Rynek eCommerce zmienia się nieustannie. Co jakiś czas marki zaskakują nowymi modelami biznesowymi, a każdego dnia do grona klientów sklepów internetowych dołączają przedstawiciele nowych grup społecznych. Te zmiany przekładają się pozytywnie na wzrost sprzedaży w handlu internetowym, co potwierdzają najnowsze statystyki Głównego Urzędu Statystycznego. Aby jednak mieć pewność, że Twój biznes online będzie rozwijał się równie dynamicznie, warto być na bieżąco z najnowszymi informacjami, śledzić działania konkurencji i monitorować branżowe wskaźniki. W tym celu, jak zawsze co dwa tygodnie, zachęcamy do lektury Advoxowej Prasówki. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z jej 66. wydaniem!
Pokolenie Silvers, czyli osoby powyżej 50 roku życia coraz bardziej zaznaczają swoją obecność w sieci. Aktywnie korzystają oni ze smartfonów, bankowości mobilnej czy zakupów online. Jakich doświadczeń oczekuje ta grupa klientów i jak dopasować do nich proces sprzedaży? To właśnie zbadała firma Efigence, prezentując wyniki w raporcie "SilversTech Navigators". Zgodnie z publikacją:
Prowadząc sklep internetowy, warto zadbać o to, by spełnić oczekiwania tej grupy i zapewnić im wygodne i intuicyjne środowisko zakupowe. Warto zacząć od zoptymalizowania strony internetowej pod kątem zasad dostępności cyfrowej, a także bezpieczeństwa. Należy również zadbać o klarowny układ strony oraz prosty proces zakupowy, minimalizując liczbę kroków potrzebnych do finalizacji transakcji. Jest to szczególnie istotne, ponieważ według danych Głównego Urzędu Statystycznego do 2050 roku osoby powyżej 50 roku życia mogą stanowić prawie połowę polskiego społeczeństwa.
Czy Twój sklep spełnia potrzeby wszystkich pokoleń? Zapoznaj się z pełnym raportem tutaj.
Wiele wskazuje na to, że handel internetowy czeka kolejny rok nastawiony na rozwój. Według badań Głównego Urzędu Statystycznego w styczniu 2024 wartość sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) była o 11% procent wyższa niż w styczniu 2023 roku.
Polscy konsumenci najchętniej sięgają po produkty z kategorii “tekstylia, odzież i obuwie” - udział sprzedaży tych produktów na rynku wzrósł z 21,5% do 27,2%. Równie wysoki wynik zanotowały produkty z kategorii “prasa i książki”, która zwiększyła swój udział z 22,9% do 26,3%.
Jakie czynniki wpływają na rosnącą popularność zakupów online w 2024 roku? Zdaniem ekspertów wpływ na zwiększone zainteresowanie tą formą zakupów mają:
Jak oceniasz pierwsze miesiące 2024 roku w e-handlu? Więcej doniesień z polskiej branży znajdziesz pod tym linkiem.
Zastanawiasz się czy w eCommerce jest jeszcze miejsce nowe podejście do sprzedaży? Biorąc pod uwagę ciągły rozwój technologii z pewnością w najbliższych latach będziemy obserwować jeszcze wiele (mniej lub bardziej udanych) pomysłów na biznes online. Inspirującą współpracą, którą już teraz można obserwować jest kolaboracja firmy logistycznej DHL z marką Refluant, która skupia się wokół mody cyrkularnej. Na czym dokładnie polega ten pomysł?
Refluant to platforma zajmująca się sprzedażą odzieży z drugiej ręki. Ubrania i akcesoria, gromadzone w szafach klientów (których łączna wartość obecnie szacowana jest na ponad 2 biliony dolarów!), są skupowane, a następnie odsprzedawane innym sklepom internetowym. W zależności od wartości sprzedawanych produktów, Refluant oferuje dwa rodzaje usług - Concierge dla luksusowych marek oraz Take Back dla każdej marki modowej. W ten sposób ubrania mogą zyskać drugie życie i "powrócić w obieg", zgodnie z dbałością o środowisko i zrównoważonymi praktykami biznesowymi.
Dotychczasowym problemem Refluant był niewydajny proces logistyczny, który utrudniał dalszy rozwój marki. Dzięki partnerstwu z DHL udało się stworzyć rozwiązanie, które nie tylko sprawnie zarządza dostawami, ale także systemem zwrotów, który znacznie upraszcza proces sprzedaży.
Z modelem biznesowym Refluant zapoznasz się tutaj. Co sądzisz o takiej formie sprzedaży online?