eCommerce news #no. 7. – prognozy i podpowiedzi

ecommerce_news7

Programy lojalnościowe powinny przejść zmianę, jeśli chcą nadążyć za potrzebami klientów eCommerce. Dziś proste programy punktowe nie działają na odbiorców, nie wzbudzają lojalności emocjonalnej. A co daje dobre efekty, gdy chcemy wyróżnić najbardziej lojalnych i zaangażowanych klientów? Marketing przy Kawie pisze o trzech najważniejszych sposobach:

  • oferty indywidualne, np. urodzinowe,
  • wcześniejszy dostęp do produktów i wydarzeń,
  • limitowane czasowo promocje.

Dlaczego działają? Ponieważ są indywidualne. Taką strategię przyjęli giganci eCommerce, w tym m.in. Nike. Spersonalizowany content, aplikacja i programy dla fanów sneakersów i butów do biegania pozwala na stworzenie oferty dostosowanej do konkretnej osoby. Warto uczyć się od najlepszych!

Do końca roku zostało jeszcze kilka miesięcy, jednak warto już teraz dowiedzieć się, jakie są przewidywania specjalistów co do przyszłego roku w eCommerce. Nowy Marketing pisz o siedmiu zjawiskach. Część z nich już dobrze znamy.

  • Zdobyć lojalnego klienta – według danych Forbesa aż 75% klientów kupuje w sklepie internetowym tylko raz. To prawdziwe wyzwanie dla sprzedawców i marketerów. Ich siły będą skupiać się na zdobyciu zaufania i skłonieniu klienta, by wrócił.
  • Dopasowanie do indywidualnych preferencji – reklama, oferta, a nawet sam produkt. Klienci będą oczekiwać doświadczeń zakupowych idealnie dopasowanych do swoich upodobań i potrzeb.
  • Voice shopping – rozwiązanie wygodne i szybkie, do którego przekonuje się coraz więcej konsumentów. W 2022 roku fraza “Okey Google” będzie słyszana bardzo często.
  • Z dbałością o innych – pokolenie Z jest pokoleniem konsumentów świadomych, doskonale obeznanych z internetem i wymagających. Od marek oczekują transparentności działań, odpowiedzialności społecznej i podejścia proekologicznego.
  • Mobile shopping – połowa Europejczyków kupuje przez telefon komórkowy. Czy Twój eCommerce jest na to przygotowany?
  • Automatyzacja eCommerce – przede wszystkim poprzez chatboty i wykorzystanie zdobyczy AI. Klienci oczekują całodobowej obsługi, łatwiejszego procesu zakupowego, dopasowanej do ich potrzeb oferty.
  • Zakupy i więź – w przyszłym roku nie będzie zmiany, jeśli chodzi o wartość social mediów i influencerów. Dziś popularne platformy stają się miejscem zacieśniania więzi, również z marką. Wykorzystaj to!

Na koniec – Senuto i architektura strony internetowej pod kątem SEO. Jak czytamy w artykule, “uporządkowana architektura informacji w dużym stopniu wpływa na zachowanie użytkowników, co z kolei przyczynia się do wyższych pozycji w Google”. Sprawdź, jak w pięciu krokach zaplanować architekturę i jakie korzyści przyniesie to działanie!

 

Źródła:

https://bit.ly/3o8DDv4

https://bit.ly/3CODb9p 

https://bit.ly/3odSch1