Branża eCommerce jest w ciągłym ruchu, rozwoju, pędzie. Prawidłowa optymalizacja SEO jest wciąż ważnym czynnikiem działania sklepów internetowych, jednak nie wystarczy do ich pełnego sukcesu. Dziś warto przestawić myślenie na SXO.
Skrótowiec SXO rozwiniemy jako Search Experience Optimization, łączy więc cechy SEO i UX. Czym jest SXO?
SEO, czyli Search Engine Optimization należy rozumieć jako szereg działań, dzięki którym dana platforma jest prawidłowo zoptymalizowana, a jej pozycja w wynikach wyszukiwania jest wyższa. Z kolei UX, czyli User Experience, to całość wrażeń użytkownika podczas korzystania z danej strony. Łączy zarówno doświadczenia estetyczne, jak i te związane z wygodą poruszania się po platformie.
Strategia SXO wciąż zakłada optymalizację SEO, jednak nie pomija tak ważnych kwestii jak budowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika. Droga z SEO do SXO wydaje się naturalna i konieczna – ostatnie zmiany algorytmów Google’a jasno pokazują, że bez zmiany podejścia nie osiągniemy zadowalających wyników.
Celem wdrożenia strategii SXO jest wzmocnienie organicznej widoczności w wyszukiwarce, pozyskanie wartościowego ruchu, który w efekcie doprowadzi do konwersji.
Nagły rozwój branży eCommerce w 2020 i 2021 roku z pewnością zostawi po sobie wiele trwałych zmian. Wydaje się, że to właśnie eCommerce najszybciej przyswoił założenia SXO. Dzięki tej metodzie e-sklepy zyskują tak w krótkiej, jak i dłuższej perspektywie. Korzyścią płynącą z SXO dla biznesu jest m.in.:
Strategia wdrożenia SXO w pierwszych krokach zakłada audyt i optymalizację pod kątem UX i SEO. Ważna jest poprawa szybkości ładowania strony oraz wszystkich elementów poprawiających komfort korzystania z eCommerce, w tym wprowadzenie widocznych CTA, a także poprawienie widoczności witryny w wynikach organicznych. Po zweryfikowaniu i poprawieniu kluczowych błędów konieczny jest audyt contentu. To treści – ich widoczność, praktyczność i atrakcyjność dla użytkownika mają kluczowe znaczenie tak dla SEO, jak i UX.
Kolejne kroki zawierają działania marketingowe i remarketingowe, a także bieżące kontrolowanie i analiza efektów wprowadzonej strategii.
Podsumowując, wśród najważniejszych wskaźników dobrej strategii SXO dla eCommerce są:
Ta strona korzysta z plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu. W celu określenia uprawnień plików cookies edytuj ustawienia w swojej przeglądarce.