13.04.2022
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

eCommerce news #no. 17

Świat eCommerce się ani nie zatrzymuje, ani nawet nie spowalnia. Bycie zawsze na bieżąco jest istotne z punktu widzenia każdego właściciela e-biznesu czy specjalisty ds. eCommerce, ale także indywidualnego konsumenta - dobrze w końcu wiedzieć, jakie rozwiązania i możliwości marki zapewniają, prawda? W jaki sposób można się tego dowiedzieć? Śledząc naszą eCommercową Prasówkę, pojawiającą się regularnie co 2 tygodnie. W najnowszej odsłonie zdradzimy, co planuje eBay, co nowego na Allegro oraz jak Furgonetka rusza na pomoc w przypadku porzuconych koszyków. Czytasz dalej?

eBay - drugie podejście w Polsce

W ostatnim czasie Internet obiegła informacja o tym, że globalna platforma eBay, działająca na rynku od 1995 roku, zapowiada zwiększenie swojego zaangażowania w Polsce. Skąd taka decyzja, oznaczająca drugie podejście w kraju nad Wisłą - zwłaszcza, że pierwsze z 2005 roku zakończyło się klapą? Twórcy platformy zauważyli, że z uwagi na pandemię znacząco zwiększył się odsetek osób kupujących online oraz dokonywanych transakcji na terenie naszego kraju. Stwierdzili, że jest to szansa dla kolejnej platformy handlowej na zaznaczenie swojej obecności.

W czym przejawia się zwiększona aktywność eBay w Polsce?

  • wprowadzono automatyczne tłumaczenie ofert na język polski (przy pomocy narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję),
  • zapewniono dostęp do produktów z całej Europy,
  • zintensyfikowano prace nad mobilną wersją serwisu (w odpowiedzi na zwyczaje zakupowe Polaków).

Bardzo ciekawe jest to, czy ta globalna platforma handlowa odnajdzie się na rynku, na którym już od dłuższego czasu dominuje Allegro, a od roku działa Amazon (bez spektakularnych wyników). Póki co należy stwierdzić, że eBay stawia bardzo ostrożne kroki, oferując mniej możliwości niż jego konkurencja. Zobaczymy, w jaki sposób pokieruje swoją działalnością, chcąc trafić w preferencje polskiego konsumenta.

Potwierdzenie decyzji eBay znajdziesz tutaj.

Allegro dla osób z Ukrainy

W ostatniej prasówce pisaliśmy o tym, że Allegro rozpoczęło wzmożoną ekspansję zagraniczną, udostępniając angielskojęzyczną wersję sklepu wraz z dostawami do krajów europejskich i płatnościami w euro. Następnym krokiem, związanym z sytuacją międzynarodową, stało się wdrożenie ukraińskiej wersji językowej. W języku ukraińskim można zarejestrować konto, zalogować się, wyszukać produkty i tytuły ofert, a także przejść przez cały proces zakupowy - aż do thank-you-page. Co więcej, dostępne w zakładce Pomoc artykuły wyjaśniające wątpliwości zostały przetłumaczone, a kupujący mogą pozyskać wsparcie przez stronę internetową w swoim ojczystym języku.

Co trzeba zrobić, by skorzystać z ukraińskiej wersji językowej? Wystarczy zmienić ustawienia lokalizacji w zakładce Konto lub kliknąć we flagę znajdującą się koło paska wyszukiwania. Na razie ukraińska wersja językowa sklepu dostępna jest w wersji na urządzenia komputerowe - trwają prace nad wprowadzeniem jej również w aplikacji mobilnej.

Więcej informacji znajdziesz na tej stronie internetowej.

Fast check-out w Twoim sklepie internetowym

Kojarzysz Furgonetkę, która zajmuje się dostawami paczek zamówionych online? A może nawet już korzystasz z jej usług w swoim sklepie internetowym? W każdej z tych sytuacji powinna Cię zainteresować informacja o tym, że firma wdrożyła nowe rozwiązanie - Portmonetkę. Jest to funkcjonalność typu fast checkout, czyli zapewniająca możliwość szybkiej finalizacji zakupów. Brak konieczności zakładania konta i logowania? Jak najbardziej - narzędzie wykorzystuje uprzednio założone konta (na Google, Allegro czy Apple). Co więcej, wymaga, by jedynie jednorazowo podane zostały dane do wysyłki, wybrany został ulubiony sposób dostawy (wybór z 12 firm kurierskich) czy metoda płatności (dostępnych 5 najpopularniejszych operatorów). Każdy kolejny zakup realizowany jest z szybkością błyskawicy - i to nie tylko w Twoim sklepie, ale każdym innym, który zdecyduje się na integrację z tym narzędziem typu fast checkout.

Portmonetka może okazać się przydatna zwłaszcza w momencie, w którym widzisz w swoim e-sklepie zbyt duży odsetek porzucanych koszyków i podejrzewasz, że taka sytuacja stanowi wynik obowiązku rejestracji. Zaproponowane przez Furgonetkę i udostępnione właścicielom eCommerce rozwiązanie ma zapewnić użytkownikom takie same doświadczenia jak na platformach handlowych. Sprawdzisz, czy spełni swoją rolę, przynosząc oczekiwane rezultaty w Twoim e-sklepie?

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość