17.07.2023
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Co czeka globalny rynek sprzedaży online? eCommerce news #no. 49

Choć koniec lipca w branży eCommerce wydaje się być zdecydowanie bardziej spokojny, to wciąż obfituje w nowe wiadomości, z którymi warto pozostać na bieżąco. Poszukujesz miejsca, które pozwoli Ci w szybki sposób nadrobić rynkowe zaległości? Zdecydowanie dobrze trafiłeś! W 49. wydaniu Prasówki znajdziesz krótkie podsumowanie najważniejszych informacji ze świata e-handlu. Dowiesz się m.in., jak rysuje się przyszłość globalnego rynku eCommerce. Przekonasz się o tym, co dzieli oraz co łączy e-konsumentów z różnych pokoleń. Poznasz także plany aplikacji TikTok na rozwój sprzedaży online. Zapraszamy do lektury!

Globalny rynek eCommerce bije kolejne rekordy. The FIS Global Payments Report 2023

8,6 billionów dolarów - taką wartość w 2026 roku osiągnie globalny rynek eCommerce zgodnie z przewidywaniami sformułowanymi w raporcie pt.: “The FIS Global Payments Report 2023”. Powyższa prognoza tworzy obiecujący obraz przyszłości branży e-handlu. W latach 2021-2022 większość regionów na świecie odnotowała dwucyfrowy wzrost, a najwyższy zanotowano na Bliskim Wschodzie i w Afryce, gdzie wyniósł 21%. Do osiągnięcia powyższego wyniku przyczyniło się m.in.:

  • zwiększenie zaufania względem płatności cyfrowych,
  • postęp technologiczny i poprawa infrastruktury cyfrowej,
  • większa dostępność sklepów internetowych dla różnych grup konsumentów.

Postępujący rozwój eCommerce we wszystkich regionach stwarza atrakcyjne możliwości dla sprzedaży online w transgranicznym modelu, czyli inaczej - crossborder commerce. Czy to jednak oznacza, że globalny rynek będzie rozwijał się bez żadnych trudności?

Choć sformułowane prognozy są bezsprzecznie pozytywne, to twórcy publikacji zauważają także pewne wyzwania związane z utrzymaniem trwałego wzrostu wartości rynku. Raport wskazuje, że brak infrastruktury cyfrowej i integracji finansowej na niektórych rynkach wschodzących może utrudniać rozwój handlu elektronicznego. Ponadto wyzwania regulacyjne i bariery w handlu transgranicznym (takie jak np. różnice kulturowe czy odmienne preferencje konsumentów w poszczególnych krajach) mogą stanowić przeszkodę dla firm, które chcą rozwijać się globalnie.

Jak Twoim zdaniem będzie kształtować się przyszłość globalnego eCommerce? Czy zgadzasz się założeniami przedstawionymi w raporcie? Chcesz dowiedzieć się więcej? Z dokładnymi prognozami zapoznasz się pod tym linkiem.

Nowe podejście do social commerce? TikTok Shop z nowym pomysłem na sprzedaż online

W 2023 roku z różnych rodzajów platform społecznościowych korzysta już około 60% społeczeństwa na świecie (zgodnie z raportem Smart Insights). Średni czas spędzany w tym celu przed ekranem smartfona wynosi prawie 3 godziny dziennie. Jedną z aplikacji, na której najchętniej użytkownicy spędzają czas, jest TikTok. Jego odbiorcy poświęcają około 95 minut dziennie na oglądaniu krótkich treści wideo. Nic więc dziwnego, że twórcy tej platformy postanowili podjąć kolejne kroki w celu rozwinięcia działań w obszarze eCommerce. Na czym polega nowy pomysł TikToka ukryty pod tajemniczą nazwą “Project S”?

Nowy model sprzedaży to połączenie popularności aplikacji i rosnących możliwości eCommerce. Innowacyjne rozwiązanie zakłada możliwość zakupu produktów, które użytkownicy zobaczą w swoich ulubionych filmach. Kiedy możemy spodziewać się premiery tej funkcji? Choć data nie jest znana, to w ostatnich tygodniach brytyjscy posiadacze TikToka mogli już przetestować te opcje - w ich aplikacjach pojawiła się zakładka “Trendy Beat”, w której mogli przeglądać oferty przedmiotów, które niedawno oglądali w formie wideo.

Pierwsze wrażenie z korzystania z Trendy Beat przywodzi na myśl rozwiązanie, które jakiś czas temu wdrożył Amazon w celu promocji najlepiej sprzedających się produktów. Czy Tiktokowa wersja powtórzy sukces amerykańskiego giganta? Odpowiedź na to pytanie nie pojawi się tak szybko, ponieważ “Project S” przechodzi dopiero przez fazę testów. Z pewnością jednak będziemy śledzić na bieżąco rozwój aplikacji.

Więcej o nowym pomyślę TikToka przeczytasz tutaj.

Gen Z czy Milenialsi - kto kupuje częściej online? Badanie PayPal

Młode pokolenia zdecydowanie częściej stawią na zakupy internetowe. Potwierdza to najnowsze badanie operatora płatności online PayPal. Wynika z niego, że pokolenie Milenialsów (osoby urodzone między 1981-1996 rokiem) oraz Gen Z (roczniki 1997-2012) dominują pośród konsumentów eCommerce. W Polsce stanowią aż 90% wszystkich e-konsumentów. Choć wydawać, by się mogło, że ze względu na niewielką różnicę wieku ich potrzeby są podobne, to jednak rzeczywistość kształtuje się inaczej. Ze względu na to, że te generacje dorastały na tle intensywnych przemian gospodarczych i kulturowych, oczekują kreowania odmiennych doświadczeń zakupowych

Na co zwrócić uwagę, chcąc zwiększyć lojalność klientów z pokolenia Z? A czego z kolei wymagają Milenialsi?

  • Milenialsi są znacznie bardziej skłonni do składania wielokrotnych zamówień w tym samym e-sklepie. Natomiast Gen Z porusza się swobodniej między platformami sprzedażowymi, dokonując często spontanicznych zakupów.
  • Poszczególne pokolenia mają różne preferencje zakupowe. Przedstawiciele Gen Z najczęściej stawiają na subskrypcję serwisów streamingowych oraz zakup biletów. Milenialsi skupiają się bardziej na rzeczach materialnych, kupując znacznie częściej meble czy akcesoria.
  • Młodsze roczniki chętniej sięgają po zakupy w zagranicznych sklepach internetowych.

Pomimo istotnych różnic międzypokoleniowych istnieją także pewne podobieństwa. Generacje łączy to, że przed dokonaniem zakupów prawie zawsze poszukują informacji o produkcie lub usłudze w mediach społecznościowych. Dla Milenialsów źródłem zakupowych inspiracji są takie platformy jak Instagram, Facebook czy Youtube. “Zetki” częściej korzystają z serwisów typu TikTok bądź Pinterest. Oba pokolenia cenią sobie również bezpieczeństwo płatności internetowych. Prawie połowa z nich czuje się pewnie, korzystając z zaufanych metod zapłaty. Dla ok. 30% z nich wydłużony proces płatności jest punktem zapalnym do porzucenia koszyka.

Jesteś ciekawy, co jeszcze odróżnia oba pokolenia od siebie? Sprawdź ten artykuł.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość