22.05.2023
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Co zmieniliby Polacy podczas zakupów online? eCommerce news no.45

Co wydarzyło się w branży eCommerce podczas ostatnich kilku tygodni? W 45. wydaniu Prasówki przedstawiamy subiektywne podsumowanie wiadomości z branży sprzedaży online. Dzięki lekturze tej edycji publikacji dowiesz się, co o kondycji polskiego eCommerce mówi wskaźnik BaseLinker Index. Przekonasz się, co według raportu PayPal drażni polskich e-konsumentów podczas zakupów. Odkryjesz także, jakie nowe usługi planuje wprowadzić firma logistyczna InPost. Zapraszamy do lektury!

Co o kondycji polskiego eCommerce mówi BaseLinker Index?

Czy istnieje wskaźnik, który kompleksowo opisuje kondycję polskiej branży eCommerce? Próby stworzenia takiego miernika podjęła się firma BaseLinker - twórca największego w Europie systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online. W ten sposób powstał BaseLinker Index, czyli miernik opierający się na danych zebranych z ponad 3 tysięcy polskich sklepów internetowych. Jakie informacje można odczytać z pozyskanych wyników?

  • W kwietniu 2023 roku firmy obecne w BaseLinker Index zanotowały wzrost liczby zamówień o 5 procent w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Dodatkowo ich całkowita wartość sprzedaży (GMV) wzrosła o ponad 11 procent, a średnia wartość pojedynczego zamówienia zwiększyła się o 6 procent.
  • W tym samym miesiącu sprzedaż transgraniczna (crossborder) zanotowała imponujący wzrost w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Konkretnie, odnotowano wzrost o 26 procent, co oznacza, że poziom sprzedaży międzynarodowej rósł prawie trzy razy szybciej niż sprzedaż na rynku krajowym.
  • Co ciekawe, w 2023 roku miesięczna dynamika sprzedaży jest praktycznie taka sama jak w poprzednim roku. Oznacza to, że tempo wzrostu sprzedaży w kolejnych miesiącach jest podobne do tego, które miało miejsce w roku ubiegłym.

Analitycy z BaseLinker planują aktualizować indeks z miesiąca na miesiąc. Zamierzasz śledzić go regularnie? Więcej informacji o najnowszych wynikach wskaźnika znajdziesz pod tym linkiem.

Raport PayPal odkrywa, co najbardziej drażni Polaków podczas e-zakupów

Dlaczego klienci rezygnują z zakupów? Firma PayPal w swoim najnowszym raporcie zbadała, co najbardziej drażni klientów podczas kompletowania zamówień w sklepach internetowych. Co ciekawe, kupujących w Europie zwracają uwagę na inne elementy podczas zawierania transakcji. Dla większości z nich (63% ankietowanych Europejczyków) kluczowym elementem jest zaufanie do e-sklepu - jego brak powoduje niemal natychmiastową rezygnację z transakcji. Jakie bolączki najbardziej doskwierają naszym rodakom?

Polacy rezygnują z zakupów w sieci ze względu na takie czynniki, jak:

  • wysokie opłaty za dostawę (66%) oraz wydłużony czas oczekiwania na przesyłkę (54%),
  • długość procesu zakupowego (46%),
  • obawy związane z bezpieczeństwem (44%),
  • brak preferowanego sposobu płatności (28%).

Raport przedstawił także informacje o elementach, które stanowią zachętę dla kupujących. Okazuje się, że Polacy są bardziej skłonni do dokonania zakupów, jeśli mają możliwość skorzystania z darmowej dostawy. Równie optymistycznie korzystają także z usług platform sprzedażowych, które oferują opcję dostawy (a także zwrotów) zamówień bezpośrednio do sklepów stacjonarnych.

Które z wyników raportu okazały się dla Ciebie najbardziej zaskakujące? Więcej informacji znajdziesz tutaj.

InPost kontynuuje ekspansję. Z jakich nowych usług będziemy mogli wkrótce skorzystać?

Z miesiąca na miesiąc obserwujemy dynamiczny rozwój firmy InPost - jednego z liderów na rynku usług logistycznych. Na łamach Prasówki pisaliśmy, chociażby o wprowadzeniu ekologicznego systemu zwrotów czy debiucie bezdotykowych automatów paczkowych. To jednak nie koniec nowości z jakimi będą mogli spotkać się usługobiorcy w najbliższej przyszłości. Jakie działania podejmie InPost w najbliższych miesiącach?

  • Usługi logistyczne polskiego giganta dostępne są nie tylko w kraju. Firma działa także na rynkach zagranicznych m.in. w Wielkiej Brytanii czy we Francji. Zauważając rosnącą popularność zagranicznej sprzedaży online, InPost postanowił opracować własny system wysyłki międzynarodowej. Dotychczas zagraniczna dostawa ze względu na wyższe niż krajowe koszty zniechęcała wielu klientów do zakupów. Wdrożenie spójnego systemu wysyłki w aż 9 krajach europejskich (bo w tylu działa InPost) to dotychczas największy pod względem logistycznym i procesowym projekt spółki. Prace nad nim potrwają około 18 miesięcy.
  • Z najnowszych doniesień wynika ponadto, że spółka Rafała Brzoski planuje wdrożyć swój własny model płatności. Szczegóły dotyczące tej usługi nie są jeszcze znane, jednak sam CEO firmy określa je mianem “prawdziwej rewolucji”. InPost Pay jest jak na razie testowany wśród zamkniętej grupy kupujących w sklepach internetowych wybranych sprzedawców.

Czy nowe usługi InPost’u okażą się równie rewolucyjne, co flagowy projekt firmy - Paczkomat? Więcej o planach spółki przeczytasz tutaj.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość