28.11.2022
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Debiut qCommerce w branży fashion - eCommerce news #no. 33

Rozwój qCommerce w branży fashion, debiut InPost w sektorze finansów oraz pomysł marketplace Vinted na usprawnienie logistyki - tymi doniesieniami żyła branża eCommerce w ostatnim czasie. Właśnie o nich przeczytasz w najnowszym wydaniu Advoxowej Prasówki, w której co dwa tygodnie przedstawiamy najbardziej interesujące wieści ze świata e-handlu. Bądź na bieżąco z trendami na rynku!

Współpraca Laurella i Glovo - nowy rozdział w historii qCommerce

Rosnące tempo życia, ciągły pośpiech oraz wydłużająca się lista codziennych obowiązków - na powyższe zmiany w stylu życia konsumentów odpowiada coraz większa liczba sklepów internetowych. Właściciele eCommerce udostępniają możliwość odbioru zamówienia w modelu qCommerce, który zapewnia ekspresowe dostarczenie przesyłki pod drzwi klienta. Do tej pory szybka dostawa dominowała przede wszystkim w branży spożywczej. Według brytyjskich badaczy ekspresowa wysyłka wkrótce zdominuje także sektor fashion&beauty, przejmując aż 60% tamtejszych dostaw.

Przewidywania z zagranicy potwierdzają działania na polskim rynku - marka odzieżowa Laurella rozpoczęła współpracę z Glovo, stając się pierwszym brandem modowym doręczającym przesyłki za pomocą tego typu platformy. Od października klienci z Poznania i Warszawy mogą skorzystać z usługi ekspresowej dostawy do domu. Natomiast od grudnia opcja będzie dostępna także dla mieszkańców Krakowa. W jaki sposób zamówić ubrania z butiku, korzystając z powyższego rozwiązania?

Usługa niczym nie różni się od innych dostępnych wewnątrz aplikacji - wystarczy pobrać Glovo, wpisać swój adres oraz wybrać interesujące artykułu spośród wielu produktów podzielonych na wygodne kategorie.

Właściciele butiku kierują swoją usługę zarówno do nowych, jak i stałych klientek, które znając asortyment sklepu, chcą jeszcze szybciej i wygodniej zamawiać. Współpraca wpisuje się także w wizje Glovo, która zakłada umożliwienie dostarczenia mieszkańcom miast wszystkiego, czego potrzebują w szybki i przystępny sposób.

Więcej o rozwoju sektora fashion i delivery przeczytasz tutaj. Czy podobne rozwiązanie sprawdziłoby się także w Twoim eCommerce?

InPost Izi - debiut lidera w branży płatności elektronicznych

2022 r. z wielu względów był istotny dla branży logistycznej. Rosnąca liczba zamówień online, kryzys na rynku opakowań papierowych oraz zmieniające się oczekiwania konsumentów to tylko część wydarzeń, które przyczyniły się do wypracowania nowych rozwiązań w dziedzinie dostaw. Czy nadchodzący rok okaże się równie innowacyjny?

Wiele wskazuje na to, że tak. Świadczą o tym chociażby doniesienia o najnowszych planach InPost - firma od dłuższego czasu pracuje nad rozszerzeniem pakietu swoich usług. Spółka Rafała Brzoski wkrótce zadebiutuje na rynku płatności online pod marką InPost Izi - na czym polega istota nowej funkcjonalności?

InPost Izi to skupia się wokół modelu płatności bezgotówkowych. Zakres usługi obejmuje płatności elektroniczne, obsługę terminali, aplikacji mobilnych oraz programów komputerowych. Ponadto oferta rozszerza się na bankowość online, a także zakupy na raty. Kiedy powyższe rozwiązania zostaną udostępnione klientom InPost?

Twórcy planują premierę systemu płatności już w pierwszym kwartale 2023 r. Co więcej, operator aparatów paczkowych wciąż rozbudowuje swoją podstawową bazę usług o nowe użyteczności. W celu budowania lojalności klientów i sprostania ich rosnącym wymaganiom niedawno wdrożono bezdotykowe Paczkomaty i roboty w sieci sklepów Żabka. Firma prowadzi także prace nad opcją dostaw zakupów spożywczych do domu w ramach dedykowanego rozwiązania - InPost Fresh.

Więcej o planach lidera usług logistycznych przeczytasz tutaj. Co sądzisz o modelu biznesowym InPost?

Platforma Vinted Go - krok w stronę usprawnienia dostaw reCommerce

reCommerce, czyli sprzedaż online z drugiej ręki wciąż zyskuje na popularności, pretendując do pozycji jednego z głównych trendów w 2023 r. Rosnącą świadomość ekologiczna, walka z masową produkcją oraz ograniczanie konsumpcjonizmu to kwestie, które są istotne dla współczesnych konsumentów. Powyższe zmiany w zachowaniach kupujących dostrzegają twórcy platformy Vinted, która łączy blisko 65 milionów osób zainteresowanych zakupem lub sprzedażą używanych ubrań i akcesoriów.

Firma działająca w modelu Marketplace skupia obecnie ponad 300 mln ofert. Z tego względu twórcy aplikacji poszukują nowych rozwiązań zapewniających zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu konsumentów. Jedno z takich działań stanowi wdrożenie odrębnej platformy logistycznej - Vinted Go. Debiut w sektorze KEP przyczyni się zarówno do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko, jak i usprawnienia procesu dostaw transgranicznych (platforma zrzesza użytkowników z Europy oraz Ameryki Północnej). W czym tkwi innowacyjność rozwiązania?

Vinted Go koncentruje się na dostarczaniu przesyłek w systemie PUDO (Pick Up Drop Off). Docelowo usługa będzie obejmować ponad 200 tys. punktów odbioru obsługiwanych za pośrednictwem elektronicznych samochodów. Firma planuje także wykorzystać platformę w celu zoptymalizowania i połączenia infrastruktury dostawców zewnętrznych - chęć współpracy w projekcie zgłosiło już ponad 40 europejskich przewoźników.

Obecnie usługa Vinted Go dostępna jest jedynie dla mieszkańców Paryża i okolic, choć w przeciągu najbliższych miesięcy powinna pojawić się także w kolejnych państwach. Jak szybko rozwiązanie dotrze do Polski? Możemy zapewnić, że będziemy śledzić wszelkie doniesienia w tej sprawie na bieżąco!

Czy plany Vinted przyczynią się do utrzymania popularności reCommerce? Więcej o pomyśle na zoptymalizowanie dostaw przeczytasz tutaj.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość