Jeśli śledzisz na bieżąco eCommercowe wieści to z pewnością słyszałeś o wzmożonych działaniach związanych z ochroną znaku towarowego Paczkomat® przez firmę InPost. Co jeszcze wydarzyło się w branży w ostatnim czasie? Najciekawsze wiadomości ze świata e-handlu czekają na Ciebie w 39. wydaniu Advoxowej Prasówki. Już teraz dowiedz się więcej o nowej usłudze Poczty Polskiej oraz oczekiwaniach konsumentów sformułowanych w raporcie serwisu Interaktywnie.com. Przeczytasz?
Na polskim rynku eCommerce funkcjonuje już ponad 150 aptek internetowych - w jakim kierunku zmierza wirtualny rozwój branży farmaceutycznej?
Polacy coraz częściej korzystają z usług e-aptek, o czym świadczy fakt, że leki online kupuje już 16% internautów. Tempo rozwoju tego segmentu spowalniają jednak restrykcyjne przepisy prawa farmaceutycznego, a także specyfika samej oferty. Polskie prawo zezwala jedynie na sprzedawanie online leków bez recepty. Ograniczeniem są także kwestie związane z bezpieczeństwem i przechowaniem produktów podczas dostawy. Naprzeciw potrzebom logistycznym e-aptek wyszła Poczta Polska, prezentując swoją nową usługę, Pocztex Thermo Tracking. Na czym ona polega?
Thermo Tracking to nic innego jak innowacyjny sposób na monitorowanie temperatury wewnątrz przesyłek. Weryfikacja jest przeprowadzana na każdym z etapów dostawy zamówienia, czyli przyjęcia, przewozu oraz dostarczenia przesyłki. Stała kontrola zawartości paczki połączona z szybką dostawą kurierską gwarantuje bezpieczny i sprawny transport artykułów farmaceutycznych w nawet najbardziej odległe miejsca w Polsce.
Korzyści z wdrożenia usługi dostrzegły apteki, które zdecydowały się na współpracę z Pocztą Polską - liczba nadawanych przez nie przesyłek wzrosła o 20%.
Więcej o Thermo Tracking przeczytasz tutaj. Czy branża, w której działasz również wymaga specjalistycznych rozwiązań?
Możesz zamówić przesyłkę do urządzenia Paczkomat®, odebrać zamówienie z maszyny Paczkomat® lub bezpiecznie zwrócić produkty za pośrednictwem Paczkomat® - taki sposób wykorzystywania słowa Paczkomat rekomenduje firma InPost, autor najpopularniejszego rozwiązania logistycznego w Polsce. Czy oznacza to, że konsument w drodze po odbiór zakupionych produktów będzie musiał “uważać na słowa”? Niekoniecznie, ponieważ operator kieruje zalecenia jedynie do swoich konkurentów na rynku. Jaki jest cel powyższego działania?
Odpowiedź jest prosta i wiąże się z ochroną znaku towarowego Paczkomat, który został zarejestrowany przez firmę już w 2009 r. w polskim Urzędzie Patentowym. Oznacza to, że InPost może zakazać używania komercyjne oznaczenia graficznego innym podmiotom i w ten sposób budować stabilną markę własną. Jednak ze względu na popularność rozwiązania samo słowo Paczkomat jest coraz częściej używane w języku potocznym w stosunku do wszystkich rodzajów automatów paczkowych na rynku.
Skutkiem powyższego działania w przyszłości może być całkowita utrata zdolności odróżniającej wyrażenia, co jest równoznaczne z odebraniem prawa do wyłącznego używania znaku towarowego. Realne zagrożenie pojawiło się w momencie, gdy Poczta Polska zwróciła się z wnioskiem o unieważnienie oznaczenia do odpowiedniego organu. Z tych właśnie powodów InPost dba o utrzymanie spójności w komunikowaniu o własnych usługach. W ciągu ostatnich dni klienci firmy, czyli właściciele eCommerce otrzymali wiadomość mailową przypominającą o nieodmienianiu słowa Paczkomat przez przypadki na stronach e-sklepów. Zdarzało się, że sklepy internetowe używały nieprawidłowego sformułowania w swoich koszykach zakupowych, formularzach wysyłkowych czy innych miejscach na stronie, a takie zabiegi utrwalają potoczne znaczenie wyrazu.
Działania spółki Rafała Brzoski wzbudziły kontrowersje wśród wielu internautów - a ty co o nich sądzisz? Przeczytasz o nich także pod tym linkiem.
Z tygodnia na tydzień słyszymy o nowych pomysłach wdrażanych przez sklepy internetowe. Jak z kolei zmieniają się zachowania i potrzeby e-kupujących w pierwszych miesiącach 2023 roku?
Wszystko wskazuje na to, że 2023 rok upłynie pod znakiem spójnych doświadczeń online i offline zgodnie ze strategią omnichannel. Po dwóch lat podporządkowanych izolacji i ograniczeniom klienci odczuwają potrzebę powrotu do bardziej osobistych interakcji podczas zakupów. Dynamiczny rozwój eCommerce zmienił, jednak oczekiwania względem sklepów stacjonarnych - kupujący zwracają szczególną uwagę na wygodę, łatwość transakcji i doświadczenia zakupowe.
W jaki sposób sprzedawać zgodnie z ideą omnichannel? Warto zwrócić uwagę na:
Zakupy w zgodzie z omnichannel jeden z trendów przedstawionych w raporcie serwisu Interaktywnie.com pt.: “e-commerce 2023. Opracowanie stanowi nie tylko zestawienie najpopularniejszych kierunków w stronę, których zmierza branża eCommerce. To także poradnik dotyczący tego, jak skutecznie prowadzić sklep internetowy w nadchodzących miesiącach.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapoznaj się z pełną wersją raportu.
Ta strona korzysta z plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu. W celu określenia uprawnień plików cookies edytuj ustawienia w swojej przeglądarce.