W Nowy Rok wchodzimy z przytupem – 11 odsłoną naszej Prasówki. Jesteś ciekawy, o czym się obecnie mówi w świecie eCommerce? Interesuje Cię temat odroczonych płatności? Marzysz o bezproblemowym procesie zakupowym w każdym sklepie? Nieustannie sprawdzasz nowe ekologiczne rozwiązania wprowadzane przez firmy? W takim razie sprawdź, jakie informacje dla Ciebie przygotowaliśmy!
Zdarzyło Ci się kiedyś, że bardzo chciałeś nabyć konkretny produkt, ale w danym momencie brakowało Ci na niego środków? Zanim zaczniesz się zastanawiać nad tym, czy nie wziąć czasem szybkiej pożyczki lub niskiego kredytu gotówkowego, sprawdź, czy odwiedzony przez Ciebie sklep nie realizuje płatności odroczonych, znanych również jako BNPL (ang. buy now, pay later). Jako część fintechu, czyli świata narzędzi przydatnych do skutecznego zarządzania finansami, płatności odroczone zdobywają coraz większą popularność. Ich wprowadzenie nie wymaga od firmy wiele wysiłku, a dla kupujących stanowią znaczne ułatwienie w kontrolowaniu prywatnych wydatków.
Gdzie spotkasz taką funkcjonalność? Największymi graczami na rynku są w tym momencie dwie firmy: czeskie Twisto oraz polskie PayPo. Twisto znajdziesz w sklepach Pizza Hut, New Balance czy W. Kruk, a PayPo – Answear, MediaExpert, Empik czy Sephora. Taką samą możliwość wprowadzono również na marketplace (Allegro Pay). Konieczność zapłaty za zamówiony produkt można opóźnić o kilka dni, tygodni czy nawet miesiąc, wszystko zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Warunkiem jest oczywiście dobra ocena zdolności kredytowej kupującego, ale trudno się nie zgodzić, że jest to łatwiejsze rozwiązanie niż staranie się o kredyt w placówce bankowej.
Czy się opłacają? Na to wskazują dane pozyskane ze sklepów internetowych, które wdrożyły przedstawiane rozwiązanie. Raport Twisto wskazuje, że firmy zauważyły nie tylko wzrost przychodów ze sprzedaży, ale również wyższą konwersję sprzedaży czy średnią wartość koszyka. 95% podmiotów pozytywnie oceniło wprowadzenie tej funkcjonalności, zauważając ogólny wzrost zysków dla firmy. Z kolei wg firmy Worldpay, która opracowała raport The Global Payment 2020, wartość rynku płatności odroczonych wyniosła 2,1% wszystkich transakcji online na świecie (7,4% na rynkach europejskich). Finansiści przewidują wzrosty również w kolejnych latach (dwa razy wyższe wartości do 2024 roku). Należy więc wskazać, że to rozwiązanie zagościło u nas na dobre.
Więcej informacji na temat odroczonych płatności znajdziesz w komunikacie prasowym Twisto z 7 maja 2021 roku.
Aplikacja z wirtualną kartą kredytową stworzona przez szwedzką firmę Klarna – tylko tyle potrzebujesz, by zrobić zakupy bezgotówkowe, z dowolnego miejsca i w każdym sklepie internetowym. Kto by pomyślał, że do takich czynności wystarczy jedynie telefon – nawet nie ma konieczności posiadania odpowiednich zasobów na koncie. Jedyne, co musisz zrobić, to ściągnąć aplikację, która zostanie doładowana odpowiednio wysokimi środkami, a następnie wejść na stronę dowolnego sklepu, zamówić towar i zapłacić. I tak, możesz skorzystać z opisanej powyżej opcji opóźnionej płatności – bez odsetek. Takiego innowacyjnego rozwiązania jeszcze na oczy nie widziałeś, prawda?
Premiera aplikacji miała miejsce 3 listopada w wybranych krajach europejskich, w tym w Polsce. Skąd wziął się na nią pomysł? Twórcy chcieli:
Zdaniem producentów takie cele stanowią odpowiedź na potrzeby bardzo dynamicznie rozwijającej się branży eCommerce. Aplikacja dopiero co powstała, ale już teraz możemy podejrzewać, że bardzo ciekawie będzie się obserwowało jej rozwój.
Jeśli zainteresował Cię ten temat, wejdź na stronę producenta i przekonaj się, czy jest to rozwiązanie uszyte na miarę także dla Ciebie.
Nazwisko Rafała Brzoski ostatnio króluje wśród wszystkich osób zainteresowanych tematem dostaw dla branży eCommerce, nowymi podmiotami na giełdach oraz zagranicznych rynkach czy firmami osiągającymi niewiarygodne sukcesy w trakcie pandemii COVID-19. Kolejny raz InPost dał o sobie usłyszeć z uwagi na współpracę, którą nawiązał z firmą MODIVO (właściciel eobuwie.pl z grupy CCC). Podjęte wspólnie działania pozwoliły wprowadzić w obieg opakowania wielokrotnego użytku, które mają pomóc zlikwidować, zgodnie ze słowami Brzoski, „piętę achillesową branży eCommerce”: niewiarygodną liczbę trafiających co roku na śmietnik opakowań jednorazowego użytku. Od teraz każdy produkt zamówiony na stronie internetowej umieszczany jest w opakowaniu z etykietą zwrotu – poprzez paczkomaty InPost można je zwrócić do e-sklepu. Prosto, szybko i wygodnie – dla wygody konsumenta, a także z troski o środowisko.
InPost liczy na to, że dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu zapotrzebowanie na opakowania zmniejszy się (w odpowiedniej perspektywie czasowej) o nawet 10 razy. Jak wskazuje Rafał Brzoska, bez „nowoczesnej, wydajnej i jeszcze bardziej ekologicznej logistyki” branża eCommerce po prostu się nie obejdzie. Tym samym zachęca inne podmioty do dołączenia do projektu.
Przy wzrastającej świadomości ekologicznej społeczeństwa nikogo nie dziwi, że firmy szukają innowacyjnych rozwiązań dających możliwość recyklingu oraz ograniczania zużycia plastiku i innych szkodliwych tworzyw. Czy w zaproponowany przez InPost sposób uda nam się wspólnie postawić kolejny krok w trosce o środowisko? Będziemy z ciekawością obserwować temat i czekać na pierwsze dane statystyczne.
Więcej na temat współpracy InPostu oraz MODIVO możesz przeczytać tutaj.
Ta strona korzysta z plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu. W celu określenia uprawnień plików cookies edytuj ustawienia w swojej przeglądarce.