Jak najlepiej przygotować się do ostatnich miesięcy sprzedaży w 2024 roku? Pierwszym krokiem powinno być śledzenie najnowszych informacji, analiz i prognoz z branży eCommerce. Aby Ci to ułatwić, przygotowaliśmy krótkie zestawienie najważniejszych wiadomości, które znajdziesz w 81. wydaniu Advoxowej Prasówki. Sprawdź już teraz!
Amazon nieustannie rozwija technologie sztucznej inteligencji (AI), wprowadzając narzędzia usprawniające sprzedaż na marketplace. Niedawno firma zaprezentowała generator wideo, który jednym kliknięciem przekształca zdjęcia produktów w krótkie filmy promocyjne, dopasowane do wizji marki.
Generowane wideo trwa około 9 sekund i zgodnie ze schematem ukazuje produkt w dwóch różnych sceneriach. Towarzyszą mu nagłówek oraz tekst call-to-action zachęcający do zakupu, a w tle odtwarzana jest muzyka. Użytkownik może dostosować takie elementy jak ścieżka dźwiękowa, rodzaj czcionki czy umiejscowienie logo.
Obecnie generator jest dostępny jedynie w wersji beta w ramach kreatora kampanii reklamowych, co oznacza, że mogą z niego korzystać wyłącznie osoby promujące płatnie swoje produkty.
Narzędzie skierowane jest głównie do małych i średnich przedsiębiorców, którzy nie dysponują budżetami na produkcję profesjonalnych reklam, a chcą maksymalizować zwrot z inwestycji w płatne promocje.
W Polskiej branży eCommerce za stały punkt roku należy uznać publikację raportu Gemius pt. “E-Commerce w Polsce”, który stanowi kompleksowe podsumowanie kondycji i kierunku zmian w polskim handlu elektronicznym. Co zmieniło się w 2024 roku? O tym można przeczytać w najnowszym, ponad 200-stronicowym wydaniu publikacji. Jeśli sprzedajesz online, zdecydowanie warto się z nim zapoznać. Poniżej przedstawiamy zestawienie ciekawych wniosków:
Raport to nie tylko statystyki i analiza rynkowych tendencji - jego treść wzbogacono o wiedzę i opinie specjalistów z branży eCommerce. Wszystko to stanowi solidne źródło informacji na temat warunków sprzedaży na polskim rynku online.
Ostatnie miesiące roku to czas intensywnej sprzedaży, głównie za sprawą okresu świątecznego oraz popularnych akcji promocyjnych, takich jak Black Friday. Według prognoz Adobe sprzedaż w USA w tym czasie może osiągnąć rekordowe wyniki, przekraczając 280 miliardów dolarów.
Na tak wysokie rezultaty wpływa nie tylko sezonowa aktywność promocyjna. Adobe wyróżnia kilka kluczowych czynników napędzających rynek:
Te czynniki mogą pozytywnie wpłynąć nie tylko na sprzedaż w USA, ale również na europejski rynek eCommerce, w tym także - Polskę. Optymalizacja zakupów mobilnych, integracja płatności odroczonych (BNPL) oraz wykorzystanie AI to działania, które mogą znacząco poprawić doświadczenia klientów na rodzimym rynku. Warto zatem zadbać o te aspekty w swoim eCommerce, aby zwiększyć konkurencyjność i lepiej odpowiadać na potrzeby współczesnych konsumentów.
Narzędzie marketplace Amazon do generowania wideo reklamowych
Raport Gemius pt.: “E-commerce w Polsce 2024”
Przewidywania Adobe na temat wzrostu sprzedaży pod koniec 2024 roku