23.12.2022
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Czego oczekują e-konsumenci? eCommerce news #no. 35

Publikacje, raporty, badania - liczba opracowań opisujących kondycję i funkcjonowanie eCommerce rośnie w zawrotnym tempie. Jak pozostać na bieżąco z informacjami dotyczącymi branży jeszcze przed rozpoczęciem nowego roku? Wystarczy zapoznać się z najnowszym wydaniem Advoxowej Prasówki! W 35. edycji dowiesz się m.in. o tym, jak zmieniały się potrzeby e-konsumentów oraz co czeka rynek odroczonych płatności. Zapraszamy do lektury - po raz ostatni w 2022 roku!

Doświadczenia e-konsumentów ważniejsze niż ceny - badanie Cisco AppDynamics

Już nie tylko cena stanowi kluczowy czynnik, na podstawie którego klienci podejmują decyzje o dokonaniu zakupów - oczekiwania dotyczące doświadczeń w eCommerce stają się coraz ważniejsze. Ponad 90% konsumentów uważa za istotne szybkie i bezproblemowe działanie aplikacji oraz platform sprzedażowych. Takie wnioski ujawniło badanie przeprowadzone przez Cisco AppDynamics, firmę IT z San Francisco. Co jeszcze wynika z opracowania?

  • 73% badanych twierdzi, że kampanie promocyjne tracą na atrakcyjności, podczas gdy sklep internetowy nie jest responsywny,
  • 63% użytkowników eCommerce odczuwa niepokój i złość, kiedy napotyka na zakłócenia w funkcjonowaniu platformy sprzedażowej,
  • Prawie 75% konsumentów deklaruje, że nie powróci na stronę e-sklepu, jeśli doświadczy jakichkolwiek problemów w jej działaniu.

Podczas wzmożonego okresu sprzedażowego prawidłowe funkcjonowanie platformy jest równie istotne, co atrakcyjna cena oferowanych produktów. Z tym poglądem zgadza się przeważająca część konsumentów, o czym świadczą wyniki powyższego badania na przestrzeni ostatnich lat. Dbałość o ciągłe udoskonalanie sklepu internetowego zarówno w aspekcie podstaw jego działania, jak i wdrażania nowych funkcjonalności to szansa, by zwiększyć sprzedaż, pozyskać nowych klientów oraz utrzymać zaufanie stałych odwiedzających.

Szczegóły badania poznasz tutaj. W jaki sposób dbasz o utrzymanie swojej platformy sprzedażowej?

Wygoda i bezpieczeństwo płatności odroczonych - badanie MasterdCard

O płatnościach odroczonych pisaliśmy już nieraz na naszym blogu - poświęciliśmy temu tematowi osobny artykuł, a także wspominaliśmy o nich, podsumowując 2022 rok w branży. Nie da się ukryć, że model płatności Buy Now, Pay Later (BNPL) szturmem zdobywa popularność w świecie eCommerce.

Usługa BNPL to wygodny sposób na natychmiastowe zamówienie produktów i uregulowanie należności w późniejszym terminie bez dodatkowych opłat. Polacy coraz chętniej korzystają z tej formy finansowania - według danych przytoczonych przez Fundację Rozwoju Rynku Finansowego w październiku 2022 r. wartość zakupów z wykorzystaniem odroczonych płatności wyniosła ponad 190 milionów złotych. Konsumenci cenią sobie elastyczność, jaką oferuje usługa, jednak coraz częściej zmagają się także z różnego typu wątpliwościami. Badania Mastercard New Payments Index ukazało, że jedynie 47% z nich czuje się w pełni komfortowo, korzystając z metody BNPL. Jak poprawić ten wynik?

Polscy konsumenci na równi z innowacyjnością rozwiązań stawiają ich bezpieczeństwo - 62% użytkowników eCommerce przyznaje, że korzystałoby chętniej z płatności odroczonych, gdyby znajdowały się w ofercie ich banku. Ponadto 60% z nich byłoby zainteresowanych formą “Kup Teraz, Zapłać Później”, jeśli oferowałyby ją duże sieci płatnicze. Oprócz zmiany w strukturze dostawców zauważalna jest również potrzeba edukowania społeczeństwa w zakresie rozsądnego korzystania z tego typu usług.

O podejściu konsumentów do odroczonych płatności przeczytasz pod tym linkiem. A ty, wdrożyłeś już opcję BNPL w swoim eCommerce?

Jak kupowali użytkownicy Ceneo.pl w 2022 roku?

Koniec roku obfituje w podsumowania - takie zestawienie przygotował także portal Ceneo.pl, jeden z najpopularniejszych serwisów służących do porównywania cen. Czym charakteryzowała się typowa ścieżka zakupowa korzystających z portalu w 2022 r.?

  • Według raportu na zakupy online najczęściej decydowały się osoby w wieku od 35 do 44 lat, a wśród nich dominowały kobiety.
  • Najchętniej kupowanymi produktami okazały się artykuły z branży budowlanej i remontowej (14%). Kolejne miejsca zajęły kategorie: dom i wnętrze (8,9%) oraz zdrowie (8,3%).
  • Najwięcej zamówień dokonywanych było w poniedziałki oraz wtorki w godzinach 10:00-13:00 i 20:00-22:00. Natomiast najrzadziej klienci decydowali się na zakupy w soboty.
  • Klienci najczęściej rezygnowali z ukończenia transakcji ze względu na: zbyt wysoki koszt dostawy (16,5%), znalezienie bardziej atrakcyjnej oferty (11.9%) oraz brak odpowiedniej formy płatności (11,6%).

Powyższy raport to rozszerzenie “Rankingu Zaufanych Sklepów”, który rokrocznie przygotowywany jest przez twórców internetowej porównywarki cen. Jesteś ciekawy, co jeszcze wyróżniało użytkowników Ceneo.pl w tym roku? Z pełnym raportem zapoznasz się tutaj.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość