25.09.2023
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Jak zapowiada się sprzedaż online w ostatnim kwartale 2023 roku? eCommerce news no. 54

Ostatnie dni lata w branży eCommerce mijają pod znakiem zmian i podsumowań. Subiektywne zestawienie najciekawszych wiadomości dotyczących platform sprzedażowych znajdziesz w 54. wydaniu Advoxowej Prasówki. O czym dokładnie przeczytasz? Dowiesz się m.in.: dlaczego właściciele e-sklepów tracą 100 mld dolarów rocznie. Poznasz prognozy online dotyczące sprzedaży online w zbliżającym się okresie świątecznym. Przekonasz się także o tym, jak wygląda TikTok Shop - sklep internetowy najpopularniejszej aplikacji społecznościowej. Zaciekawiony?

Dlaczego właściciele e-sklepów tracą 100 mld dolarów rocznie?

Użytkownik zakłada wiele kont w sklepie internetowym, aby skorzystać z promocji dla nowo zarejestrowanych. To przykład działań kupujących, które choć z pozoru wydają się nieszkodliwe to powodują straty dla właścicieli eCommerce. Ten typ zachowań nazywany to w języku angielskim “friendly fraud” (przyjazne oszustwo). Globalnie może kosztować zarządzających sklepami internetowymi nawet 1000 miliardów dolarów rocznie. Takie wnioski wynikają z najnowszego badania firmy Riskified zajmującej się dostarczaniem nowoczesnych rozwiązań do walki z internetowymi oszustami.

W badaniu wzięło udział ponad 300 firm działających w branży online, których dochody przekraczają 500 milionów rocznie. Jakie jeszcze wnioski wynikają z tego opracowania?

  • Około 90% ankietowanych firm stwierdziło, że oferowanie atrakcyjnych warunków zwrotów oraz promocji w celu zwiększenia sprzedaży i lojalności klientów jest ważne dla ich strategii biznesowych.
  • Do grupy “friendly fraud” można zaliczyć także praktyki takie jak kupowanie wielu przedmiotów intencjonalnie z zamiarem zwrotu większości z nich lub używanie produktu z myślą o jego późniejszym odesłaniu.
  • 55% ankietowanych stwierdziło, że koszty związane z tego rodzaju taktykami były bardzo odczuwalne w 2022 r. Sugeruje to, że tego rodzaju nadużycia stały się bardziej powszechne.

W niektórych przypadkach "przyjazne oszustwa" są uważane za stały koszt prowadzenia działalności, którego całkowite wyeliminowanie jest niemożliwe. Biorąc pod uwagę rosnącą powagę problemu, zdecydowanie warto poszukiwać sposobów na jego ograniczenie. O sposobach przeciwdziałania nieuczciwym praktykom przeczytasz w pełnej wersji raportu. Czy odczuwasz ten problem także w swoim eCommerce?

Czy zakupy online podczas tego sezonu świątecznego pobiją rekord?

Ostatni kwartał roku to wzmożony czas dla branży eCommerce. Okres świąteczny oraz sezonowe promocje takie jak Black Friday czy Cyber Monday przekładają się na to, że konsumenci częściej składają zamówienia. Jakie są tegoroczne prognozy dotyczące sprzedaży online w ostatnich miesiącach roku?

Zgodnie z prognozami firmy konsultingowej Deloitte sklepy internetowe mogą globalnie wygenerować nawet do 284 miliardów dolarów w okresie od listopada do stycznia 2024 roku. W poprzednim roku (2022) ta liczba wyniosła 252 miliardy dolarów.

Na wzrost wartości zamówień w dużej mierze wpływ może mieć wzrost inflacji na całym świecie, jednak nadal można mówić także o rozwoju branży eCommerce. Na zwiększoną popularność zakupów online w okresie świątecznym wpływ mają m.in.:

  • atrakcyjne ceny - sklepy online często oferują produkty w niższych cenach niż sklepy stacjonarne,
  • wydajność platform sprzedażowych - klienci cenią sobie szybkie i wygodne zakupy online, szczególnie w czasach gdy galerie handlowe bywają zatłoczone,
  • elastyczność - nowe rozwiązania wykorzystywane w sklepach internetowych są pozytywnie odbierane przez klientów.

W tym roku można dostrzec jeszcze jedną zmianę w zachowaniu kupujących - na czym ona polega? Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez twórców aplikacji LTK prawie 40% kupujących rozpoczęło przygotowania świąteczne znacznie wcześniej niż zazwyczaj, bo już we wrześniu.

Szczegółowe prognozy dotyczące poziomu sprzedaży w ostatnich miesiącach tego roku znajdziesz tutaj. Czy Twój eCommerce jest gotowy na wzmożoną sprzedaż?

TikTok Shop zadebiutował w Stanach Zjednoczonych

O doniesieniach dotyczących debiutu w branży eCommerce TikToka - najpopularniejszej aplikacji społecznościowej można już przeczytać od jakiegoś czasu. Nie raz pisaliśmy o działaniach chińskiego giganta na łamach Prasówki. Początek września tego roku (2023) okazał się przełomowy dla twórców aplikacji, którzy ogłosili zakończenie testów swojej platformy eCommerce. Skorzystać z TikTok Shop mogą już mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Co wyróżnia te rozwiązanie?

TikTok Shop to narzędzie w pełni zintegrowane z podstawową aplikacją. Sprzedający mogą prezentować produkty na swoim koncie. Natomiast kupujący mogą złożyć zamówienie bez konieczności przekierowania na inną stronę. Ponadto w ramach rozwiązania udostępnione zostały także narzędzia analityczne oraz reklamowe.

Największym wyróżnikiem platformy ma być rozbudowana funkcja live shopping’u, czyli zakupów na żywo. Twórcy TikTok Shop planują także wsparcie sprzedawców w magazynowaniu i wysyłki towarów w ramach usługi fulfilmentu.

Aby zachęcić użytkowników do korzystania z e-sklepu w aplikacji, twórcy przygotowali wzmożoną kampanię promocyjną. Prawdopodobnie wystartuje ona już w połowie października.

Czy TikTok Shop odniesie tak spektakularny sukces jak sama aplikacja? Więcej o debiucie aplikacji w branży e-handlu przeczytasz tutaj.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość