26.11.2021
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Wsparcie dla eCommerce cz. 3 – Pinterest

W trzeciej odsłonie naszego cyklu “Wsparcie dla eCommerce”, w którym pokazujemy, jak popularne platformy social media mogą pomóc w sprzedaży, przyglądamy się bliżej Pinterestowi.

Piny dla sprzedaży

Pinterest to amerykańska platforma społecznościowa, w której użytkownicy dzielą się zdjęciami, filmami i gifami. Sama nazwa serwisu łączy dwa słowa – pin (przypiąć, szpilka) oraz interest (zainteresowania). Materiały wizualne udostępniane w jego obrębie są określane jako piny. Użytkownicy mogą przypinać je do swoich tablic, tworząc rozbudowane grupy inspiracyjnych treści.

No dobrze, ale jak portal z wizualkami może pomóc Twojemu eCommerce? Rozwój Pinteresta mocno skierowany jest na twórców i sprzedawców. Ta na pierwszy rzut oka niepozorna platforma może generować olbrzymie zyski.

Dane z 2021 roku mówią wiele – portal Hootsuite wskazuje, że dla 90% odwiedzających Pinterest jest ważnym wsparciem przy podjęciu decyzji zakupowej.

Pinterest w eCommerce – potęga zdjęć

Nie warto lekceważyć Pinteresta. Jego siłą jest estetyka. Dobrze przygotowane tablice, obrandowane, inspirujące opisami i kierujące użytkownika na stronę produktową mogą wygenerować naprawdę duży ruch.

Wspierają to narzędzia, które w ostatnim czasie Pinterest otwiera dla branży eCommerce. To m.in. pokazy slajdów kolekcji. Taka forma reklamy jest nie tylko atrakcyjna dla użytkownika, ale również wygodna do tworzenia. Slajdy generują się automatycznie na podstawie katalogu produktów. Zdjęcia będą dobierane tak, by odpowiedzieć na potrzeby użytkownika, a więc uwzględniając jego wyszukiwania w obrębie serwisu Pinterest.

Kolejną nowinką, w oczywisty sposób nawiązująca do konkurencji Pinteresta, czyli serwisu Instagram, jest Idea Pins, odpowiednik Stories. Podobieństwa między obiema platformami są oczywiste – oba medium operują contentem wizualnym i są miejscem poszukiwań inspiracji – fotograficznych, modowych, ślubnych, wnętrzarskich, kulinarnych, sportowych i tysiąca innych. Obserwując jednak rozwój obu social mediów – to właśnie Pinterest odważniej proponuje nowe rozwiązania dla eCommerce.

Na koniec funkcjonalność, która swoją premierę także miała w listopadzie 2021 roku. Jak mogliśmy przeczytać w komunikacie firmy “ Dzisiaj ogłaszamy start Pinterest TV, serii oryginalnych i dostępnych do zakupów odcinków na żywo z twórcami bezpośrednio na Pintereście. Odcinki Pinterest TV będą odświeżane w każdy dzień tygodnia. Będą też nagrywane i dostępne dla użytkowników Pinteresta do oglądania na żądanie. Można je zapisywać i ponownie obejrzeć później”. Ponownie Pinterest zrozumiał potrzeby użytkowników. W czasie pandemii live shopping jest niezwykle pożądanym przez nich formatem.

Pinterest w eCommerce – dlaczego warto?

Oczywiście nie każda firma działająca online musi i powinna mieć swojego Pinteresta. Z pewnością eCommerce B2B nie skorzysta na obecności w tym medium. Jednak, jeśli Twój e-sklep oferuje produkty designerskie, modowe, jubilerskie lub po prostu takie, które dobrze jest pokazać w sposób estetyczny – przyjrzyj się możliwościom serwisu Pinterest.

Jak mówi Dan Lurie, dyrektor generalny ds. zakupów produktowych w Pintereście: „Ludzie zawsze przychodzili na Pinterest, aby robić zakupy. Używają Pinteresta do odkrywania nowych pomysłów i aktywnego zastanawiania się, co zrobić lub kupić, aby urzeczywistnić te pomysły. Chcemy pomagać użytkownikom w znajdowaniu produktów odpowiednich dla nich i mieć pewność, że dokonali solidnego wyboru od renomowanych sprzedawców oferujących bezproblemowe zakupy. Cieszymy się, że użytkownicy Pinteresta w większej liczbie krajów będą teraz mogli przejść od inspiracji do zakupu w dowolnym miejscu na Pintereście”. Dodajmy, że na serwisie założonych jest ponad 475 milionów kont. W samej Polsce to około 1,5 miliona.

Statystyki pokazują, że to właśnie ta platforma jest najlepszą do budowania ruchu na stronę. Nie Facebook, czy Instagram, ale właśnie Pinterest daje najtrwalsze efekty w tym zakresie. Opublikowane piny wyświetlane są użytkownikom przez wiele miesięcy w wynikach wyszukiwania, a dzięki możliwości linkowania i brandowania – są prostą drogą do kierowania użytkowników bezpośrednio do produktu oraz budowania świadomości marki.

Z tego względu Pinterest jest świetnym narzędziem wspierającym sprzedaż. To medium, które w mniejszym stopniu nastawione jest na budowanie społeczności. Użytkownicy platformy wchodzą na nią w konkretnym celu – zainspirowania się lub znalezienia konkretnego produktu.

Pinterest jest także atrakcyjnym źródłem backlinków. W końcu każdy pin to link do bloga, landinga page’a czy produktu! Co ważne, Google oczywiście korzysta z zasobów serwisu, wyświetlając w wynikach wyszukiwania jego treści.

W kontekście Pinteresta nie można zapomnieć o efekcie, który często jest niemierzalny, ale z pewnością wspomaga sprzedaż. To oczywiście budowa świadomości i wizerunku marki. Jako medium wizualne bardzo sugestywnie oddziałuje na użytkowników. Dobrze skomponowane tablice i piny z pewnością pozostaną w pamięci na długo.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość