01.02.2022
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

eCommerce news #no. 12

Advoxowa prasówka to to, na co wszyscy czekamy, prawda? Dzisiaj przychodzimy z porcją kolejnej dawki newsów, które (mamy nadzieję) będą dla Ciebie interesujące. Jeśli z fascynacją śledzisz losy InPostu, innowacyjne rozwiązania startupów czy nawiązywane w branży eCommerce współprace, to nasz artykuł na pewno przypadnie Ci do gustu!

Wykorzystaj aplikację, a dowiesz się, jak się czuję?

O startupach warto mówić - i to głośno. A na pewno o takim, którzy tworzy aplikację wykorzystującą sztuczną inteligencję oraz machine learning, by badać samopoczucie klientów e-sklepów i odkrywać, w którym momencie przeglądania strony zaczynają odczuwać frustrację. Do tego celu będzie służyć narzędzie CUX - platforma UX Automation, której zadaniem jest rozpoznawanie wzorców zachowań na podstawie analizy poszczególnych czynności. Zdefiniowanie wzorców zachowań pozwoli wpłynąć na wrażenia użytkownika w trakcie korzystania ze strony internetowej. Automatyzacja User Experience? Jak najbardziej!

Na podstawie opracowanych wzorców zachowań możliwe jest modyfikowanie ścieżki zachowań na stronie w sposób pozwalający budować pozytywne doświadczenia użytkowników. Narzędzie zostało zaprojektowane w taki sposób, by wyczuwać frustrację i wysyłać w danym momencie alerty. Co więcej, zapisuje wszystkie najważniejsze zdarzenia na drodze użytkownika (zapis na newsletter, sprzedaż, wypełnienie formularza) bez angażowania pracowników firmy. Zainteresowany? Przeczytaj więcej na temat tego narzędzia na stronie producenta.

Czy automatyczne badanie wzorców zachowań użytkowników sklepów internetowych to przyszłość eCommerce? Na to wskazują pozyskane przez firmę cux.io dane: konwersacja wyższa o aż 68%.

Logistyka? Teraz w rękach Allegro

Przechowywanie, pakowanie, dostawa produktów, a nawet obsługa klienta - to wszystko oferuje sprzedawcom najpopularniejsza w Polsce platforma sprzedażowa, wprowadzając usługę One Fulfillment by Allegro. Najpierw - pozytywna ocena programu pilotażowego. Następnie - przyjmowanie zgłoszeń od zainteresowanych podmiotów, by w najkrótszym możliwym czasie zapewnić dostawę do klienta. 1-2 dni od zakupu? Jak najbardziej!

Zamawiasz towar na Allegro w późnych godzinach wieczornych, a mimo to otrzymujesz go już następnego dnia - brzmi dla Ciebie jak bajka, zwłaszcza gdy bardzo tego produktu potrzebujesz, prawda? Potwierdziły to wyniki badań prowadzonych na podmiotach zaangażowanych w program pilotażowy - za zadowoleniem klientów z szybkiej dostawy poszedł widoczny wzrost sprzedaży. Jeśli sprzedajesz na Allegro, być może to rozwiązanie jest odpowiednie także dla Ciebie.

Program Allegro oznacza jednak nie tylko wyższy poziom zadowolenia klientów czy odebranie pewnego ciężaru z barków sprzedawców - ma również ogromne znaczenie z ekologicznego punktu widzenia. Zmniejszenie śladu węglowego dzięki skróceniu łańcucha dostaw i nadawaniu przesyłek z jednego miejsca (mniejsza liczba pojazdów dostawczych), opakowania wykonane jedynie z materiałów nieszkodliwych dla środowiska, dążenie do minimalizacji odpadów - wszystkie te elementy sprawiają, że działalność Allegro staje się coraz to bardziej ekologiczna.

Chcesz stać się częścią tego procesu? Zgłosić się do programu One Fulfillment by Allegro możesz w każdej chwili! Pozytywna decyzja o przyjęciu związana jest ze spełnieniem kilku warunków i odbywa się na określonych zasadach, o których możesz przeczytać na oficjalnej stronie Allegro.

O InPost dalej głośno

W poprzedniej Prasówce temat InPostu pojawił się w kontekście współpracy nawiązanej z firmą MODIVO w celu wprowadzenia wtórnego obiegu opakowań. InPost nie ustaje w swoich działaniach, nie tylko ekologicznych. W ostatnim czasie firma, na której czele stoi Rafał Brzoska poinformowała o nawiązaniu 5-letniej współpracy strategicznej z platformą OLX. Możliwość zamówienia paczki z OLX do paczkomatu sprawia, że InPost obsługuje właściwie wszystkie platformy sprzedażowe w Polsce. A jak podaje prezes firmy, która posiada 16 tysięcy punktów odbioru, Rafał Brzoska, “infrastruktura jest w pełni przygotowana na obsługę zwiększonego ruchu”, a nawet jest miejsce na kolejne umowy i współprace.

Nie tylko OLX doszło do wniosku, że współpraca z InPostem po prostu się opłaca. Podobne myśli krążyły po głowie sieci sklepów, które rozmnażają się na mapie tak szybko jak paczkomaty. Chodzi oczywiście o Żabkę, którą można spotkać na każdym rogu (dosłownie). W ramach pilotażowego projektu paczkomaty pojawią się w niektórych placówkach Żabki. Czy paczkomaty indoorowe to rozwiązanie, które przypadnie do gustu konsumentom? Przekonamy się zapewne już niedługo.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość