Prowadzenie sklepu internetowego w dzisiejszych czasach wymaga ciągłej obserwacji rynku - często okazuje się, że w wyniku niespodziewanych zmian nawet najbardziej prawdopodobne prognozy tracą znaczenie. Właśnie takie zmiany przyniósł początek 2022 r. - a ich wpływ na decyzje zakupowe klientów zbadała firma BLIK, publikując wyniki w swoim najnowszym raporcie. Przed nieoczekiwanymi wyzwaniami stanęło również social commerce oraz sektor MŚP - Facebook zdecydował się na rezygnację z funkcji sprzedaży live, podczas gdy mniejsi przedsiębiorcy w obawie przed kryzysem stale doskonalą User Experience swoich stron i sklepów internetowych. Jak widać, zmian jest naprawdę wiele - ale dzięki Advoxowej Prasówce żadna z nich nie powinna Cię zaskoczyć!
Wojna w Ukrainie, stale rosnąca inflacja oraz negatywne prognozy makroekonomiczne - te pojęcia rzutowały na nastroje konsumentów oraz ich decyzje zakupowe w pierwszej połowie 2022 r. Jak w tych specyficznych warunkach kształtował się rynek? Odpowiedzi na to pytanie udzielił BLIK, analizując dane transakcyjne z płatności mobilnych. Chwilowy spadek rentowności okazał się nieunikniony, jednak już od początku kwietnia większość branż zaczęła ponownie odnotowywać wzrosty sprzedaży. Co dokładnie wynika z raportu?
BLIK jest obecnie jedną z najpopularniejszych form płatności w polskim eCommerce, o czym świadczy fakt, że do stworzenia raportu wykorzystano dane transakcyjne z aż 1168 sklepów internetowych, odnotowane w okresie od stycznia do czerwca tego roku.
Szczegółowe wyniki badania znajdziesz tutaj.
Trendy w social media zmieniają się w zawrotnym tempie - jeszcze do niedawna twierdzono, że live shopping stanie się przyszłością social commerce. Natomiast w zeszłym tygodniu spółka Marka Zuckerberga zaskoczyła wszystkich informacją o tym, że Facebook rezygnuje z funkcji sprzedaży live. Do tej pory użytkownicy platformy mogli podczas prowadzenia transmisji oznaczać poszczególne produktu oraz tworzyć ich listy. Możliwość prowadzenia tego typu wydarzeń zniknie z początkiem października 2022 r. Jak Facebook tłumaczy powyższą decyzję?
Live shopping zadebiutował na Facebooku dwa lata temu - wówczas miała go wyróżniać przede wszystkim możliwość bezpośredniej interakcji z klientem. W ramach promocji serwis społecznościowy nawiązał współpracę ze światowymi markami, takimi jak Sephora czy Abercrombie&Fitch. Starania spółki Meta nie przyniosły jednak oczekiwanych wyników.
Podobne działania podjął niedawno TikTok, który także zrezygnował z testów zakładki live shopping w Wielkiej Brytanii. Plany rozwoju obu platform społecznościowych w dużej mierze motywowane były dużym sukcesem tej funkcjonalności w krajach azjatyckich. Szybko okazało się jednak, że zachodni konsumenci nie są entuzjastycznie nastawieni do zakupów na żywo. W odpowiedzi na potrzeby szerszego grona odbiorców Facebook opracował nowe rozwiązanie - jakie?
Krótkie i dynamiczne reelsy - to właśnie takie treści mają stać się podstawą nowej odsłony social commerce Facebooka. Zainteresowanie odbiorców tą formą wideo stale rośnie - czy przełoży się także na sukcesy w sprzedaży? Na pewno będziemy z ciekawością śledzić wyniki.
Więcej o decyzji Facebooka możesz przeczytać tutaj.
Intuicyjna nawigacja, estetyczny interfejs oraz prosta ścieżka zakupowa - to tylko część elementów, które wpływają na decyzję użytkownika o pozostaniu na stronie. Według raportu Data Points to właśnie niedopracowany UX design odpowiada za upadek platform eCommerce - i to w aż 70%. Zminimalizowanie tego wyniku wymaga umiejętnego połączenia wiedzy o indywidualnych potrzebach klienta z nowymi trendami w branży. Wśród rozwiązań, które pozytywnie wpływają na doświadczenia zakupowe klienta, wyróżnia się:
Dopracowanie sklepu internetowego pod kątem UX pozwala na realne zwiększenie konwersji. Należy jednak mieć świadomość, że takie działania wymagają dużych nakładów pracy oraz specjalistycznej wiedzy. Wprowadzenie powyższych rozwiązań może stanowić więc wyzwanie dla małych i średnich przedsiębiorców. Mimo to coraz więcej z nich decyduje się na wprowadzanie innowacyjnych funkcjonalności. W Polsce mniejsze sklepy online rozpoczynają metamorfozę swoich stron internetowych od eliminacji obowiązku założenia konta - takie drobne zmiany mogą okazać się kluczowe, szczególnie w obecnych, kryzysowych czasach.
Więcej o wynikach badania przeczytasz w tym artykule.
Ta strona korzysta z plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu. W celu określenia uprawnień plików cookies edytuj ustawienia w swojej przeglądarce.