCommerce rozwiązanie ma zapewnić użytkownikom takie same doświadczenia jak na platformach handlowych. Sprawdzisz, czy spełni swoją rolę, przynosząc oczekiwane rezultaty w Twoim e-sklepie?