03.11.2021
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

eCommerce news #no. 9

Jak tworzyć wartościowy content B2B? Odpowiedź daje najnowszy artykuł Izby Gospodarki Elektronicznej. Marta Ostrowska, członek Zespołu Contentowego Grupy Merytorycznej B2B eCommerce oraz Ekspert e-Izby daje szereg praktycznych wskazówek oraz przedstawia fakty, którymi warto się kierować planując świadomie strategię content marketingową. Mowa m.in. o kierowaniu komunikatów do człowieka, ważna jest więc wiedza i empatia. Po drugie, istotne jest skupienie na celu, a więc pozyskaniu odbiorców o wysokim potencjale konwersji. Kolejną kwestią jest wybór rodzajów treści, które będą atrakcyjne dla klienta biznesowego, będą wspierać sprzedaż i zwiększą szansę na konwersję. Zgodnie z badaniami, najczęściej wykorzystywanymi typami treści w content marketingu B2B w ciągu ostatniego roku były: artykuły blogowe, newslettery, case studies, materiały video oraz eventy wirtualne, w tym webinary. Popularnością cieszyły się również też infografiki, e-booki czy whitepapery. Równie ważny co wybór treści, jest wybór kanałów, na których chcemy dystrybuować treści. W kontekście branży B2B najważniejszą rolę pełnią social media z LinkedIn na czele. W dalszej kolejności są newsletter i blog firmowy.

W artykule znajdziecie także instrukcję krok po kroku, jak skutecznie zachęcić klienta biznesowego do skorzystania z usług dzięki content marketingowi.

Content marketing wspiera działania SEO, więc płynnie warto przejść do artykułu Senuto, z którego dowiesz się tego, jak stworzyć najlepszy opis strony – meta description. Ten pozornie nieistotny i mało widoczny element jest istotny w kontekście optymalizacji SEO. Jak sprawdzić meta description Twojego eCommerce? Są na to 4 sposoby:

  • w kodzie strony,
  • w wyszukiwarce,
  • przy pomocy dedykowanych wtyczek,
  • w CMS.

Z artykułu poznasz również, jaka jest relacja między optymalizacją meta description a wynikami SEO, a także przeczytasz praktyczne wskazówki o tym, jak stworzyć poprawny opis strony i w sposób naturalny umieścić w nim frazy kluczowe, emotikony i CTA. Dopełnieniem treści są przykłady dobrze i źle napisanych meta description.

Ostatni artykuł z dzisiejszej prasówki dotyka tematu niestandardowych alertów w Google Analytics. Przykładem takiego alertu jest ten informujący o braku lub spadku ruchu, spadku liczby transakcji, czy spadkiem wyświetleń słowa brandowego. Z tekstu opublikowanego na łamach portalu Marketing i Biznes dowiecie się dokładnie, jak krok po kroku ustawić różnego typu niestandardowe alerty tak, by kluczowe informacje mieć zawsze pod kontrolą.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość