14.09.2022
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

mCommerce, VR, dostawa w ten sam dzień - eCommerce news #no. 28

Najnowsze badania i raporty doskonale pokazują, że internauci nie tylko bardzo chętnie robią zakupy w eCommerce, ale także są coraz bardziej skłonni do korzystania z innowacyjnych rozwiązań. Powyższe wnioski szybko dostrzegli właściciele platform handlowych, wyposażając swoje strony w coraz bardziej użyteczne funkcjonalności. Zakupy z każdego miejsca na świecie? Dostawa do automatu paczkowego w przeciągu zaledwie paru godzin? Wirtualna przymierzalnia na ekranie Twojego smartfona? To wszystko jest już możliwe - a więcej o nowatorskim podejściu do eCommerce przeczytasz w najnowszym wydaniu Advoxowej Prasówki!

mCommerce w wyścigu o pozycję lidera - badanie Mokka

Bankowe, społecznościowe i zakupowe - z tych aplikacji użytkownicy urządzeń mobilnych korzystają najczęściej. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez jednego z wiodących dostawców usług finansowych Mokka aż 71% konsumentów wykorzystuje telefon do robienia zakupów przez internet. Wszystko wskazuje na to, że mCommerce szturmem przejmuje rynek sprzedaży online. Dlaczego klienci coraz częściej decydują się na zakupy z wykorzystaniem smartfona? Najczęściej podkreślaną przewagą jest możliwość złożenia zamówienia w każdym miejscu i czasie. Co jeszcze wynika z badania?

W raporcie marki znalazło się także zestawienia najpopularniejszych metod płatności online w 2022 r. Na podstawie odpowiedzi 600 respondentów wykazano, że konsumenci najczęściej korzystają z:

  • płatności mobilnych BLIK,
  • szybkich przelewów,
  • kart płatniczych,
  • tradycyjnych przelewów bankowych,
  • płatności mobilnych,
  • odroczonych płatności.

Rozbudowany katalog płatności w eCommerce bez wątpienia znacznie wpływa na zwiększenie komfortu konsumenta i zmniejszenie ryzyka porzucenia koszyka z uwagi na brak ulubionej metody płatności. Świadomość zróżnicowania w tym zakresie oraz rozszerzanie katalogu metod dostępnych w Twoim sklepie internetowym to sposób na to, by postawić kolejny krok w walce o klienta. Ten fakt potwierdzają słowa Marka Biernackiego, CEO fintechu Mokka, który stwierdził, że "to właśnie doświadczenia zakupowe klienta będą decydować o przyszłości handlu w internecie". mCommerce bez wątpienia dąży do zapewniania użytkownik jak najbardziej pozytywnych wrażeń podczas zakupów online - warto o tym pamiętać i wdrożyć odpowiednie rozwiązania w swoim eCommerce.

Więcej o wynikach raportu dowiesz się z tej strony internetowej.

CCC tworzy wirtualną rzeczywistość

Jednym z liderów na rynku mCommerce jest firma CCC - z aplikacji mobilnej sklepu korzysta już ponad 7 milionów Polaków, a jej twórcy wciąż wprowadzają nowe użyteczności zapewniające lepsze doświadczenia zakupowe użytkowników. Za ich pomocą klienci mogą nie tylko zrobić zakupy, ale także:

  • wyszukać produkty na podstawie zdjęć,
  • sprawdzić dostępność produktów w najbliższych salonach dzięki zeskanowaniu kodu kreskowego,
  • skorzystać z pomocy wirtualnego asystenta.

Już niedługo użytkownicy aplikacji będą mogli wypróbować jeszcze bardziej innowacyjne rozwiązanie, które pozwoli przymierzyć wybrane buty bez wychodzenia z domu - a to wszystko za sprawą nowoczesnej technologii VR.

Jak skorzystać z funkcji? Aby “wejść” do Wirtualnego Salonu CCC, potrzebny będzie jedynie smartfon i aplikacja. Po skierowaniu aparatu na stopy na ekranie ukaże się wizualizacja jednej ze 100 dostępnych par butów (twórcy aplikacji planują rozszerzyć katalog produktów w przyszłości). W taki sposób dowiadujemy się, czy dane buty nam się “w rzeczywistości” podobają. Jeśli z kolei chcemy upewnić się, że dana para będzie pasowała do całej stylizacji, musimy skierować telefon na sylwetkę w lustrze.

Wyniki sprzedażowe oraz bardzo dobre oceny aplikacji CCC pokazują, że użytkownicy zdecydowanie cenią wprowadzone w sklepie internetowym innowacje - z uwagi przede wszystkim na zapewnianie wrażeń coraz bardziej zbliżonych do charakterystycznych dla sklepów stacjonarnych. Może przemyślisz, jakie nowoczesne rozwiązania sprawdzą się w Twoim eCommerce?

O innowacyjnych pomysłach firmy CCC przeczytasz tutaj.

Dostawa prosto do automatu paczkowego jeszcze tego samego dnia - nowa usługa Allegro

Allegro to niezmiennie czołowy przedstawiciel polskiego rynku eCommerce. Taka pozycja zobowiązuje do ciągłego rozwoju - a w tej kwestii platforma handlowa nie zawodzi. Wprowadzone w ostatnim czasie rozwiązanie - Allegro One Kurier - to pierwsza usługa logistyczna w Polsce, w ramach której przesyłka do automatów paczkowych doręczana jest jeszcze w dniu dokonania zakupu. Na razie ta możliwość dostępna jest w 10 największych polskich aglomeracjach (m.in. w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Wrocławiu).

Do tej pory klienci marketplacu mogli skorzystać z opcji jednodniowej dostawy wyłącznie za pośrednictwem kuriera. Z uwagi na przyspieszenie trybu życia umożliwienie tej opcji z wykorzystaniem maszyn paczkowych może wpłynąć na wzrost sprzedaży. Z badań zleconych przez Allegro wynika, że aż 71% użytkowników eCommerce wyraża chęć zamawiania produktów codziennego użytku (takich jak soczewki kontaktowe, kawa czy pieluchy) przez internet - a właśnie ten rodzaj artykułów wymaga jak najszybszej dostawy.

Usługi logistyczne Allegro to zdecydowanie wartość dodana dla sprzedawców - pozwalają budować przewagę konkurencyjną, likwidując barierę związaną z wydłużonym oczekiwaniem na zamówienie. Dodatkowo ograniczają negatywny wpływ na środowisko - wszystkie automaty wyposażone są w czujniki powietrza, a aż 95% z nich pokryte jest roślinnością. Co więcej, w przyszłości firma planuje wykorzystywać rowery oraz samochody elektryczne do obsługi dostaw w celu zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza.

Czy powyższe rozwiązania okażą się nowym standardem usług w eCommerce? Zobaczymy zapewne już niedługo.

Szczegółowe informacje o usłudze Allegro znajdziesz tutaj.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość