Czy sztuczna inteligencja zastąpi pracę człowieka? Jak usprawnić sprzedaż online, wykorzystując AI? Na jakie działania warto się zdecydować, by nie dać się wyprzedzić konkurencji? W ciągu ostatnich tygodni takie i podobne pytania padają coraz częściej. To wszystko m.in. za sprawą dynamicznego rozwoju narzędzi opartych na AI (OpenAI niedawno opublikowało już 4 ulepszoną wersję ChatGPT) czy rosnącą popularnością świata metaverse. O wykorzystaniu sztucznej inteligencji w eCommerce, a także innych interesujących wieściach z branży przeczytasz w najnowszym wydaniu Advoxowej Prasówki. Zapraszamy do lektury!
Mobile commerce to już standard zakupów online - czy najwyższa pora by branża wkroczyła w nową erę? Firma Future Mind przeprowadziła niedawno badanie wśród 65 ekspertów branży handlowej. Zdaniem specjalistów największy wpływ na wzrost sprzedaży w 2023 roku w kanałach cyfrowych będą miały aplikacje mobilne (48% wskazań). Ten kierunek rozwoju potwierdzają także konsumenci - aż 80% z nich preferuje robić zakupy za pośrednictwem dedykowanych aplikacji.
Posiadanie dedykowanej aplikacji mobilnej to jednak niejedyny czynnik, który zachęca kupujących do pozostania lojalnym wobec marki. Uczestnicy badania zwracają także uwagę na potrzebę rozwoju sprzedaży w modelu omnichannel. Jakim obszarom eCommerce warto jeszcze się przyjrzeć?
Badanie pokazuje, że właściciele eCommerce będą wykorzystywać różne strategie, aby radzić sobie z tegorocznymi wyzwaniami i rozwijać różne obszary swojej działalności. Wspólnym mianownikiem okazują się rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.
Czy Twoim zdaniem aplikacje mobilne mają szansę zdominować rynek e-handlu? Odpowiedź na to pytanie może ułatwić szczegółowe zapoznanie się z wynikami badania.
Co jakiś czas możemy obserwować, jak branżowi liderzy debiutują w metaverse - w wirtualnej przestrzeni sprzedają już m.in. Nike, dom mody Gucci czy Carrefour. Na czym opiera się taki model biznesowy?
Metaverse to rozległa sieć wirtualnych światów, których elementy są połączone w spójną całość z wykorzystaniem zaawansowanych technologii VR, AR i AI. Dzięki temu możliwa jest integracja i współpraca między wieloma użytkownikami w czasie rzeczywistym. Klienci wirtualnych sklepów mogą dokonać zakupu wybranych produktów przy pomocy własnych awatarów. Jednocześnie w metaświecie organizowane są wydarzenia promocyjne oraz inne unikatowe akcje, które kreują niepowtarzalne doświadczenia zakupowe. Specjaliści z firmy doradczej Deloitte wskazują na główne korzyści z wdrożenia metaverse, czyli:
Jak wynika z raportu, prognozowana wartość rynku metaverse do 2024 roku będzie sięgać nawet 800 mld dolarów. Jednak wciąż jest to technologia, która znajduje się w początkowej fazie rozwoju. Rozwiązania wykorzystywane w tym obszarze wymagają dopracowania (np. w kwestii poprawy stabilności infrastruktury sieciowej). Ponadto duża część klientów wciąż niepewnie podchodzi do “wejścia” w wirtualną rzeczywistość. Z tego względu eksperci Deloitte sugerują, że metaverse nie powinno być postrzegane jako alternatywa dla osobistych doświadczeń konsumenckich, a bardziej zaawansowany kanał dotarcia do potencjalnego klienta.
Raport Deloitte omawia także rozwój innych istotnych z perspektywy branży trendów. Jak myślisz, który z nich najsilniej wpłynie na przyszłość eCommerce?
Światowy Dzień Konsumenta jest obchodzony rokrocznie 15 marca. Z tej okazji Fundacja Forum Konsumentów wraz z firmą Amazon sprawdziła poziom świadomości polskich kupujących w obszarze przysługujących im praw. Badanie „(Nie)świadomy Konsument 2023” pokazało, że jedynie ⅕ Polaków ocenia poziom swojej wiedzy konsumenckiej dobrze lub bardzo dobrze. Pozostała część odczuwa potrzebę uzupełnienia informacji (44%) bądź uważa swoją znajomość tematu za niską (31%). Jakie wnioski należy wyciągnąć z powyższych wyników?
Badania wykazały, że konsumenci są dosyć krytyczni wobec własnej wiedzy na temat praw, które przysługują im podczas zakupów. Jednak można zaobserwować także znaczną chęć zmiany oraz otwartość na zdobywanie takiej wiedzy. To ważny sygnał dla sprzedawców - istotne jest stworzenie bezpiecznej przestrzeni zakupowej dla klientów oraz edukacja w zakresie obowiązujących zasad.
Zapewnienie konsumentom doświadczeń zakupowych zgodnych z ich potrzebami to jedna z podstawowych zasad sprzedaży (nie tylko w formie online). Szczegółowe wyniki badania znajdziesz pod tym linkiem.
Ta strona korzysta z plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu. W celu określenia uprawnień plików cookies edytuj ustawienia w swojej przeglądarce.