Co wydarzyło się w branży eCommerce podczas ostatnich kilku tygodni? W 45. wydaniu Prasówki przedstawiamy subiektywne podsumowanie wiadomości z branży sprzedaży online. Dzięki lekturze tej edycji publikacji dowiesz się, co o kondycji polskiego eCommerce mówi wskaźnik BaseLinker Index. Przekonasz się, co według raportu PayPal drażni polskich e-konsumentów podczas zakupów. Odkryjesz także, jakie nowe usługi planuje wprowadzić firma logistyczna InPost. Zapraszamy do lektury!
Czy istnieje wskaźnik, który kompleksowo opisuje kondycję polskiej branży eCommerce? Próby stworzenia takiego miernika podjęła się firma BaseLinker - twórca największego w Europie systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online. W ten sposób powstał BaseLinker Index, czyli miernik opierający się na danych zebranych z ponad 3 tysięcy polskich sklepów internetowych. Jakie informacje można odczytać z pozyskanych wyników?
Analitycy z BaseLinker planują aktualizować indeks z miesiąca na miesiąc. Zamierzasz śledzić go regularnie? Więcej informacji o najnowszych wynikach wskaźnika znajdziesz pod tym linkiem.
Dlaczego klienci rezygnują z zakupów? Firma PayPal w swoim najnowszym raporcie zbadała, co najbardziej drażni klientów podczas kompletowania zamówień w sklepach internetowych. Co ciekawe, kupujących w Europie zwracają uwagę na inne elementy podczas zawierania transakcji. Dla większości z nich (63% ankietowanych Europejczyków) kluczowym elementem jest zaufanie do e-sklepu - jego brak powoduje niemal natychmiastową rezygnację z transakcji. Jakie bolączki najbardziej doskwierają naszym rodakom?
Polacy rezygnują z zakupów w sieci ze względu na takie czynniki, jak:
Raport przedstawił także informacje o elementach, które stanowią zachętę dla kupujących. Okazuje się, że Polacy są bardziej skłonni do dokonania zakupów, jeśli mają możliwość skorzystania z darmowej dostawy. Równie optymistycznie korzystają także z usług platform sprzedażowych, które oferują opcję dostawy (a także zwrotów) zamówień bezpośrednio do sklepów stacjonarnych.
Które z wyników raportu okazały się dla Ciebie najbardziej zaskakujące? Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Z miesiąca na miesiąc obserwujemy dynamiczny rozwój firmy InPost - jednego z liderów na rynku usług logistycznych. Na łamach Prasówki pisaliśmy, chociażby o wprowadzeniu ekologicznego systemu zwrotów czy debiucie bezdotykowych automatów paczkowych. To jednak nie koniec nowości z jakimi będą mogli spotkać się usługobiorcy w najbliższej przyszłości. Jakie działania podejmie InPost w najbliższych miesiącach?
Czy nowe usługi InPost’u okażą się równie rewolucyjne, co flagowy projekt firmy - Paczkomat? Więcej o planach spółki przeczytasz tutaj.
Ta strona korzysta z plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu. W celu określenia uprawnień plików cookies edytuj ustawienia w swojej przeglądarce.