19.06.2023
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Co odpowiada za ciągły wzrost sprzedaży online? eCommerce news #no. 47

Choć okres wakacyjny zbliża się wielkimi krokami, branża eCommerce nie zwalnia tempa. Ostatnie tygodnie przyniosły wiele interesujących wieści. Izba Gospodarki Elektronicznej opublikowała wyniki raportu, z którego wynika, że Polacy cenią sobie zakupy w formie omnichannel. Jeszcze w czerwcu na rodzimym rynku zadebiutuje nowa platforma typu marketplace. Natomiast za granicą kupujący będą mogli skorzystać z wirtualnej przymierzalni Google. Koniecznie zapoznaj się z branżowymi wiadomościami, nim udasz się na upragnione wakacje. Przeczytaj 47. wydanie Advoxowej Prasówki już teraz!

E-konsumenci kupują częściej i więcej, czyli wyniki 8. edycji raportu e-Izby

Co charakteryzuje branżę eCommerce w kraju? Izba Gospodarki Elektronicznej nieustannie bada zarówno zachowania polskich konsumentów, jak i kierunek rozwoju sklepów internetowych. Niedawno we współpracy z Mobile Institute powstała już 8. edycja raportu pt.: „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”. Czego możemy dowiedzieć się dzięki lekturze publikacji?

To pierwsza edycja raportu, w której aż 100% badanych zadeklarowało, że kiedykolwiek kupowało w sieci. Powodami maksymalnego wzrostu liczby osób zamawiających online z pewnością są: częste promocje, coraz lepsze warunki zwrotu oraz dostawy, atrakcyjne ceny oraz wzrost popularności płatności odroczonych. Niezwykle istotną rolę odgrywa także rozwój sprzedaży w modelu omnichannel - aż 73% internautów uważa, że ważne jest, aby marka była dostępnaw wielu kanałach jednocześnie. Klienci coraz chętniej i częściej korzystają z możliwości złożenia zamówienia na różnych urządzeniach. Chętnie łączą także zakupy online z ich stacjonarnym odpowiednikiem (np. odbierając przesyłkę w salonie sklepu).

Ponadto warto zwrócić uwagę m.in. na to, że:

  • 51% internautów zakupiło coś w odpowiedzi na reklamę w social media,
  • 60% konsumentów przyznaje się do porzucania koszyków zakupowych w sieci,
  • 42% e-klientów kupuje onlinei 5 i więcej razy w miesiącu,
  • 51% ostatnich zakupów użytkowników zostało dokonanych na urządzeniu mobilnym.

Jak wynika z raportu polska branża eCommerce stoi obecnie przed stabilną szansą na rozwój i lojalizację swoich klientów. Klienci są zadowoleni z przemian, jakie miały miejsce w e-handlu po pandemii. Nowoczesne rozwiązania zakupowe, lepszy kontakt oraz innowacje w sposobach płatności i dostaw cieszą się pozytywnym odbiorem. Dodatkowo promocje okazują się skutecznym sposobem na przetrwanie w czasach spowolnienia gospodarczego i wzrostu cen.

Więcej informacji o branżowych zmianach i zakupach w duchu omnichannel przeczytasz tutaj.

Czy nowy pomysł Google na wykorzystanie AI zrewolucjonizuje rynek e-handlu?

Branżowi liderzy prześcigają się w tworzeniu nowych rozwiązań w swoich sklepach internetowych. Innowacyjne funkcjonalności szczególnie często można spotkać wśród przedstawicieli z branży fashion. Naprzeciw potrzebom klientów kupujących modę online wyszła także firma Google. Na czym polega jej pomysł?.

Google opracowało własny model Generatywnej Sztucznej Inteligencji i na tej podstawie stworzyło projekt wirtualnej przymierzalni. Choć na rynku istnieje już wiele tego typu rozwiązań to tę propozycję wyróżnia technologia, którą Google nazywa “diffusion-based AI model”. Co tkwi w istocie tej innowacji?

Model Google zestawia ze sobą dwa obrazy - zdjęcie ubrania oraz zdjęcie jednej z wybranych sylwetek (wybranej na podstawie fotografii osób w rozmiarach XXS-4XL reprezentujących różne odcienie skóry, kształty ciała, pochodzenie etniczne i rodzaje włosów). W ten sposób algorytm jest w stanie zwizualizować, jak dany rodzaj ubrania będzie układał się na konkretnym typie sylwetki - gdzie będą tworzyć się załamania i zgięcia, a gdzie będzie prezentować się zbyt luźno lub obcisłe.

Wirtualna przymierzalnia będzie w pierwszej kolejności testowana w Stanach Zjednoczonych w ramach aktualizacji usługi Google Zakupy. Niewykluczone, że wkrótce pojawi się także i w Polsce.

Jesteś ciekawy, jak dokładnie działa AI stworzone przez Google? Sprawdź ten artykuł.

Co zmieni debiut konkurenta Allegro na polskim rynku marketplace?

Platforma sprzedażowa, na której z łatwością zakupisz większość produktów w szybki i wygodny sposób - ten opis z pewnością od razu przywodzi na myśl firmę Allegro. Polacy pokochali zakupy na tej platformie sprzedażowej, która przez ponad 20 lat wypracowała sobie tytuł lidera w kraju. Z branżowych doniesień wynika, jednak że wkrótce, bo już 29 czerwca, na rynku pojawi się nowa tego typu platforma sprzedażowa.

Wszystko.pl to portal typu marketplace stworzony przez firmę Comarch - globalnego dostawcę biznesowych rozwiązań IT. Od zeszłego roku właściciele platformy prowadzili testy, w których brali udział pracownicy Grupy Kapitałowej Comarch. Dzięki temu udało się uzyskać cenne informacje dotyczące potrzeb sprzedawców i kupujących oraz feedback dotyczący poszczególnych funkcjonalności strony.

Dotychczas na platformie zarejestrowało się już ponad 11 tysięcy sprzedawców. Wśród nich znajdują się popularne marki z różnych branż takie jak: Bielenda, Trefl czy Homla. W momencie premiery na portalu będzie dostępnych kilka milionów ofert. Wszystko.pl dąży przede wszystkim do zapewnienia konsumentom wielu korzyści, w tym przejrzystego wyglądu strony, prostych procesów zakupowych oraz uniknięcia uczucia przesytu informacjami.

Za niespełna dwa tygodnie serwis będzie dostępny dla wszystkich kupujących oraz sprzedających. Tymczasem dodatkowe informacje o nowym marketplace znajdziesz w tym artykule.

Zamierzasz obserwować rozwój platformy?

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość