08.10.2024
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Czy koniec roku przyniesie rekordowe zyski w e-sklepach? eCommerce News No. 81

Jak najlepiej przygotować się do ostatnich miesięcy sprzedaży w 2024 roku? Pierwszym krokiem powinno być śledzenie najnowszych informacji, analiz i prognoz z branży eCommerce. Aby Ci to ułatwić, przygotowaliśmy krótkie zestawienie najważniejszych wiadomości, które znajdziesz w 81. wydaniu Advoxowej Prasówki. Sprawdź już teraz!

Generator wideo - nowy sposób Amazona na wykorzystanie sztucznej inteligencji

Amazon nieustannie rozwija technologie sztucznej inteligencji (AI), wprowadzając narzędzia usprawniające sprzedaż na marketplace. Niedawno firma zaprezentowała generator wideo, który jednym kliknięciem przekształca zdjęcia produktów w krótkie filmy promocyjne, dopasowane do wizji marki.

Generowane wideo trwa około 9 sekund i zgodnie ze schematem ukazuje produkt w dwóch różnych sceneriach. Towarzyszą mu nagłówek oraz tekst call-to-action zachęcający do zakupu, a w tle odtwarzana jest muzyka. Użytkownik może dostosować takie elementy jak ścieżka dźwiękowa, rodzaj czcionki czy umiejscowienie logo.

Obecnie generator jest dostępny jedynie w wersji beta w ramach kreatora kampanii reklamowych, co oznacza, że mogą z niego korzystać wyłącznie osoby promujące płatnie swoje produkty.

Narzędzie skierowane jest głównie do małych i średnich przedsiębiorców, którzy nie dysponują budżetami na produkcję profesjonalnych reklam, a chcą maksymalizować zwrot z inwestycji w płatne promocje.

Co się zmieniło w branży w 2024 roku? Raport Gemius “e-Commerce w Polsce 2024”

W Polskiej branży eCommerce za stały punkt roku należy uznać publikację raportu Gemius pt. “E-Commerce w Polsce”, który stanowi kompleksowe podsumowanie kondycji i kierunku zmian w polskim handlu elektronicznym. Co zmieniło się w 2024 roku? O tym można przeczytać w najnowszym, ponad 200-stronicowym wydaniu publikacji. Jeśli sprzedajesz online, zdecydowanie warto się z nim zapoznać. Poniżej przedstawiamy zestawienie ciekawych wniosków:

  • Po latach wzrostu odsetek Polaków dokonujących zakupów w internecie ustabilizował się. W 2024 roku 78% internautów zadeklarowało korzystanie z e-zakupów (w 2023 roku było to 79%).
  • W 2024 roku Blik stał się najczęściej wybieraną metodą płatności za zakupy online, wyprzedzając szybkie przelewy oraz karty płatnicze.
  • Wśród najbardziej rozpoznawalnych i najczęściej odwiedzanych zagranicznych platform eCommerce znalazły się azjatyckie marketplace'y: AliExpress (znany przez 87% respondentów) oraz Temu (80%).
  • Polacy coraz chętniej kupują używane produkty w internecie (tzw. re-commerce). W ten sposób zakupy robi już ponad 60% internautów, najczęściej w kategoriach takich jak odzież i rozrywka (np. książki).
  • Globalny trend social commerce, czyli zakupy za pośrednictwem mediów społecznościowych, cieszy się w Polsce mniejszą popularnością. Polacy dokonują takich zakupów średnio 4-6 razy w roku, a główną barierą są obawy o bezpieczeństwo płatności.

Raport to nie tylko statystyki i analiza rynkowych tendencji - jego treść wzbogacono o wiedzę i opinie specjalistów z branży eCommerce. Wszystko to stanowi solidne źródło informacji na temat warunków sprzedaży na polskim rynku online.

Czy w tym roku sprzedaż w Black Friday będzie rekordowa?

Ostatnie miesiące roku to czas intensywnej sprzedaży, głównie za sprawą okresu świątecznego oraz popularnych akcji promocyjnych, takich jak Black Friday. Według prognoz Adobe sprzedaż w USA w tym czasie może osiągnąć rekordowe wyniki, przekraczając 280 miliardów dolarów.

Na tak wysokie rezultaty wpływa nie tylko sezonowa aktywność promocyjna. Adobe wyróżnia kilka kluczowych czynników napędzających rynek:

  • Zakupy mobilne: w USA ponad 53% sprzedaży online w sezonie świątecznym 2024 będzie pochodzić z urządzeń mobilnych, głównie smartfonów.
  • Płatności odroczone (Buy Now, Pay Later - BNPL): oczekuje się, że ta metoda płatności ustanowi nowe rekordy, napędzając sprzedaż o wartości 18,5 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 11,4% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Siła influencerów i mediów społecznościowych: Adobe przewiduje, że influencerzy w USA będą generować sprzedaż 10 razy skuteczniej niż tradycyjne kanały mediów społecznościowych.
  • Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji (AI): 7 na 10 konsumentów, którzy korzystali z generatywnej AI podczas zakupów, uważa, że poprawia ona ich doświadczenia zakupowe. Dodatkowo, 20% respondentów zwraca się do AI, aby znaleźć najlepsze oferty, szybko wyszukać konkretne produkty (19%) i uzyskać rekomendacje marek (15%).

Te czynniki mogą pozytywnie wpłynąć nie tylko na sprzedaż w USA, ale również na europejski rynek eCommerce, w tym także - Polskę. Optymalizacja zakupów mobilnych, integracja płatności odroczonych (BNPL) oraz wykorzystanie AI to działania, które mogą znacząco poprawić doświadczenia klientów na rodzimym rynku. Warto zatem zadbać o te aspekty w swoim eCommerce, aby zwiększyć konkurencyjność i lepiej odpowiadać na potrzeby współczesnych konsumentów.

Chcesz poznać więcej szczegółów? Sprawdź te treści:

Narzędzie marketplace Amazon do generowania wideo reklamowych
Raport Gemius pt.: “E-commerce w Polsce 2024”
Przewidywania Adobe na temat wzrostu sprzedaży pod koniec 2024 roku

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość