22.04.2020
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Wzrosty w eCommerce a usługi kurierskie i pocztowe

Nawet te przedsiębiorstwa, które do tej pory eCommerce traktowały jako złowrogą wizję przyszłości, z konieczności przeniosły się do świata sprzedaży online. Nagły wzrost zamówień w eCommerce stanowi wyzwanie nie tylko dla samych sprzedawców i ich procesu realizacji zamówień, ale także dla przewoźników i firm kurierskich, które dostarczają produkty do odbiorców końcowych. Zobaczmy, jak radzą sobie najpopularniejsze z nich w tym trudnym okresie.

W samych dwóch tygodniach marca 2020 roku sprzedaż produktów spożywczych wzrosła o blisko 250%, produktów z branży zdrowie i uroda o ok. 140%, a elektroniki o blisko 2/3. Te wszystkie produkty muszą być dostarczone do klienta końcowego, które ma kilka możliwości dostawy. Dlatego, jeśli prowadzisz swój sklep online musisz wziąć pod uwagę współpracę z najlepszymi firmami oferującymi usługi kurierskie.

Paczkomaty InPost

Koronawirus wywołał boom na paczkomaty, a sam InPost przyspieszył wprowadzenie weekendowych dostaw, które do końca kwietnia 2020 roku pozostają w regularnej cenie. Już od dłuższego czasu kupujący coraz chętniej korzystają z przesyłek paczkomatowych, które szturmem podbiły polski rynek. Bezkontaktowe metody odbioru przesyłek stały się jeszcze popularniejsze, a weekendowa dostawa to dodatkowy argument na skorzystanie właśnie z tego typu dostawy.

Jeżeli jako odbiorca obawiasz się o kontakt z klawiaturą paczkomatu, masz możliwość bezdotykowego odbioru paczki. Co prawda taka możliwość była dostępna jeszcze przed epidemią, jednak teraz liczba zainteresowanych nią klientów zdecydowanie wzrosła.

Przesyłki kurierskie

Większość wiodących firm kurierskich wprowadziła dostawę przesyłek bez podpisu odbiorcy. Co w takim razie z możliwością niepowołanego odbioru przesyłki? W przypadku UPS, InPost, a także DPD nie będzie potrzebny podpis odbiorcy. InPost dostarczy kod obioru, który wystarczy, że podamy kurierowi w momencie dostawy. W UPS mimo zmiany w procesie kurier wciąż będzie musiał nawiązać kontakt z klientem. Odbiorca musi w momencie doręczenia paczki potwierdzić jej odbiór oraz, jeśli dotyczy, pokazać dokument tożsamości ze zdjęciem.

A co z Pocztą Polską?

Wielu utożsamia pocztę z reliktem minionej epoki, jednak także ona dostosowała się do obecnej sytuacji. Zaczynając od godzin otwarcia placówek, na zamknięciu placówek w galeriach handlowych kończąc.

  • 6 godzin – tyle będą otwarte placówki w dni robocze

Odbiór przesyłek kurierskich (Pocztex) dostarczanych przez Pocztę Polską będzie odbywał się na podobnych zasadach jak w przypadku usług świadczonych przez firmy prywatne. Metodą zapewniającą bezpieczeństwo ma być okazanie z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości, np. dowodu osobistego, paszportu czy prawa jazdy. Pracownik spisze 4 ostatnie cyfry numeru okazanego dokumentu. 

Usługa Smart Allegro

Także największy polski marketplace, który przeżywa szturm użytkowników, postanowił dołączyć do ogólnego trendu i wprowadził dalsze udogodnienia związane z dostawą "Smart Allegro". Do końca kwietnia usługa będzie dostępna dla wszystkich użytkowników za darmo. Czy takie rozwiązanie przyczyni się to do spopularyzowania rodzimej odpowiedzi na Amazon Prime?

Twój eCommerce - integracje zewnętrzne Magneto

Magento jest otwartą platformą eCommerce, która, dzięki możliwości wdrażania rozbudowanych funkcjonalności i zewnętrznym integracjom, świetnie sprawdzi się w ciągle zmieniających się warunkach rynkowych. W czasie pandemii koronawirusa eCommerce zanotował ogromny skok liczby zamówień - logistyka dostarczania produktów do klientów jest więc kluczowa dla budowania pozytywnego doświadczenia. Wybierając Magento masz możliwość integracji z wieloma zewnętrznymi systemami, w tym z największymi graczami wśród firm kurierskich, m.in. InPost, czy UPS. W Advox zajmujemy się wdrożeniami Magento i chętnie pomożemy Ci zbudować eCommerce dostosowany do Twoich potrzeb. Napisz do nas!

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość