29.03.2022
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

eCommerce news #no. 16

Jeśli tutaj jesteś, to znaczy, że zależy Ci na tym, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami w świecie eCommerce. Każdy tydzień w tym dynamicznym obszarze rynku przynosi nowe informacje o trendach, inicjatywach czy współpracach. Dzięki nam będziesz zawsze miał rękę na pulsie. Ciekawi Cię, co zdarzyło się w ostatnim czasie? Kolejna odsłona naszej eCommercowej Prasówki - właśnie dla Ciebie. Jeszcze ciepła!

Polacy kochają second-hands - także online

Ekologia, zrównoważony rozwój, gospodarka o obiegu zamkniętych to jedne z najważniejszych trendów, jakie kształtują zachowania konsumenckie w 2022 roku. Z tego powodu coraz większego znaczenia nabiera kupowanie ubrań z drugiej ręki, co jest nierozerwalnie związane z popularnością promującej się hasłem “Nie nosisz? Sprzedaj!” platformy Vinted. Stanowi także efekt pandemii - lockdown był idealnym momentem, by przemyśleć swoje dotychczasowe zakupy oraz zastanowić się nad tym, czy przeprowadzenie zmiany nie przyniesie pozytywnych korzyści (nie tylko osobistych, ale również środowiskowych).

Dlaczego moda z drugiej ręki zyskuje na popularności? Z jednej strony troska o planetę i chęć ograniczania konsumpcji poprzez dawanie ubraniom kolejnego życia, z drugiej - poszukiwanie oszczędności czy kształtowanie swojego stylu poprzez rzeczy, których nigdzie indziej nie można znaleźć.

Czy reCommerce stanowi pomysł na również Twój biznes? Weź pod uwagę, że Vinted zgromadził ponad 50 milionów zarejestrowanych użytkowników na całym świecie, z czego w Polsce 5 milionów (czyli aż 10% w ciągu niecałych 10 lat).To liczby warte rozważenia!

Co więcej, platforma się wciąż rozwija - można znaleźć na niej już nie tylko ubrania i akcesoria modowe, ale również biżuterię, książki czy kosmetyki, co oznacza, że tkwi w niej duży potencjał.

Zainteresowany? Więcej o trendach konsumenckich na 2022 rok możesz przeczytać tutaj.

Obecność na Allegro - biznesowy pomysł, który się sprawdza

Platformy handlowe królują i nie boją się konkurencji! Amazon wszedł do Polski już rok temu - w marcu 2021 - ale nie powstrzymał naszego rodzimego odpowiednika przed stabilnym wzrostem, a także ekspansją zagraniczną. Początkiem lutego tego roku Allegro poinformowało o tym, że uruchomiło anglojęzyczną wersję witryny z płatnościami w euro i dostawami międzynarodowymi, umożliwiając klientom na terenie Unii Europejskiej dostęp do usług oferowanych na platformie. Dla dostawców i sprzedawców - większa grupa odbiorcza. Dla klientów z UE - szerokie możliwości wyboru produktów i gwarancja wygodnej dostawy, zgodnie z trendem convenience.

Badania przeprowadzone przez firmę konsultingową OC&C pokazują, że do 2025 roku handel elektroniczny będzie się odbywał głównie za pośrednictwem platform, a nie detalicznych sklepów. Klienci coraz bardziej doceniają to, że mogą kupić zróżnicowane towary w jednym miejscu - biznes musi brać takie przewidywania pod uwagę. Jeśli więc jesteś sprzedawcą i zależy Ci na dywersyfikacji sprzedaży, zastanów się nad obecnością na popularnym marketplace jako drugim kanale (obok sklepu internetowego).

Wejdź na Allegro i sprawdź, że faktycznie możesz zmienić wersję językową sklepu, walutę oraz kraj dostawy.

ORLEN Paczka - nowa opcja dostawy dla Twojego sklepu internetowego

Stacje benzynowe oraz automaty (a także sklepy i kioski RUCH) pozwalające odebrać paczkę przez całą dobę - w taki właśnie sposób firma ORLEN wchodzi w segment dostaw kurierskich realizowanych dla branży eCommerce. Przedsiębiorstwo oferuje możliwość nadania paczki w tysiącach punktów zlokalizowanych na terenie całej Polski (ponad 6,5 tys. obecnie, z planem podwojenia tej liczby do końca roku), a także bezpośredni odbiór z Twojego magazynu czy siedziby firmy. Co więcej, ORLEN Paczka zintegrowana jest ze wszystkimi największymi platformami handlowymi - Allegro, Ceneo czy Vinted.

Dlaczego warto wprowadzić dostawy za pośrednictwem usług ORLENu? Nie tylko dlatego, że klienci cenią sobie możliwość odbioru w punktach (zwłaszcza tych działających całą dobę), ale również z uwagi na to, że dywersyfikacja kanałów dostaw działa pozytywnie na Twój wizerunek jako przedsiębiorcy.

  • Odpowiedź na rosnące wymagania w zakresie standardów dostawy i widoczne zapotrzebowanie na rynku? Check.
  • Wygodna dostawa w ciągu 1-2 dni? Check.
  • 3 dni na odbiór przesyłki przez klienta, możliwość korzystania z łatwej w użyciu aplikacji mobilnej, oszczędność czasu i pieniędzy? Check, check, check.

Zależy Ci na poszerzeniu grona zamawiających poprzez wprowadzenie nowych opcji dostawy? Dzięki kurierom DHL czy DPD w domu klienta, w paczkomatach poprzez współpracę z InPostem, a na stacjach benzynowych w ramach ORLEN Paczka - w taki sposób dopasujesz się do preferencji każdego klienta.

Więcej na temat nowej usługi dostawy dowiesz się ze strony firmy ORLEN.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość