17.02.2022
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

eCommerce news #no. 13

W branży eCommerce nikt nigdy nie śpi, ciągle myśląc o nowych funkcjonalnościach, innowacjach czy rozwiązaniach. My za to nieustannie trzymamy rękę na pulsie, by zapewniać Ci dostęp do najświeższych informacji! Z tego powodu przychodzimy z kolejną odsłoną naszej prasówki. Dark stores dla odzieży, nowe możliwości Pinteresta, stylista o sztucznej inteligencji - sprawdź, o co chodzi!

q-Commerce już nie tylko dla branży spożywczej?

Świat pokochał szybkie dostawy - do tego stopnia, że w krótkim czasie rozwinęła się sieć dark storów, czyli magazynów lub osiedlowych sklepów stacjonarnych, które realizują jedynie dostawy do klientów (w promieniu kilku kilometrów, gwarantując niezwykle szybkie działanie). Zarówno mniejsze, jak i większe placówki dostarczające żywność to rozwiązanie zdobywające na popularności. Jak wskazuje raport firmy doradczej Cushman&Wakefield dot. trendów na rok 2022, to zjawisko się będzie rozwijać i już wkrótce możemy się spodziewać, że w q-Commerce wejdzie również branża odzieżowa.

Z usług Liska czy Jokr korzystasz na co dzień? A może zastanawiasz się nad wykorzystaniem tego trendów w kontekście własnego biznesu? Jeśli tak, to na pewno zainteresuje Cię również opcja dostawy ubrań do Twojego domu. Jak tylko pojawi się pierwsza firma oferująca takie usługi na terenie Polski, damy Ci znać! A może Ty będziesz pierwszą?

Więcej informacji na temat przewidywać firmy Cushman&Wakefield znajdziesz tutaj.

Try on for Home Decor: funkcja Pinterest dla urządzających mieszkanie

Urządzasz mieszkanie i najchętniej kupiłbyś wszystkie meble przez Internet, ale brakuje Ci możliwości sprawdzenia, jak sofa, stół czy łóżko będą się prezentować w Twojej przestrzeni? Już nie - a to wszystko dzięki technologii AR i nowej funkcji Pinterestu: Try On for Home Decor. Możliwość wizualizacji dotyczy ponad 80 tysięcy elementów wyposażenia wnętrz z takich sklepów jak Cb2, Walmart czy Wayfair. Piny produktowe pozwolą Ci także od razu przejść na stronę sprzedawcy i dokonać zakupu w razie zainteresowania.

Nie jest to jedyna funkcja Pinterestu wykorzystująca technologię rzeczywistości rozszerzonej. Już jakiś czas temu platforma wprowadziła możliwość przymierzenia makijażu - Try On, dzięki której użytkownik może dobrać sobie idealnie kosmetyki do swojego odcienia skóry. Podejmowane działania dają wyraźny znak, że Pinterest zamierza walczyć o swoją pozycję w branży eCommerce. Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na oficjalną stronę.

Być może opis nowych możliwości Pinteresta skłoni Cię do wykorzystania tego medium społecznościowego w swoich codziennych działaniach marketingowych? Jeśli tak, to więcej dobrych rad i praktyk znajdziesz tutaj.

A jeśli chcesz poczytać więcej na temat technologii VR oraz AR, a także możliwości ich wykorzystania w świecie eCommerce, zapraszamy do odświeżenia naszego starszego artykułu. Dokładny opis wraz z przykładami - zapewniony!

Sztuczna inteligencja przyszłością branży fashion?

VR oraz AR to nie jedyne technologie, które zmieniają oblicza eCommerce. Należy do nich dodać również sztuczną inteligencję (AI), która pozwala m.in. na:

    Ale to nie wszystkie możliwości AI - zwłaszcza, że jest to rozwiązanie dopiero się rozwijające, którego możliwości wykorzystania poszukują zarówno bardziej dojrzałe firmy, jak i startupy. Wśród firmy stawiajacych na rozwiązania stosujące sztuczną inteligencję w eCommerce należy wymienić QuarticOn, który tym razem, zaledwie kilka dni temu, ogłosił rozpoczęcie prac nad nowym projektem dla branży fashion.

    Koniec z personalnymi stylistami? Teraz czas na AI Stylistę Modowego, który będzie zapewniał profesjonalne doradztwo stylistyczne przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Przeznaczony będzie zarówno dla firm B2B, jak i B2C. Co będzie niezbędne do integracji rozwiązania z wykorzystywaną platformą eCommerce? Nic więcej tylko API, dzięki któremu możliwe będzie dodawanie katalogu produktów oraz zdjęć stylizacji stworzonych przez daną markę. Cel: międzynarodowy marketplace dla rynku modowego.

    Kiedy możemy spodziewać się efektów? Kiedy możemy spodziewać się efektów? Firma chciałaby, żeby stworzony przez nich stylista pojawił się na rynku pod koniec 2023 - jest więc na co czekać! Zainteresowany?

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość