Wsparcie dla eCommerce cz. 2 – Instagram

eCommerce - Instagram

Zapraszamy na kolejny artykuł z cyklu, w którym pokazujemy, jak przy pomocy social mediów wesprzeć działania sprzedażowe i wizerunkowe Twojego eCommerce. Tym razem przybliżymy możliwości Instagrama.

Instagram eCommerce

Działania social commerce na Instagramie dają szereg możliwości. Potencjał sprzedażowy tej platformy potwierdzają liczby: 62% użytkowników Instagrama odkrywa nowe produkty poprzez Instagram Stories, 130 milionów osób każdego miesiąca klika w posty z otagowanymi produktami. Zgodnie z przewidywaniami analityków Deutsche Bank – dochody z zakupów na Instagramie w 2021 roku wyniosą 10 miliardów dolarów. Jest więc o co i o kogo walczyć.

Od sklepu do zakupowych transmisji live

Jakie możliwości daje ta platforma? Po pierwsze – sklep na Instagramie. Funkcja mocno powiązana ze sklepem na Facebooku. Aby utworzyć własny, instagramowe konto firmowe połącz z kontem facebookowym. Taka konfiguracja zajmie Ci niecałe 30 minut.

Jako profil firmowy możesz tagować produkty, które pokazujesz na zdjęciach. Dzięki tej funkcji użytkownik od razu zobaczy, ile produkt kosztuje. Będzie też mógł przejść bezpośrednio do witryny sprzedażowej

Instagram stale się rozwija. Krokiem milowym w budowaniu swojego potencjału sprzedażowego stał się Instagram Checkout. Dzięki tej funkcjonalności użytkownik może kupić produkt bezpośrednio w aplikacji. Proces płatności jest bardzo uproszczony – do zakupu wystarczy imię, nazwisko< adres e-mail, dane rozliczeniowe oraz adres wysyłki. Dla branży eCommerce Instagram Checkout jest ogromną szansą – gwarantuje szybkość zakupu i bezpieczeństwo. Ponadto, cały proces zakupowy z perspektywy użytkowników jest bezproblemowy i intuicyjny.

Początek pandemii sprawił, że większość sprzedaży przeniosła się do świata online. Jednak klienci wciąż cenili bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem – sprzedawcom. Mimo że dziś sklepy stacjonarne funkcjonują normalnie, to zakupy na żywo wciąż dają wiele możliwości dla branży eCommerce. W czasach dystansu społecznego Mark Zuckenberg podał informacje, że każdego dnia 800 milionów ludzi uczestniczy w wideo na żywo na Facebooku i Instagramie. Live shopping łączy doświadczenia zakupów stacjonarnych (uczestnicy mogą zadawać pytania w komentarzach, widzą produkt z bardziej rzeczywistej perspektywy niż na zdjęciu).

Myśląc o możliwościach Instagrama w kontekście rozwoju eCommerce nie możemy pominąć Insta Stories, które są jednym z pierwszych miejsc kontaktu potencjalnych klientów z marką. To właśnie stories mają duży potencjał sprzedażowy. Umożliwiają tagowanie produktów i linkowanie bezpośrednio do strony. 

Instagram to wreszcie jedna z najważniejszych platform do rozwoju influencer marketingu. Mądre współprace z twórcami mogę nie tylko pomóc zwiększyć sprzedaż, ale także zwiększyć zaufanie klientów do marki. 

Wszystkie opisane wyżej działania mają charakter organiczny. Tworząc konto swojej marki na Instagramie, nie zapomnij o płatnych kampaniach i wyborze adekwatnego celu – zasięgu, świadomości marki, ruchu, instalacji aplikacji czy konwersji. Cel ściśle powiązany jest z formatem reklamowym, treścią i miejscem wyświetlania reklamy. 

Tych błędów nie popełniaj

Najlepiej uczyć się na cudzych błędach, dlatego obserwuj marki (nie tylko konkurencję), reakcje użytkowników i wyciągaj wnioski. 

Wśród najpopularniejszych błędów, które powielają marki jest sposób komunikacji – niedostosowany do medium, powielany z innych kanałów social mediowych. Pamiętaj, że każde medium rządzi się swoimi prawami. Dbając o spójność wizerunku marki, pamiętaj o różnych grupach odbiorców, którzy obserwują Cię w wybranych kanałach. 

Druga kwestia to techniczne podstawy jak tagowanie produktów, angażowanie odbiorców poprzez CTA, czy zdjęcia produktów nieadekwatne do stylu i przekazu treści.

Instagram jest medium wizualnym – zadbaj o spójność zdjęć, ich atrakcyjność, twórz ciągłość treści, dzięki czemu lepiej zapadniesz w pamięci potencjalnym klientom.