Publikacje, raporty, badania - liczba opracowań opisujących kondycję i funkcjonowanie eCommerce rośnie w zawrotnym tempie. Jak pozostać na bieżąco z informacjami dotyczącymi branży jeszcze przed rozpoczęciem nowego roku? Wystarczy zapoznać się z najnowszym wydaniem Advoxowej Prasówki! W 35. edycji dowiesz się m.in. o tym, jak zmieniały się potrzeby e-konsumentów oraz co czeka rynek odroczonych płatności. Zapraszamy do lektury - po raz ostatni w 2022 roku!
Już nie tylko cena stanowi kluczowy czynnik, na podstawie którego klienci podejmują decyzje o dokonaniu zakupów - oczekiwania dotyczące doświadczeń w eCommerce stają się coraz ważniejsze. Ponad 90% konsumentów uważa za istotne szybkie i bezproblemowe działanie aplikacji oraz platform sprzedażowych. Takie wnioski ujawniło badanie przeprowadzone przez Cisco AppDynamics, firmę IT z San Francisco. Co jeszcze wynika z opracowania?
Podczas wzmożonego okresu sprzedażowego prawidłowe funkcjonowanie platformy jest równie istotne, co atrakcyjna cena oferowanych produktów. Z tym poglądem zgadza się przeważająca część konsumentów, o czym świadczą wyniki powyższego badania na przestrzeni ostatnich lat. Dbałość o ciągłe udoskonalanie sklepu internetowego zarówno w aspekcie podstaw jego działania, jak i wdrażania nowych funkcjonalności to szansa, by zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych klientów oraz utrzymać zaufanie stałych odwiedzających.
Szczegóły badania poznasz tutaj. W jaki sposób dbasz o utrzymanie swojej platformy sprzedażowej?
O płatnościach odroczonych pisaliśmy już nieraz na naszym blogu - poświęciliśmy temu tematowi osobny artykuł, a także wspominaliśmy o nich, podsumowując 2022 rok w branży. Nie da się ukryć, że model płatności Buy Now, Pay Later (BNPL) szturmem zdobywa popularność w świecie eCommerce.
Usługa BNPL to wygodny sposób na natychmiastowe zamówienie produktów i uregulowanie należności w późniejszym terminie bez dodatkowych opłat. Polacy coraz chętniej korzystają z tej formy finansowania - według danych przytoczonych przez Fundację Rozwoju Rynku Finansowego w październiku 2022 r. wartość zakupów z wykorzystaniem odroczonych płatności wyniosła ponad 190 milionów złotych. Konsumenci cenią sobie elastyczność, jaką oferuje usługa, jednak coraz częściej zmagają się także z różnego typu wątpliwościami. Badania Mastercard New Payments Index ukazało, że jedynie 47% z nich czuje się w pełni komfortowo, korzystając z metody BNPL. Jak poprawić ten wynik?
Polscy konsumenci na równi z innowacyjnością rozwiązań stawiają ich bezpieczeństwo - 62% użytkowników eCommerce przyznaje, że korzystałoby chętniej z płatności odroczonych, gdyby znajdowały się w ofercie ich banku. Ponadto 60% z nich byłoby zainteresowanych formą “Kup Teraz, Zapłać Później”, jeśli oferowałyby ją duże sieci płatnicze. Oprócz zmiany w strukturze dostawców zauważalna jest również potrzeba edukowania społeczeństwa w zakresie rozsądnego korzystania z tego typu usług.
O podejściu konsumentów do odroczonych płatności przeczytasz pod tym linkiem. A ty, wdrożyłeś już opcję BNPL w swoim eCommerce?
Koniec roku obfituje w podsumowania - takie zestawienie przygotował także portal Ceneo.pl, jeden z najpopularniejszych serwisów służących do porównywania cen. Czym charakteryzowała się typowa ścieżka zakupowa korzystających z portalu w 2022 r.?
Powyższy raport to rozszerzenie “Rankingu Zaufanych Sklepów”, który rokrocznie przygotowywany jest przez twórców internetowej porównywarki cen. Jesteś ciekawy, co jeszcze wyróżniało użytkowników Ceneo.pl w tym roku? Z pełnym raportem zapoznasz się tutaj.