02.01.2024
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Nowy rok, nowe spojrzenie na sklepy internetowe - eCommerce news no. 61

O czym przeczytasz w pierwszym w nowym roku wydaniu Advoxowej Prasówki? Znajdziesz tu m.in.: doniesienia o najnowszych branżowych trendach wg magazynu Forbes, statystyki dotyczące sprzedaży B2B w 2023 roku oraz analizę wykorzystania aplikacji mobilnych w eCommerce. Taka dawka informacji z pewnością dostarczy Ci kompleksowego spojrzenia na aktualne wydarzenia i kierunki rozwoju w świecie biznesu online. Zacznij nowy rok, będąc na bieżąco z branżą eCommerce! Zapraszamy do lektury!

Czym jest data-driven eCommerce? Trendy w e-handlu na 2024 rok według Forbes

Jakie trendy będą napędzać branżę e-handlu w 2024 roku? Jak podaje portal Forbes podstawowy kierunek rozwoju sklepów internetowych wiąże się z pojęciem “data-driven eCommerce”. Co to oznacza w praktyce?

Data-driven eCommerce to podejście zgodnie, z którym decyzje biznesowe podejmowane są w oparciu o analizę danych. Kluczowe aspekty tej strategii obejmują analizę i interpretację danych dotyczących zachowań klientów, składanych zamówień czy trendów rynkowych. Uzyskana w ten sposób wiedza pomaga m.in.: w maksymalizowaniu zysków, poprawie doświadczeń klientów czy zwiększeniu skuteczności działań marketingowych w sklepie internetowym.

To jednak nie jedyny element, jaki będzie dominował w branży w kolejnych miesiącach. Forbes wyróżnia, że znaczenie będą miały także:

  • narzędzia oparte na sztucznej inteligencji - rozwiązania AI (z ang. Artificial Intelligence) staną się jeszcze bardziej powszechne. Będą one wykorzystywane w takich obszarach jak: personalizacja, tworzenie inteligentnych silników wyszukiwania czy prognozowanie zachowań klientów.
  • ochrona prywatności - przewiduje się, że w 2024 roku branża eCommerce skoncentruje się na zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności danych. Znaczące zmiany w prawie ochrony danych (np. RODO w UE i CCPA w USA) wymuszają na przedsiębiorcach przestrzeganie surowych standardów dotyczących zbierania, przechowywania i wykorzystywania danych osobowych klientów.
  • Zmiana podejścia do reklam online - wycofanie tzw. “third party cookies” otwiera nowe wyzwania dla branży reklamowej (szczególnie online) i wymusza dostosowanie strategii marketingowych do nowych realiów i poszukiwanie nowych sposobów na efektywne docieranie do grupy docelowej.

Jak myślisz, o jakie kwestie można jeszcze uzupełnić tę listę? Więcej noworocznych inspiracji z branży eCommerce znajdziesz w pełnej wersji artykułu.

Dlaczego klienci B2B cenią transakcje online?

Rok 2023 okazał się udany dla przedsiębiorców działających w obszarze B2B, którzy postawili na cyfrową transformację i rozpoczęli sprzedaż online. Takie wnioski płyną z badania "B2B Buyer 2023" przeprowadzonego przez firmę Forrester i portal Digital Commerce 360. Zgodnie z jego wynikami - aż 85% wszystkich kupujących oceniło swoje doświadczenie na platformach sprzedażowych B2B jako doskonałe lub dobre. Osiągniecie tak wysokich wyników było możliwe dzięki zrozumieniu specyfiki zakupów biznesowych i wykorzystanie tej wiedzy podczas projektowania sklepów B2B online.

Co jest istotne dla klientów biznesowych podczas zakupów online?

Przede wszystkim charakteryzuje ich precyzyjne przygotowanie do transakcji, zdecydowanie odróżniające się od impulsywnych zakupów (które często ma miejsce w przypadku zakupów konsumenckich, B2C). Dla wielu z nich lepsze doświadczenia zakupowe oznaczają przede wszystkim:

  • przyśpieszenie procesu składania zamówienia (48%),
  • kompleksowe przedstawienie wszystkich niezbędnych informacji do podjęcia świadomej decyzji (25%),
  • łatwe śledzenie statusu zamówienia (24%),
  • wysoki poziom obsługi klienta online (22%),
  • zminimalizowanie kontaktu z przedstawicielem handlowym (11%).

Dodatkowo fakt, że kupujący B2B składają coraz częstsze zamówienia online, świadczy o atrakcyjności tej formy zakupów. Według ankietowanych ponad 50% kupujących B2B dokonuje codziennego zakupu dóbr lub usług dla swojej organizacji, z czego 32% dokonuje zakupów biznesowych co najmniej kilka razy dziennie. Natomiast 23% respondentów zadeklarowało, że robi zakupy co tydzień, a 17% - co 30 dni.

Więcej o specyfice eCommerce B2B przeczytasz w pełnej wersji raportu. Jak sądzisz, czy ta gałąź e-handlu będzie rozwijała się równie szybko w 2024 roku?

Jak często klienci sięgają po aplikacje sprzedażowe?

W 2023 roku odnotowano rekordowy wzrost pobrań aplikacji sprzedażowych. Klienci najchętniej korzystali z nich w okolicach Black Friday - zgodnie z analizą firmy Airship to właśnie wtedy klienci najchętniej pobierali aplikacje sprzedażowe. W tym czasie topowe aplikacje eCommerce takie jak Amazon czy Shein zaznały wyraźnego wzrostu popularności.

Podczas listopadowych zakupów online w 2023 roku, aż 63% konsumentów skorzystało z aplikacji sprzedażowych, z czego 31% specjalnie pobrało nowe aplikacje. Zakupy mobilne utrzymały się na wysokim poziomie w ostatnim kwartale roku. 51,8% zamówień online zostało złożonych przy pomocy smartfona. To wzrost o prawie połowę w porównaniu do 2022 roku.

Badanie wskazuje, że dla wielu sprzedających online decyzja o uruchomieniu aplikacji mobilnej może okazać się kluczowym elementem skutecznej strategii biznesowej. Ma to związek z tym, że potencjalni klienci sklepów internetowych spędzają około 88% czasu na smartfonach, korzystając z różnego rodzaju aplikacji. Co więcej, ich skłonność do składania zamówień w tym kanale przyniosła w 2022 roku dochody na poziomie ponad 3,5 milionów dolarów, a ta wartość wzrasta z roku na rok.

Czy zastanawiałeś się już nad wdrożeniem aplikacji dla swojego sklepu internetowego? Więcej o ich rozwoju przeczytasz tutaj.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość