09.08.2023
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Czy przyszłość sklepów internetowych stoi pod znakiem zapytania? eCommerce news #no. 51

Jak kształtuje się kondycja polskiej branży eCommerce w drugiej połowie 2023 roku? Jakie narzędzia warto zastosować w swoim e-biznesie, chcąc zwiększać sprzedaż? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz, przeglądając najnowsze wiadomości ze świata e-handlu. Na szczęście nie musisz daleko szukać, ponieważ, jak co dwa tygodnie, skrót najważniejszych newsów znajdziesz na łamach Advoxowej Prasówki. Nie zwlekaj i przeczytaj teraz!

Co czeka rynek eCommerce w następnym półroczu?

Postępująca inflacja, a także wciąż odczuwalne skutki pandemii COVID-19 przyczyniły się do tego, że rozwój branży eCommerce chwilowo spowolnił. Prognozy dotyczące e-handlu w drugiej połowie 2023 roku okazują się jednak optymistyczne. Czego dokładnie możemy się spodziewać?

Z badania przeprowadzonego przez firmę Admitad wynika, że najbliższe miesiące zapowiadają się obiecująco dla sprzedających online. Mimo to, że inflacja wciąż ma decydujący wpływ na gospodarowanie własnym budżetem przez Polaków, to istnieje wiele czynników, które wpływają na atrakcyjność zakupów online. Są to m.in.:

  • serwisy typu cashback - tylko w poprzednim półroczu liczba zamówień generowanych tą drogą wzrosła o 20%,
  • reklamy mobilne - liczba sprzedaży poprzez reklamy w aplikacjach mobilnych podwoiła się w porównaniu z rokiem poprzednim,
  • dynamiczny rozwój platform sprzedażowych - obecnie to one generują ponad 60% wszystkich transakcji internetowych w Polsce.

Zgodnie z prognozami specjalistów, sektor eCommerce w kraju będzie wciąż się rozwijał, przyciągając coraz większe grono klientów i prezentując różnorodne perspektywy wzrostu dla przedsiębiorstw aktywnych w tej dziedzinie.

O prognozach na drugą połowę 2023 roku przeczytasz tutaj. Jak myślisz, co jeszcze przyniesie przyszłość?

Jak zwiększyć poziom sprzedaży online? Badanie BigCommerce

Jakie nowoczesne narzędzia warto wdrożyć w swoim e-sklepie, aby zwiększyć efektywność sprzedaży? O tym mówią specjaliści z branży eCommerce w najnowszym badaniu firmy BigCommerce. Przeprowadzona analiza obejmuje szerokie spojrzenie na rynek e-handlu. Udział w badaniu wzięli zarówno specjaliści z Unii Europejskiej, jak i Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych. 90% z nich oceniło, że pozytywny wpływ na zwrot inwestycji e-sklepów mają:

Wysoki współczynnik konwersji

Mianem konwersji określa się odsetek osób dokonujących oczekiwanego działania (np. zakup produktu czy założenie konta) w stosunku do wszystkich odwiedzających. Utrzymanie tego współczynnika na zadowalającym poziomie przekłada się na realne zyski i większy poziom sprzedaży. W sklepach internetowych średnia wartość tego miernika wynosi od 2,5 do 3%. Natomiast utrzymanie jego wysokości powyżej średniej może świadczyć o wysokiej konkurencyjności biznesu.

Personalizacja

Wraz z rozwojem branży konsumenci poszukują niestandardowych doświadczeń zakupowych. Sprostanie tym wymaganiom pozwala zbudować lojalność kupujących. W osiągnięciu tego celu pomaga personalizacja. Indywidualne podejście do klienta może obejmować m.in. rekomendacje produktów, ekskluzywne rabaty czy wdrożenie preferowanych metod płatności. Takie praktyki przekładają się bezpośrednio na wzrost sprzedaży - prawie połowa kupujących jest gotowa złożyć zamówienie ponownie po uzyskaniu spersonalizowanego doświadczenia zakupowego.

Narzędzia AI wspierające konwersje

Popularność technologii opartych na sztucznej inteligencji przyczyniła się do wykształcenia się nowego pojęcia, czyli conversational commerce. Obejmuje ono wdrażanie rozwiązań AI (z ang. Artificial Intelligence), które gwarantują dalszą personalizację doświadczeń zakupowych. Wśród nich dominują voiceboty i zaawansowane modele uczenia maszynowego. Właśnie w ten kierunek działań inwestuje coraz więcej branżowych liderów.

Czy wykorzystujesz nowoczesne rozwiązania w swoim e-biznesie? Więcej przykładów narzędzi wspierających sprzedaż online znajdziesz tutaj.

Czy marketplace’y w każdym przypadku oferują niższe ceny?

Amazon, eBay czy Kaufland - to jedne z najbardziej rozpoznawalnych marketplace w Europie. Klienci coraz częściej nie tylko składają zamówienia za pośrednictwem takich platform, ale także wielokrotnie powtarzają swoje zakupy. Okazuję się, że powodem popularności tej formy nie zawsze są niskie ceny. Firma Idealo zbadała ponad 1 7000 kategorii produktów. Z przeprowadzonej analizy wynika, że jedynie w 22% przypadków oferowane przez marketplace’y ceny były niższe niż w sklepach internetowych.

W przypadku poszczególnych rodzajów produktów różnice w cenach ulegają zmianie. Najniższe ceny ( w porównaniu do sklepów internetowych) można znaleźć pośród kategorii:

  • moda i akcesoria (44%),
  • motoryzacja (35%),
  • dzieci oraz zabawki (30%).

Natomiast w kategoriach takich jak dom i ogród oraz sport i rekreacja ceny poszczególnych produktów mogą okazać się wyższe niż w sklepach internetowych pojedynczych marek.

Dokładną analizę cen w popularnych marketplace’ach znajdziesz pod tym linkiem. Co sądzisz o tych wynikach?

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość