12.01.2024
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

Co nowego w e-handlu? eCommerce news no. 62

W dynamicznym środowisku eCommerce niezbędne jest ciągłe monitorowanie branżowych informacji. Tydzień po tygodniu pojawiają się nowe rozwiązania i narzędzia, które doskonalą funkcjonowanie platform sprzedażowych. W 62. wydaniu Advoxowej Prasówki znajdziesz kompleksowe zestawienie najważniejszych informacji branżowych. Czekają na Ciebie nie tylko aktualne doniesienia ze świata e-handlu, ale także inspirujące treści, które mogą posłużyć jako impuls do rozwoju własnego biznesu online. Przeczytaj publikację i podążaj za najnowszymi trendami, aby skutecznie rozwijać swój sklep internetowy!

Czy klienci preferują zakupy na platformach marketplace?

Globalna sprzedaż na platformach typu marketplace wzrosła o 7% w 2023 roku. Z kolei polscy konsumenci kupujący w tego typu sklepach zwiększyli swoje wydatki aż o 20% w tym okresie. Co zatem sprawia, że marketplace'y zyskują coraz większą popularność?

Próby odpowiedzi na to pytanie podjęła firma Admitad, badając działanie ponad 150 marketplace’ów na świecie oraz analizując 120 milionów zamówień (w tym 32 miliony z Polski) złożonych na tych platformach. Wnioski z raportu są następujące:

  • klienci zazwyczaj składają mniejsze zamówienia. Średnia wartość zamówień składanych przez klientów wyniosła globalnie 21 dolarów (około 85 złotych), a w kraju - 18 dolarów,
  • najlepiej sprzedającymi się kategoriami produktów na platformach sprzedażowych są: moda (36%), dom i ogród (15%) oraz elektronika (12%),
  • na wzrost liczby zamówień w marketplace'ach wpływają atrakcyjne promocje, kupony i kody rabatowe. Liczba zamówień złożonych z wykorzystaniem tego typu zniżek wzrosła o 20% w minionym roku w Polsce,
  • ważną rolę w zwiększaniu sprzedaży odgrywa także rozwijający się kanał mobilny. Udział zamówień składanych za pomocą urządzeń przenośnych wzrósł z 22 do 34% na świecie, a w Polsce - z 29% do 44%.

Analiza wyników badania ukazuje również, że rynek polski rozwija się prężnie, często szybciej niż rynek globalny. To z kolei otwiera nowe perspektywy rozwoju dla firm operujących w tej branży na terenie kraju.

Czy już sprzedajesz na platformach marketplace, a może zastanawiasz się nad rozpoczęciem działalności w tym miejscu? Zapoznaj się z pełną wersją raportu, która może pomóc Ci w podjęciu decyzji.

Dostawa click&collect przechodzi na wyższy poziom

Usługi click&collect (z ang. “kliknij i odbierz”) zdobywają coraz większą popularność wśród Polaków, stając się preferowaną formą dostawy. Według raportu "E-commerce w Polsce 2023", około 20% kupujących online korzysta z możliwości zamówienia online i odbioru w sklepie stacjonarnym. W bieżącym roku, dzięki współpracy firm SwipBox i Peak Technologies, click&collect ewoluuje, umożliwiając teraz odbiór zamówień nie tylko w sklepach stacjonarnych, lecz także… na lotniskach.

To rozwiązanie jest skierowane głównie do pasażerów samolotów, którzy zyskują możliwość odbioru przesyłek przez całą dobę, bez konieczności stania w kolejkach (szczególnie w strefach wolnocłowych). Automaty paczkowe zostały zaprojektowane tak, aby nie wymagały zewnętrznego ładowania ani stałego mocowania, co gwarantuje ich dostępność w dowolnym czasie i miejscu. W ramach współpracy SwipBox nie tylko dostarcza same automaty, ale także zapewnia aplikacje mobilne do obsługi zarówno do dostaw, jak i odbiorów.

Debiutujące rozwiązanie zostało już wdrożone na jednym z lotnisk w Irlandii, a kolejne kroki w rozpowszechnianiu w Europie usługi będą podejmowane w najbliższych tygodniach i miesiącach. Z podobną formę odbioru paczek zaproponowała także polska firma logistyczna InPost - korzystający z Paczkomatów mogą odebrać swoje zamówienia na warszawskim lotnisku.

Czy takie rozwiązanie okaże się wkrótce branżowym standardem? Więcej o rozwoju tego typu usług przeczytasz tutaj.

Bez sztucznej inteligencji nie ma przyszłości eCommerce

Generatywna sztuczna inteligencja przestała być jedynie branżową ciekawostką, a stała się fundamentalnym elementem nowoczesnych biznesów online. Jej wykorzystanie nie tylko zwiększa efektywność w wielu obszarach prowadzenia eCommmerce (m.in. usprawnienie projektowania produktów, tworzenie treści reklamowych). Raport wydany przez Coresight Research i Digital Wave Technology wskazuje, w jaki sposób technologia jest w stanie zwiększyć produktywność. Publikacja przedstawia wyniki firm, które osiągnęły wzrosty produktywności sięgające nawet 85%.

Raport wskazuje, jakie działania warto podjąć, by osiągnąć takie wyniki. W tym celu warto:

  • skoncentrować się na usprawnieniu projektowania produktów - wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji do usprawnienia procesu projektowania produktów może znacznie przyspieszyć cykl tworzenia, wprowadzając na rynek innowacyjne rozwiązania w krótszym czasie.
  • automatyzować tworzenie treści reklamowych - generatywna AI może efektywnie wspierać proces tworzenia treści reklamowych, co pozwala zespołom marketingowym skupić się na strategii, zamiast wykonywaniu rutynowych zadań.
  • monitorować efektywność procesów - systematyczne monitorowanie wyników oraz ciągła analiza danych umożliwiają identyfikację obszarów, w których generatywna AI może przynieść największe korzyści, prowadząc do dalszej optymalizacji procesów biznesowych.

Czy wykorzystujesz już AI w swoim biznesie online? Poznaj zdanie ekspertów w tej dziedzinie, klikając w ten link.

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość